marketing para artistas-Amaia Ocerin

Artistentzako marketina: Zure lana aro digitalean sustatzeko tresnarik onenak

Gaur egun, edozein diziplinako artistek presentzia digitala izateko eta beren lana zabaltzeko marketing estrategiak behar dituzte. Zurekin partekatuko ditut zure proiekturako marketing estrategia bat sortzeko prozesu horri aurre egiten diozunean landu gabe utzi ezin dituzun gaiak.

Artikulu honetan artistentzako marketinaz hitz egingo dizut. Izan ere, ez da gauza bera zure audientzia inpaktatzen saiatzea kultura- edo sormen-industrian aritzen bazara, edo beste edozein jarduera egiten baduzu.

Arte-, kultura- edo sormen-jarduerak estrategia espezifiko bat behar du, eta beste sektore batzuez bestelako helburuak markatzen ditu. Beharrezkoa izango da publiko jakin batengan pentsatzea, zein kanal aktibatuko diren aukeratzea, mezu espezifiko batzuk sortzea eta edukiak garatzea horretan guztian oinarrituta.

Artista gisa bere edozein diziplinatan, gaur egun osagai bat beharko duzu zure helburuak lortu ahal izateko: zuretzat egokia den marketin-estrategia bat sortzea.

Artea eta marketina, marketina eta artea. Gaur egungo artista batek erlazionatuta izan beharko lituzkeen bi kontzeptu, baina askotan milaka kilometroko distantziaren bidez banatuta daudela dirudienak.

Honetaz guztiaz blog honetan hitz egitea gustatzen zait. Nola lagundu paradigma berrira egokitzeko, zuen proiektuen ikusgarritasuna lortzeko eta horiek ezagutarazteko.

Marketina eta artea beti konexio bikaina egin duten bi kontzeptu dira. Hori esanda, marketin digitaleko estrategia batek ez du inoiz arrakastarik izango osagai artistiko edo sortzailerik gabe. Artista batek ez du inoiz arrakasta lortuko, aurretik ezarritako helburuak dituen marketin-estrategia bat eta helburu espezifikoetarantz ondo marraztutako mapa bat gauzatu gabe.

Ikusten duzunez, oso lotuta daude. Eta mentalitate lerrokatu batekin lan egiten denean, emaitza askoz hobea da.

Dagoeneko ezagutza asko ditugu artearen munduko profesional batek bere proiektu artistikoa erosle edo bezeroekin nola gauzatu behar duen jakiteko.

Baina, nola irabaz dezake gaur egungo musikari, argazkilari, eskultore edo pintore batek arrakasta arte autodidaktikoaren mundu itxian edo, hobeto esanda, marketinaren munduan, artistek beren lana susta dezaten?

Artista gisa marketin digitaleko estrategia sortu eta garatzeko eta artearen munduan arrakasta izateko gako eta aholku guztiak ezagutu nahi badituzu, irakurtzen jarraitzea gomendatzen dizut.

Artistentzako marketina - Amaia Ocerin

Nola sortu artista batentzako marketin estrategia bat

Jarraian, artistentzako edozein marketin-estrategia sortzeko funtsezko 6 gako aurkeztuko dizkizut.

Gida edo inspirazio gisa edota, besterik gabe, gaur egun artisten inguruan dagoen mundu digitalari buruz gehiago jakiteko balioko dizute.

1. Azterketa bat behar da artistentzako marketin-estrategia bati ekin aurretik

Proiektuaren egungo egoerari buruzko azterketa egitea ezinbestekoa da. Oinarrizkoa eta beharrezkoa. Eta urratsez urrats gidatuko zaitu artistentzako marketin arrakastatsu espezifiko baten sorkuntzan.

Ez dizut gezurrik esan nahi, ez da erraza izango, baina puntu honetan begirada bat bota diezaiokezu zure ibilbideari, zer gustatzen zaizun, zer ez zaizun gustatzen, zerk funtzionatu duen eta non okertu zaren. Hori guztia aldaketa edo hobekuntza garaiz lortzeko helburuarekin.

Zure indarguneak eta ahuleziak barne hartzen dituen barne-azterketa bat eta zure mehatxuak eta aukerak ikusteko kanpo-azterketa bat abiapuntu egokia izango dira. Posizionatzen lagunduko dizu eta artista gisa izango duzun bizitza berriaren abiapuntua izango da.

Nik kultura-industriako artistei eta profesionalei laguntzen diet alderdi horretan, metodologia propio baten bidez. Metodologia horretan, proiektuaren egoera aztertzen dugu, bai barruan, bai kanpoan, eta testuinguruan kokatzen dugu.

Artistentzako marketina - Amaia Ocerin

2. Aurkitu, definitu eta defendatu zure estilo pertsonala

Artisten marketinaren barruan, puntu hau daog, irudi, ekintza, soinu edo letra bat dena, eta horri esker norbaitek zure lana identifika dezake, zu ezagutu gabe.

Hemen geratzen dira artista gehienak; horri egiten diozu aurre artearen unibertsoan arrakasta lortu nahi baduzu.

Artea erabat subjektiboa izan zen, da eta izango da. Inoiz ez dakizu zertan arrakasta izan dezakezun eta zein estilo gustatuko zaizun ala ez. Beraz, formak, kolorea eta kontzeptua definitzen hasi.

Nire aholkua da gustatzen zaion zerbait baduzu, gero eta gehiago lantzea eta perfekzionatzea da.

Gogoratu garaiak aldatu egiten direla eta lehen funtzionatzen zuenak gaur ez duela funtzionatzen. Kontuan hartu zure estiloa, teknika eta materialak gaur eguneratu behar direla

3. Identifika ezazu nork izan dezakeen interesa zure artean

Egiten duzunak ez ditu guztiak erakartzen, badakizu, baina hori zure aldeko zerbait izan daiteke artistentzako marketinaren arloan.

Hobe izango da zure eragozpenen mapan puntu bat adieraztea eta zure artea interesatzen zaizkizun pertsonengan eta, jakina, erosleengan zentratzea.

Zure audientziarekin konektatuz gero, artistentzako marketin digitaleko estrategia errazago bereganatuko duzu. Horrek arrakasta eta aintzatespen handiagoa ekarriko du.

Zure lana norentzat den jakin ondoren, jakingo duzu nora bideratu!

Artistentzako marketina - Amaia Ocerin

4. Begiratu zure lehiakideei

Hurbilen dituzun lehiakideen lana aztertu eta ikusteak emaitza objektiboagoa emango dizu, zure lana norantz bideratu behar duzun jakiteko.

Egin eta erantzun galdera hauek:

  • Zein izan da zure bilakaera azken urteotan?
  • Zein pertsona edo artista-ingururekin bizi zara?
  • Zein da zure marka-irudiaren presentzia Interneten eta sare sozialetan? Zenbatero argitaratzen duzu?
  • Nolakoa da zure webgunearen diseinua? Webgunerik ez baduzu, zergatik?
  • Zein ekitalditan parte hartu duzu urtean zehar?
  • Non erakutsi dira zure lanak? Non aritu zara?
  • Zer teknika eta euskarri erabiltzen dituzu?
  • Non kokatzen da zure estiloa?

Faktore horiek argiago gidatuko zaituzte mugitzen jakiteko eta artistentzako marketin digitaleko estrategia modu objektiboagoan finkatu ahal izateko.

Artistentzako marketina - Amaia Ocerin

5. Aurkezpen-gutun on batean lan egin

XXI. mendeko artistak, arrakasta lortu nahi badu, web orrialde on bat izan behar du. Hau da, gaur egungo artista on batek marketin tresnak behar ditu, hala nola portfolio on bat, obra ahalik eta txukunen eta garbien aurkeztu ahal izateko. Edo musikaren kasuan, interesatzen zaizkion edukiak eta baliabideak jaso eta islatuko dituen webgune bat.

Ez ahaztu alderdi hauetako batzuk zure webgunean sartzea:

  1. Zure lana kategoriatan banatu ezazu. Zure lanean interesa duen batentzat errazagoa izango da zuri buruz ikustea interesatzen zaiona eskuratzea.
  2. Resoluzio onarekin optimizatutako irudiak.
  3. Ez ahaztu “nor naiz” atalean zure ibilbidea, ikasketak, etab eta estiloa sartzea. Era berean, interesgarria da kontuan hartzea biografia hau jaso nahi duzun xede-publikoak irakurriko duela, eta, beraz, mezua horietara egokitu behar dela.
  4. Harremanetarako formularioa eta sare sozialak, non zure publikoak aurki zaitzakeen.
  5. Gogoratu ikusentzunezko materiala oso inportantea izan daitekeela. Bideoak badauzkau, erabili itzazu!
artistentzako marketina

6. Erabili sare sozialak zure mesederako

Artistentzako marketin estrategia berritzaile bat izateak berezia eta diferentea sentiaraziko zaitu. Jendeak zerbait bereizgarria ikusiko du zugan, eta hori oso garrantzitsua da besteengandik bereizteko.

Zein sare sozialetan egon beharko zenuke? Kasu bakoitza aztertu beharko da. Baina hemendik aurrera abisatuko dizut gaur egun Instagram ia derrigorrezkoa dela edozein artistarentzat. Horregatik, honako hau kontuan hartzea gomendatzen dizut:

  • Zure sektoreko eta beste artista batzuen erreferentziak jarraitu
  • Argitaratu periodikoki zure azkenengo lanak
  • Storietan lan asko egin jendeak zure egunerokotasuna ikusi dezan
  • Utzi iruzkinak beste artista batzuei, galeriei, erreferentziazko orrialdeei edo bezero potentzialei. Kontutan izan erabilgarriak diren iruzkina jarri ahal dituzula.

Artisten marketinari buruz gehiago jakin nahi duzu? Hitz egin dezagun!

Partekatuko duzu?

Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Blogean harpidetu zaitez eta nire ebook-a opari bezala jasoko duzu 

Zure markaren sare sozialetarako estrategia nola garatu ikas ezazu 

SORTU SARE SOZIALETARAKO

ESTRATEGIA ERAGINKOR BAT

7 URRATSETAN

Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera; edukiak helarazi eta hirugarrenen informazioak zabaldu.
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazio hau  hemen osatu ahal duzu

qué es y cómo hacer un calendario editorial_Amaia-Ocerin
Eduki marketina

Zer da egutegi editoriala eta nola egin dezakezu bat zure blogerako? Gida osoa

Egutegi editoriala edukien edozein marketin-estrategiaren funtsezko zati bat da.
Izan ere, planifikazio bat izatea eta antolatuta egotea estrategia posiblerik onena da.
Gida oso honetan azalduko dizut zer den eta nola egin.
Eta “ahal dudanean idazten dut eta bururatzen zaidanari buruz” hitzetik aurretik zer idatzi beharko duzun jakitera pasatuko zara.
Denbora eta esfortzuak aurreztuko dituzu, eta eraginkorragoa izango zara.

Irakurtzen jarraitu »

Suscríbete al blog y recibe mi ebook de regalo

Aprende cómo crear una estrategia para tu marca

CREA UNA

ESTRATEGIA EFECTIVA

PARA REDES SOCIALES

EN SÓLO 7 PASOS

Información básica sobre la política de privacidad
Responsable: Amaia Ocerin
Finalidad: ​gestionar el alta a esta suscripción y remitir boletines periódicos con información y oferta prospectiva de productos o servicios propios y de terceros afiliados.
Legitimación: Consentimiento del interesado/a
Destinatarios: Hosting de la web en país de la UE
Derechos: Acceso, rectificación o cancelación
Información adicional: Puedes completar esta información en la página de política de privacidad.

Atsegin duzu? Zabaldu! | ¿Te gusta?¡Compártelo!