Eduki-marketineko estrategia konfiguratzeko modurik errazena. 8 urratsetan bakarrik!

estrategia de marketing de contenidos en 8 pasos - Amaia Ocerin
Idazten, edukia sortzen eta Interneten partekatzen hasi ondoren, ziurtatu nahi izango duzu ez zarela ausaz istorioak jaurtitzen ari bakarrik. Plan bat eduki behar duzu. 8 urratsetan ezartzen lagunduko dizut.

Edukien zerrenda

Oso astuna naiz edukien marketin-estrategiarekin lotutako gaiekin. Badakit.

Baina hainbeste errepikatzen dut estrategia eraginkorra eta merkea iruditzen zaidalako.

Sarritan galdetzen didazue nola egin hori, nola jarri abian edukietan oinarritutako estrategia oso bat.

Eta artikulu honetan nire helburua da tresnak eskaintzea zure marketin-estrategia propioa sortzeko. Horretarako, 8 urratsetan planteatzen dizut, erraza izan dakizun.

Zergatik behar duzu eduki-marketineko estrategia bat

Idazten, edukia sortzen eta Interneten partekatzen hasi ondoren, ziurtatu nahi izango duzu ez zarela ausaz istorioak jaurtitzen ari bakarrik. Plan bat eduki behar duzu.

Edukia sortzen eta argitaratzen ari bazara, helbururen bat izango duzu. Estrategia baten puntua da helburu hori pixka bat esplizituago egitea, eta, gero, horretara iristeko plan bat egitea.

Edukien marketin-estrategia” terminoa etsigarria izan daiteke, batez ere online edukien sorkuntzan edo marketinean hasiberria bazara. Eta esperientzia pixka bat gehiago baduzu ere, badakizu zehazki zein konplexua eta landua izan daitekeen edukien estrategia bat. Baina ez da hain zaila izan behar.

Urte askotako esperientzia dut online idazketan eta edukien marketinean. Ikusi ditut 60 orrialde dituzten eta ondoegi funtzionatzen ez duten estrategiak, eta ikusi ditut batzuk orrialde batean sartzen direnak eta oso eraginkorrak direnak.

Hori da, benetan, eduki-estrategia bat, oinarrizkoena, eta nola sor dezakezun zurea oinarrizko urrats gutxi batzuetan. Goazen!

Lehenengo: zure edukirako estrategia bat izateko helburua

Idatzi eta partekatu zure istorioak, besteentzat eta zeure buruarentzat ahalik eta eragin positiborik handiena aurkitzeko.

Zure istorioetatik benetan nahi duzuna da zure helburuak lortzen laguntzea eta zure irakurleei bereak lortzen laguntzea:

  1. Zeintzuk dira zure helburuak.
  2. Zeintzuk dira zure audientziaren helburuak.
  3. Zein dira bere helburuak entzuleen helburuekin lotzeko urratsak.

Aurreko laburpenean A izatetik B izatera edo 1etik 3ra pasatzea da zure estrategia. Zure estrategia da orain zauden tokitik joan behar duzun tokira iristeko moduari buruzko zure ibilbide-orria.

Nola sortu edukien marketin-estrategia propioa 8 urratsetan

Horrela eraiki dezakezu edukien marketineko oinarrizko estrategia bat.

1 Ezagutu zure nortasuna, zure balio-proposamena

Lehenengo fase honetan, zure helburuari buruz hausnartu behar duzu. Guztiaren oinarria da: egiten duzuna egiteko arrazoi sakonak bilatzea.

Nor zaren eta eskaintzeko zer duzun definitzea da kontua.

Pentsatu horretaz eta erantzun galdera hauei:

  • Zein da zure misioa?
  • Zein da zure bisioa (pertsonala edo markakoa) munduarentzat?
  • Zer dakizu zuk edo zure enpresak beste pertsona batzuek baino gehiago? Zertan zara beste pertsona batzuk baino hobea eta/edo jendeak zugandik ikasi nahi duenari buruz?
  • Zeintzuk dira zaren bezalakoa egiten zaituzten esperientziak?

Gai horiek idatzi eta gai-arlo batetik hirura planteatzen ditu. Gero berriz hartuko ditugu.

2 Ikertu zure entzuleak eta zer behar duen

Momentu honetan zure ikusleengan jarriko dugu arreta. Hausnartu zure entzuleei buruz, norengana jotzen duzun edo norengana jo nahi duzun.

Urrats hau nahasgarria izan daiteke, gure sinesmen, ohitura eta gainerakoek gure entzuleria edozein dela pentsarazten digutelako, mundu guztia.

Eta, egia esan, guztiz kontrakoa da kontua. Arreta nitxo zehatz batean jarri behar duzu.

Ezin zara mundu guztiarengana zuzendu, orduan ez baitzara inorengana zuzenduko.

Pentsatu norengana jotzen duzun eta aztertu audientzia hori:

  • Zer behar du?
  • Zerk kezkatzen du?
  • Nola lagundu diezaiekezu zuk alderdi horietan?

Eta fase honetan ere garrantzitsua da gai horiekin lotutako hitz gakoen zerrenda ona egitea.

Norengana jo behar duzun ondo ezagutzeak beraientzat zer eduki sortuko duzun argi izaten lagunduko dizu.

3 Konektatu zure helburuak zure entzuleen helburuekin

Orain badakizu zer eskain dezakezun eta baita zure entzuleek zer behar duten ere. Ondo; zure entzuleei nola lagun diezaiekezun eta zure kabuz, edukien marketinaren laguntzaz, lor dezakezun zentzuzko helburua zein den gurutzatzeko unea da.

Eta puntu honetan, zer motatako edukiak sor ditzakezun definitzeko unea da, konta ezin daitezkeenak: artikuluak, ebookak, storieak, bideoak…

Puntu honetan, halaber, zure balio-proposamena sortu (edo berrikusi) ahal izango duzu, eta pentsatu zer produktu edo zerbitzu eskain dezakezun zure entzuleen beharrak benetan konpontzeko.

4 Neurgarria da

Puntu honetan adierazle objektibo batzuk ezarri beharko dituzu, finkatutako helburuak bete diren neurtzeko.

Neurtzea da hobetzeko modua; izan ere, neurtzen ez bada, nekez jakingo da gure helburuekin lerrokatuta gauden.

KPI edo adierazle horiek erronka bat izan behar dute, baina lortzeko moduko erronka errealista.

SMART helburuak finkatzea gomendatzen dizut.

Poliki-poliki. Gurpila martxan jarri behar da: egin eta neurtu; ondorioak atera, erabakiak hartu eta estrategia berriro doitu. Eta berriro hasi.

5 Sortu zure mezua

Sortu entzuleek zer behar duten, nola lagun diezaiekezun eta nola egingo diezun mesede mezu horrek.

Gogoratu, trinomio bat da: premia bat. Konponbide bat eta emaitza bat. Beharrezko egitura, soluzioa, emaitza pieza bakar batean eraiki daiteke, eduki berean.

Baina hiru piezako istorio baterako oinarrizko egitura bat ere sor dezakezu: arazo baten irakurlea zure konponbidera eramatea, zure soluzioaren frogara, eta, azkenik, ekintzarako dei batera.

Izan zenezakeen eduki-fluxurik sinpleena, agian, hiru pieza dira, eta horrela lotzen dira elkarrekin. Eskaintza hau zure ordainpeko produktua edo zerbitzua izango da.

6 Aukeratu kanal zuzenak

Partekatu etengabe zure entzuleek gaiari buruz eta partekatzen ari diren istorio motari buruz entzuten eta irakurtzen duten lekua.

Ikertu, hitz egin jendearekin eta probatu hainbat kanaletan lortzen duzun erantzuna.

7 Iruzkinak bildu

Neurtu eta egin etengabeko jarraipena zure entzuleek eta bezeroek zure mezuei buruz egiten dituzten iruzkinei buruz.

Erreparatu zehazki laugarren urratsean zerrendatu dituzun KPIekin konektatzen diren datuei.

Ikustaldien jarraipena egingo duzu? Partekatuak? Esteketan klikak? Webguneko orrialdera egindako bisiten edo harremanetarako formulario osoen edo bien jarraipena egingo duzu? Zergatik?

Ez ahaztu iruzkin kualitatiboak ere biltzea: hitz egin jendearekin. Galde iezaiezu nola ari diren zure edukia esperimentatzen. – Erabilgarria al da? ¿Garrantzitsua al da? ¿Zer egin zenezake hori hobetzeko?

8 Hobetu zure narrazioa eta estrategia

Hobetu etengabe zure historia, iruzkinen eta 5. urratseko datuen arabera: itzuli 1. urratsera eta errepikatu.

Zure eduki estrategiak egiten duena eta behar ez duena

Zure eduki estrategiak ez du perfektua izan behar.

Eta, ahal dela, zure entzuleekin hitz egin duzu, ziurtatzeko ez dela guztia usteetan oinarritzen, baizik eta partzialki jendeak benetan behar duen horretan.

Gainera, zure estrategia ez da 50 orrialdeko plan batean edo 60 diapositibako power point batean landu behar. Aurreko galderen erantzunak izan daitezke oharren koaderno batean edo dokumentu sinple batean.

Azkenik, ez duzu zertan eduki estrategia bat diseinatu urte osorako. Askotan, hobe da hiruzpalau hilabetez planifikatzea. Horrela, prestatu egingo zara. Planari atxikitzeko lehen hilabeteak igaro ondoren zerk funtzionatzen duen eta zerk ez ebaluatzeko.

Horrela, zure eduki estrategiak askoz hobeto erantzungo dio kanpoko munduak benetan esaten dizunari, eta, beraz, askoz ere arrakastatsuagoa izango da.

Azkenik: arrakasta Edukien Marketinean

Oinarrizko edukien estrategia bat da eduki aurreratua duen sortzailea edo merkaturatzailea hasiberritik bereizten duena.

Eta horixe da egiten ari zarena badakizula sentitzen laguntzen dizuna, eta ondoren zertan kontzentratu beti jakiten laguntzen dizuna.

Gainera, ondoren zein edukitan kontzentratu behar duzun jakiten laguntzen dizu, eta hori oso garrantzitsua da edukia online sortzeko eta argitaratzeko ohiturari eutsi nahi badiozu.

Azkenik, datuen monitorizazioa eta txertatutako iruzkinen bilketa dituen eduki-estrategia batek bereizten du aditua eta sortzailea eduki aurreratutik. Izan ere, horrek etengabe hobetzen du edukia, zure entzuleengana nola eramaten duen eta, azken finean, zure eduki-helburuak lortzeko aukerak hobetzen laguntzen du.

Partekatu nahi duzu?

Azken artikuluak

Harpidetu zaitez eta informazioa jaso

Pribatutasun politikaren gaineko oinarrizko informazioa
Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazioa hemen osatu ahal duzu