comunicación interna en tiempos de crisis - Amaia Ocerin

Barne-komunikazioa: ezinbestekoa, are gehiago krisialdietan

Duela egun gutxi hasi nuen “birusaren aurkako ekintza” izeneko artikulu sorta, krisi larri hau bideratzeko eta aurre egiteko lagungarriak izan daitezkeen edukiak eskaintzera bideratua.

Erantzuna erabatekoa izan da: asmoa eskertuz eta kontsultak eginez jasotako bisiten eta mezuen kopuruak animatu egin nau. Jarraitu egingo dut.

Oraingo honetan, beste komunikazio mota bati buruz hitz egingo dizut, barnekoa, hau da, komunitatearen barnean egin beharrekoa.

Barne-komunikazioa ere garrantzitsua da

Enpresa, negozio edo profesional batek egiten duena kontatu eta komunikatu behar du, horretan ez dago zalantzarik. Baina batzuetan gai garrantzitsu bat ahazten da: hori bezain garrantzitsua da barne-mailan ere jakinaraztea, komunitatea osatzen duten pertsonei, enplegatuei, laguntzaileei eta abarrei.

Faktore hori askotan alde batera uzten da. Baina komunikatzea baldin bada informazioa, hurbiltasuna, balioak eta ospea transmititzea eta konfiantza sortzea… Ez al litzateke egin behar, lehenik eta behin, barne-mailan? Askotan enpresako langileak komunikabideen bitartez izaten dute berritasun eta gai jakin batzuen berri.

Eta horrek ez luke horrela izan behar. Are gutxiago krisiaz hitz egiten ari garenean, orain gerta daitekeen bezala.

Inoiz baino beharrezkoagoa da horri heltzea eta, ekintza-plana prestatzeaz gain, gertatzen ari dena eta hartu diren edo hartuko diren neurriak jakinaraztea.

Zer eta zein puntura arte kontatu

Gai hori batzuetan kontsultatzen didate: enpresa edo negozio batzuek, gai bat jakinarazi behar dutela jakin arren, ez dakite noraino kontatu edo zehazki zer kontatu.

Zergatik? Ez dituztelako etxeko lanak aldez aurretik egin eta ez dutelako enpresa-kultura bat sortzeko lanik egin.

Kasu horietan, erakundeek probatzen dute erreakzionatzeko gaitasuna, sormena, antolamendua eta abar.

Egunotan ikusten ari gara, enpresa askok ez baitiete aparteko ahaleginik eskatu behar izan langileei. Horiek argi izan dute nola jokatu behar zen, eta lehenengo minututik jarri dira martxan. Eta benetan diotsut ez dela enpresa horietan pelotero maila beste enpresa batzuetan baino handiagoa delako.

Erakundea bera arduratu bada egiturazko zenbait gai lantzeaz eta jakinarazi badu, aurrea hartu dio etor daitekeenari.

Horrela, gaizki-ulertuak, funtsik gabeko zurrumurruak, buluak eta abar saihestuko dira.

Nola egin?

Negozio edo enpresa baten zuzendaritzak erabaki garrantzitsu bat hartzen duenean, aste hauetan aurre egin behar diegun gaiak, esaterako, komunikazio-plan bat prestatu behar da.

Lehenak enpresaren egunerokotasunean inplikatutakoak dira, hau da, negozio horrek pertsiana altxatzea edo ateak egunero irekitzea eragiten duten pertsonak, langileak.

Beraz, lehenik eta behin, barrura begiratu behar da: plan bat egin langileei zer gertatzen den eta zer neurri hartuko diren jakinarazteko. Ez da ahaztu behar langileak direla marka baten lehen enbaxadoreak.

Nola sortu barne-komunikazioko plan bat eta nola jarri martxan

Hona hemen pertsona eta erakundeentzako ideia batzuk, zoritxarrez, aste hauetan berri txarrak jakinarazi beharko dituztenak.

Bozeramaile bat aukeratu

Garrantzitsua da komunitatea erreferentziazko figura batekin identifikatu ahal izatea mezuen igorle gisa.

Enpresaren balioak eta nola lagun dezakeen erakutsi

Hori da enpresak bere negozioa identifikatzeko erabiltzen dituen balioak praktikan jartzeko eta benetan frogatzeko aukerarik argiena. Ez dira orrialdeak betetzeko baino balio ez duten kontzeptuak; horrelako uneek frogatzen dute negozioen atzean pertsonak daudela.

Horien arduradunek beren buruari galdetu beharko liokete nola lagun diezaioketen beren komunitateari eta, beraz, gizarteari kasu zehatz horretan.

Egun hauetan adibide handiak ikusten ari gara gure inguruan, hasi langileei soldatak ordaintzea erabaki dutenekin, edo irabaziak murriztea onartu dutenekin, krisialdiak langileengan eraginik ez izateko.

Mezu argia eta ulerterraza eman

Langileek erraz ulertu behar dute helarazi nahi zaien mezua. Hizkuntza erraz batez idatzita egon behar du, termino teknikoak eta kontzeptu konplexuak gehiegi erabili gabe.

Lagungarria izan daiteke eskema edo irudi batekin aurkeztea ere.

Mezuak lelo baten inguruan multzokatu

COVID-19 aren kasuan bezala, krisia denboran luzatuko den gai bat izango dela eta gaiari buruzko komunikazio batzuk gertatu beharko direla ikusten bada, mezu horiek multzokatzeko eta identifikatzeko esaldi edo lema bat sortzea komeni da.

Leloa mezu bat izan daiteke berez, tonu adiskidetzailea, motibagarria, sentikorra eta enpatikoa duena.

Behar adina mezu igorri

Komunitateari krisialdi baten berri eman behar zaionean, ez da gutxietsi behar erakundeko kideei bidaltzen zaizkien mezuen eta komunikazioen kopurua.

Gertatzen den mugarri edo aurrerapen bakoitzari buruzko informazioa emateak lasaitasuna mantentzen lagunduko du, gezurrezko buluak eta informazioak saihestuko ditu eta enpresarekiko konfiantza sustatuko du.

Teknologiak baliatu

Gaur egun teknologiak baliabide ugari eskaintzen dizkigu mezuak modu zuzenagoan helarazteko. Ikus-entzunezko baliabideak aprobetxatu eta bideo bat edo irudi-galeria bat sor daiteke.

Nola ez, baliabide horietako mezuek tonua eta alderdi guztiak zaindu beharko dituzte, grabatzen diren espaziotik hasi eta tonuraino.

Komunitatea ekintza batean inplikatzen saiatu

Komunitateko kide izatearen sentimendua indartzera bideratutako ekimenak gara daitezke. Kide guztiek zerbait parteka dezaten edo ekintza bat egin dezaten eskatu.

Barne-mailan gera daiteke, edo jendaurrean ere partekatu daiteke, enpresaren kanalen bidez, kideen sare sozialetan, etab.

Ikusten duzunez, barne-komunikazioa funtsezkoa da negozio eta enpresentzat.

Partekatuko duzu?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Blogean harpidetu zaitez eta nire ebook-a opari bezala jasoko duzu 

Zure markaren sare sozialetarako estrategia nola garatu ikas ezazu 

SORTU SARE SOZIALETARAKO

ESTRATEGIA ERAGINKOR BAT

7 URRATSETAN

Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera; edukiak helarazi eta hirugarrenen informazioak zabaldu.
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazio hau  hemen osatu ahal duzu

Liburuaren Eguna 2021 - Amaia Ocerin
Kultura sarera

Liburuaren Egunean, nirea argitaratu nueneko oroitzapena

Liburuaren Egunean duela urte asko Alberto Muro argazkilariak eta biok argitaratu genuen liburuaz gogoratu naiz.
Bizkaiko baserriaren inguruko azterketa sakona egin genuen, ikuspegi ezberdinak landuz.
Niretzako liburu baten sormen eta produkzioa baino askoz gehiago izan zen eta barruak astindu zizkidan.
Oroitzapen eta sentsazio ederrak. Noizbait hona ekarri beharrekoak…

Irakurtzen jarraitu »

Suscríbete al blog y recibe mi ebook de regalo

Aprende cómo crear una estrategia para tu marca

CREA UNA

ESTRATEGIA EFECTIVA

PARA REDES SOCIALES

EN SÓLO 7 PASOS

Información básica sobre la política de privacidad
Responsable: Amaia Ocerin
Finalidad: ​gestionar el alta a esta suscripción y remitir boletines periódicos con información y oferta prospectiva de productos o servicios propios y de terceros afiliados.
Legitimación: Consentimiento del interesado/a
Destinatarios: Hosting de la web en país de la UE
Derechos: Acceso, rectificación o cancelación
Información adicional: Puedes completar esta información en la página de política de privacidad.