Athletic Club: futbolaz haratago eta gaur egun askoz indartsuagoa den marka

Athletic de Bilbao - mucho más que un triunfo en la Copa
Athletic Bilbaok Kopan lortutako garaipena kirol balentria bat baino askoz gehiago da. Zer da marka mailan? Gogoeta hau egitea bururatu zait.

Edukien zerrenda

Athletic Cluba historia egin du berriro. 40 urteko itxaronaldiaren ondoren, talde zuri-gorriak Errege Kopa altxatu du, munduko afizio paregabearen euforia piztu duen garaipena.

Baina tituluaren alaitasunaz haratago, arrakasta horrek are esanahi sakonagoarekin durundatzen du: marka berezi baten garaipena, balio hautsezinen gainean eraikia eta komunikazio-estrategia ezin hobea.

Bururatu zait ariketa ona izan daitekeela garaipen hau eta munduan bakarra den talde honek suposatzen duena aztertzea, markaren ikuspegitik, bere komunikazioa eta aurreko asteetan garatu diren ekintzak aztertuz.

Eta hau da nire gogoeta.

Athletic Bilbao, gaur egun askoz handiagoa den marka

Athletic futbol taldea baino askoz gehiago da. Marka bat da, marka handi bat; izan ere, Euskal Herrian dugun markarik handiena dela esango nuke.

Eta zertan oinarritzen da marka hori? Sortzen duen pertenentzia-sentimenduan, pertsonak harekin lotuta sentitzen diren moduan. Azken batean, Bilboko Athleticek munduko marka guztiek bilatzen dutena lortu du: publikoak berea dela sentitzea.

Gainera, kontuan izan behar da, arrakastagatik esaten denaren adierazleei dagokienez, ez dela publikoa erakartzen duen taldea bere aurrekontua mugagabea delako edo lehiaketa guztietan irabazle delako.

Athleticekoa izatea futboleko onena izan daiteke. Baina ez da erraza. Ez da urte osoan nazioarteko txapelketak jokatzen dituen taldea, ezta urtero ligako lehen postuetan kokatzen dena ere. Ez. Athleticekoak gara beste gauza batzuek batzen gaituztelako.

Nortasun bakarra duen kluba

Athletic harrobiaren aldeko apustuagatik nabarmentzen da, klubeko zuntz bakoitza blaitzen duen filosofiagatik. Euskal harrobiko jokalariek bakarrik jantzi dezakete elastiko zuri-gorria, taldea bere lurrarekin eta jendearekin lotzen duen nortasun ikurra.

Norberarenaren aldeko apustu horrek lotura emozional paregabea sortzen du zaletasunarekin, bere balioak eta tradizioak ordezkatzen dituen talde batez harro sentitzen baita.

Baina, gainera, milioika pertsona erakartzen ditu munduan zehar, filosofia horrengatik hain zuzen ere.

Athletic erlijio bat da. Beste testuinguru batean aurpegira begiratu ere egingo ez luketen pertsonak batzen ditu. Kamiseta eta kolore horiek berdinak dira gizarte-mailan, sinesmenetan, politikan… Berdin dio. Hamarnaka mila lagunek ere kantatzen dute beren ereserkia, euskaraz, eta ez dakite zer kantatzen duten ere. Baina berdin egiten dute.

Athleticeko jendeak hitz egiten duenean, barruan eramaten du, eta pluralizatu egiten du. Partida jokatzen dugula esaten dugu, honen edo bestearen aurka tokatzen zaigula… Hemen gaude. Izan ere, larunbatean, finalean, zelaian 11 jokalari egongo ziren, baina milioika lagunek jokatu genuen partida hori. Pluralean.

Belaunaldi asko izan dira Athletici horrelako garaikurrik irabazten ikusi ez dutenak. 40 urte lehor. Baina ez da inporta izan. Hor egon dira zaleak, partidaz partida, sailkapenez sailkapen. Onerako eta txarrerako prest. Gauzak ondo atera direnean ospatu egin da. Eta gaizki egin denean ere hor egon da zaletasuna: kritikoa, baina beren taldearekin hiltzeraino. Eta jende askorentzat larunbateko balentria txapelketa bat irabaztea baino askoz gehiago da. Poztasun eta sari partekatuaren sentimendua da, bizitzaren opariaren kategoriara igotzen dena; aukera baliotsua, hain zuzen ere, lortzea kostatzen denagatik.

Komunikazioa: zaleekin joan-etorriko bidea

Athleticen komunikazioaren ezaugarri nagusiak gardentasuna, hurbiltasuna eta zalearen ikuspegia dira. Klubak teknologien erabilera baliatzen jakin du komunitate digital zirraragarria sortzeko, non jarraitzaileak taldearen egunerokotasunean partaide sentitzen diren.

Mezu bera partekatzen duten adin guztietako jendea. Barnean daudela sentitzen dutela eta beraiei hitz egiten zaiela sumatzen dutela.

Kopako finala: antolakuntza eta emozioaren adibide bat

Sevillako Errege Kopako finalaren antolakuntza bikaina izan zen. Klubak 170 autobus pleitatu zituen milaka zale Andaluziako hirira eramateko, Sevillako kaleak bete zituen marea zuri-gorriz. Ekitaldiaren aurreko komunikazioak (bideoak, elkarrizketak eta sare sozialetako edukiak) ikusmin handia sortu zuen, eta giro magikoa sortzen lagundu zuen finalean.

Baina ez bakarrik Sevillan. San Mames, Bilbo eta Bizkaia osoa dardarka aritu ziren taldearekin. Kaleetan jarritako pantaila erraldoiak, horretarako apaindutako dendak, futbol-zelai baten itxura egin duen Metro Bilbaoko geltokia…

Larunbatean eta aurreko asteetan Bilbao Athletic zen. Dendetako eta ostalaritzako langileek kamiseta zuri-gorria janzten zuten. Kaleak jendez gainezka gorriz eta zuriz. Belaunaldi guztietako pertsonak ekitaldi baten inguruan elkartuta.

Zenbat markek lor dezakete hau guztia?

Athletic marka sendotuta eta indartuta atera da

Athleticen arrakasta ez da kirol esparrura mugatzen. Orain lortutako mugarri horrek Athletic marka erreferente global gisa sendotzen du, nortasun paregabea, kudeaketa bikaina eta zaletasun grinatsua dituen klub gisa.

Athleticek futbola kirola baino gehiago dela erakutsi du. Pasioa, identitatea eta balioak dira. Eta garaipen hau horren guztiaren ospakizuna da.

Athleticek Errege Kopan lortutako garaipenaren eragina

Egun hauetan asko hausnartzen ari naiz honetaz. Nola eragiten du kopa honek markari eta posizionamenduari dagokienez?

Adierazleetan pentsatzen jarrita, ausartuko nintzateke pentsatzen Athletic Bilbao marka katapultatu egingo dela eta esponentzialki eskalatuko dela.

Markaren posizionamenduari buruzko zenbait gai aztertzeagatik:

Sare sozialetako komunitatearen hazkundea

Horretaz ez dut zalantzarik eta, ikusi egin beharko da, baina esango nuke deialdiaren aurreko asteetan eta hurrengo asteetan komunitatea % 15 baino gehiago haziko dela. Ikusiko dugu. Eta ez ingurune geografiko hurbilean bakarrik. Mundu osoan baizik.

Beste adierazle batzuen kasuan (engagement, adibidez), uste dut % handi batean haziko zela.

Hori guztia erakusten diguten hainbat datu erka ditzakegu: trending topic izan ziren eta izango diren hashtagak; YouTubeko garaipenaren golaren milioi bat bistaratze baino gehiago egunotan;…

Hedabideak

Hedabide askoren azala izan gara eta izango gara. Eta nazioko eta nazioarteko hedabideetan presentzia handitu egingo da, jakina. Baina are gehiago egingo du. Izan ere, honen ondoren, Athletic ezagutzen ez zuenak orain jakingo du nor den. Eta koloreek ere modeloa den zaletasuna arrastatzen dute joaten den tokian. Eta berriro frogatu dugu.

Munduan bakarra den talde bat, gehiago ikusiko dena.

Ziurrenik, taldeari, jokalariei, historiari eta filosofiari buruzko elkarrizketak eta erreportajeak ugarituko dira. Eta argi geratuko dira, beste behin ere, marka handi horri lotutako balioak: ahalegina, grina, batasuna, inklusioa,…

Eta eragin komertziala?

Alderdi hori oso garrantzitsua da gaur egun. Gero eta gehiago.

Bi ondorio daude, zalantzarik gabe:

  • Merchandising salmenten igoera: ziur aste hauetan % 30 gehiago salduko zela produktuen salmentagatik. Eta hurrengoetan Bizkaian ez da egongo kamisetarik ez duen etxerik… Batzuetan stock bat egon arte asteak itxaron behar badira kamiseta bat erosteko,  orain…
  • Partidetarako sarreren salmenta handitzea: Seguro San Mamesen ospatzen dela ligaren finala, gradak guztiz beteta.

Markaren balorazioa

Azken batean, horrek guztiak markaren balioa handitzea ekarriko du. Zenbat? Ez dakit, baina % 5etik gora ziur.

Eta, oro har, markaren posizionamendua eta prestigioa modu positiboan sarituko dira nabarmen.

Horrek guztiak sponsorak, babesleak eta merkataritza-akordioak handitzen lagunduko du, seguru. Eta, jakina, klubeko bazkide kopuruan.

Kluba osatzen duten profesionalei begira, etortzeko edo geratzeko interes handiagoa ere sortuko du, nik uste. Athleticen jokatzea ez da beste edozein taldetan jokatzea bezala. Hemen geratzea erabakitzeko markaren balioekin oso lerrokatuta egon behar da. Beraz, hurrengo hilabeteetan ikusiko dugu zein eragin duen garaipen horrek aldagelan. Gainera, datozen asteetan, lehen taldeko hainbat jokalarik erabaki bat hartu behar dute.

Beraz, markari dagokionez ere eragin oso positiboa izan du Kopa honek.

orain, indartu, mimatu eta balio handi horietan tinko mantentzea besterik ez zaigu geratzen.

Partekatu nahi duzu?

Azken artikuluak

Harpidetu zaitez eta informazioa jaso

Pribatutasun politikaren gaineko oinarrizko informazioa
Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazioa hemen osatu ahal duzu