Gure aktibo digitalak ordenatzea etxea ordenatzea bezain garrantzitsua da. Niretzat behintzat bai.
Ordena plangintza on baten oinarria da eta produktibitatearen gakoetako bat ere. Ordena badago, errazagoa eta azkarragoa izango da zereginak planifikatzea. Eta, ondorioz, emankorragoak izango gara, ez dugulako denbora baliotsua galduko fitxategiak bilatzen, karpetetan eta unitateetan nabigatzen, etab.
Eta zer gertatzen da sare sozialekin? Ba antzeko zerbait. Dena botatzen dugun edukiontzi handi bat bihurtzen ari dira (batzuetan jaurtitzen dugu). Eta sare sozialak antolatzea ere garrantzitsua da, gure social media plana optimizatzeko.
Eta nola egiten da? Sei urratsetan azalduko dizut.
Social mediako plana sei urratsetan antolatzea
Ordenaz ari garela, goazen zatika ere.
1. Egin ezazu auditoria bat
Erabiltzen dituzun sare sozialetan egungo marketin-ekintzak nola funtzionatzen ari diren ebaluatzea da lehen urratsa.
Lehenik eta behin, aktibo dituzun aktibo guztien inbentarioa egin behar da, eta plataforma horietako edukia zertan eta nola erakusten den sakondu.
Artikulu hau irakurtzea gomendatzen dizut, bertan sare sozialetako auditoria bat nola egiten den asaltzen baitut.
Ez dago balio duen social media planik ez badakizu zer egiten ari zaren.
2. Lehiakideak ikusi
Horretaz ere hitz egiten dizut gorago aipatutako artikuluan.
Zure metrikak zure lehiakideenekin alderatzen badituzu, konparazioak egin ditzakezu. Tentagarria izan daiteke metrika harroputzetara zuzenean pasatzea, jarraitzaile kopurua bezala, baina onuragarriagoa izango da kualitatiboaren aldeko analisi kuantitatiboa alde batera uztea.
- Zer eduki mota sortzen ari dira eta zer maiztasunekin partekatzen dute?
- Zer eduki ari da ondo funtzionatzen?
- Zein da eduki partekatuena, komentatuena, etab.?
- Nola aukeratu dituzte bideoak eta irudiak erabiltzea?
- Sare sozialetan eragina duten zein pertsonarekin ari dira elkarreraginean?
- Aktibo dira zu ez zauden sare sozialetan?
- Zure ustez, nola ari dira burutzen social media plana?
3. Berrikusi zure sare sozialetako plataformak
Sare sozialen plataforma egokia erabiltzen ari zara zure irismena maximizatzeko?
Garrantzitsua da, batez ere zure baliabideak mugatuak badira, ahaleginak errendimendu handiena sortuko duten sare sozialetan kontzentratzea.
Sare sozialetako plataforma guztiak ez dira berdinak, plataforma bakoitzak bere audientzia du.
Ez du zentzurik sare sozial batean denbora igarotzea zure entzuleak han ez badaude.
Gainera, ez duzu leku guztietan aldi berean egoten saiatu behar. Zenbat eta plataforma gehiago aktibatu, orduan eta denbora eta ahalegin handiagoa beharko da parte hartzeko eta plataforma bakoitzerako edukia sortzeko.
Nola jokatu
Sare sozial bat aukeratzean, beti jarri arreta panorama orokorrari. Social mediako edozein planen oinarria da: zer kanaletan egongo den ere definitzea.
Gaur egungo joerek gidatu beharrean, babestu zure erabakiak, zure helburuekin eta entzuleekin lerrokatuz. Plataforma bat ebaluatzean, galdetu zeure buruari ea egokia den egin nahi duzunerako eta norengana iritsi nahi duzun.
4. Hobetu sare sozialetako profilak
Orain une aproposa da zure profil soziala hobetzeko, marka profesionalaren irudia transmititzeko, koherentea eta gizarte-plataforma guztietan ezagutzeko modukoa.
Berrikusi zure profil sozial guztiak galdera hauekin buruan dituzula:
- Profil horiek bat datoz social mediako planaren arabera aurreikusitakoarekin?
- Bada garaia zure biografia informazio berriarekin eguneratzeko?
- Irudi profesionalago bat erabili beharko zenuke zure abatarrerako?
- Zure goiburuko irudiak argiak eta sinesgarriak dira?
- Hitz-gakoak ondo erabiltzen ari zara?
- Ekintzarako beste dei bat sartu behar duzu?
- Sare sozialetan nahi duzun bezala agertzen ari zara?
Neurriak hartu: osatu zure profilaren atal guztiak eta programatu berrikuspen-data bat hilabete bakoitzean edo bitan, zure informazioa oraindik eguneratuta dagoela egiaztatzeko.
5. Eduki-egutegi bat sortu
Blog honetan edukiez asko hitz egiten dizut. Nola idatzi, nola optimizatu eta, jakina, nola planifikatu eta sortu edukiak estrategiarekin.
Eduki egutegi batek zure edukia astero, hilean behin edo urtean behin planifikatzen laguntzen dizu. Eduki-formatuen konbinazio orekatuagoa eskaintzen laguntzen dizu, hala nola artikuluak, bideoak eta sare sozialetako argitalpenak.
Neurriak hartu: erreserbatu hilero egun bat hurrengo ekitaldiak, jaiegunak eta abar planifikatzeko, eta horiei buruz idatzi edo argitaratu nahiko zenuke.
Egutegi bat sortu jaiegunekin, lan-aldi desberdinekin eta denboraldiko joera eta ekitaldiekin lerrokatutako ideiak marrazteko. Oporrak erabili edukietarako eta promozioetarako amu gisa. Askotan, eduki hori iraunkorra da urtez urte erabili ahal izateko.
6. Aurrera egin estrategia berri batekin: aldatu edo birdefinitu zure social media plana
Azkenik, oso erraza da sare sozialen ZELAN harrapatuta geratzea eta ZERGATIK ahaztea.
Sare sozialak marketin helburuekin erabiltzean, ulertu behar duzu sare sozialak kontu sozialak sortzea eta noizean behin eguneratzeak argitaratzea baino gehiago direla.
Eta, nola ez, estrategiaz ere sarri hitz egiten dizut blog honetan.
Zure intereseko izan daitezkeen eta zure estrategia sortzen lagunduko dizuten artikuluen zerrenda bat uzten dizut hemen:
- Marketina egin nahi duzu? Gaizki zoaz estrategiarik gabe
- Zer dira SMART helburuak eta zergatik gomendatzen dizkizut zure estrategiarako
- Sare sozialetan duzun estrategiak ez du funtzionatzen? Agian arrazoi hauetakoren batengatik da.
- Zazpi tip zure sare sozialetako estrategiak funtziona dezan
- 12 estrategia nagusi zure blogerako eduki ideiak sortzeko
- Eta webgunea argitaratu ondoren, zer? Jarraitu ditzakezun estrategia digitalak