Artikulu honetan edukien marketinari buruz hitz egingo dizut zure negoziorako oinarrizko estrategia gisa, onura asko ekarri ahal dizkizulako.
Izan ere, enpresek eta markek gaur egun ezar ditzaketen marketin-estrategien aukeren mazedonia ikaragarria da.
Are gehiago, egunero sortzen dira markak audientzietara hurbiltzeko aukera ematen duten teknologia berriak. Gaur egungo aukerek milaka milioi pertsona kostu minimoetan sartzeko gaitasuna eman diete tamaina guztietako enpresei.
Eta, egia esaten badizut, uste dut marketin-estrategia bat dagoela, gainerakoak baino hobeagoa iruditzen zaidana. Baina, ironikoki, maizegi ez da kontuan hartzen. Eta ni “edukia erregea da” horren defendatzaile sutsua naiz.
Edukien marketina buru-hausgarriaren pieza handia bihurtu da enpresa askorentzat, eta gero eta handiagoa izaten jarraituko du pertsonak estrategia (ia) doako eta emankor horren ahalmenaz jabetzen hasten diren heinean.
Zerk eragiten du, zehazki, edukien marketina hain garrantzitsua izatea edozein negoziorentzat? Arrazoiak azalduko dizkizut.
Zergatik da hain garrantzitsua edukien marketina?
Edukien marketina da, oraindik ere, gastatutako euro bakoitzeko 3 aldiz bezero potentzial gehiago dituen edozein negoziotarako marketin-kanalik eraginkorrena.
Beraz, ez da harritzekoa marketinean espezializatutako profesionalen % 70 eta % 80 artean aktiboki inbertitzen aritzea eduki-marketineko estrategietan.
Negozio baterako trafiko, partaidetza eta salmenta gehiago sortzeko gaitasunarekin, edukien marketina aintzat hartu behar den estrategia bat da.
Negozio arrakastatsu guztiak, eta sortzen ari direnak, nolabaiteko eduki estrategia ezartzen ari dira, sare sozialetako argitalpenak, Youtubeko bideoak, blogeko artikuluak edo baita zuzeneko ekitaldiak ere.
Edukien marketinak forma asko har ditzake, eta horrek harribitxi bihurtzen du bai kontsumitzaileentzat bai ekoizleentzat, bezeroak ez direlako inoiz aspertuko eta, gainera, edukia ez delako inoiz amaituko.
Edukien marketinak zure negozioari ekarri ahal dizkion lau onura
Azter ditzagun edukien marketinak zure negozioari ekar diezazkiokeen onuretako batzuk.
1. Komunitatea
Gaur egungo kontsumitzaileek ez dituzte bilatzen diru-lapurretak diruditen edo engainatzen ari diren gustu txarreko produktuak eta zerbitzuak.
Kontsumitzaileak inoiz baino bideratuago daude harreman handiagoa izan dezaketen marka eta negozioei erostera. Benetan transmititzen dieten markak eta negozioak, baloreak dituztenak.
Hori, epe laburrean trakzioa irabaztea zailagoa bada ere, askoz hobea da komunitate elkartuak eraiki nahi dituzten enpresentzat, edukiak inoiz baino errazago egin baitu.
Gaur egun arrakasta duten negozioen ezaugarri komunetako batzuei erreparatzen badiegu, ikus dezakegu ez direla beren produktuak edo zerbitzuak saltzera mugatzen. Aitzitik, edukiak eskaintzen dituzte, eta horien bidez entzuleei laguntzen diete, haiekin konektatzen dira, konfiantza irabazten dute.
Azken batean, audientziarentzat garrantzitsuak dira, haien konfiantza irabazten dute, eta horrela egiten da salmenta.
Horrela, kontsumitzaileek mota horretako enpresei konponbide bat erosten dietenean, ez dira soilik produktu bat erosten ari; antzeko ideiak dituzten eta antzeko bidean dauden pertsonen komunitate batera sartzen ari dira.
Edukien marketinak markarekiko leialtasun mota hori sortzeko askoz aukera gehiago ditu, beste estrategia batzuen aurretik, hala nola sare sozialetako publizitatearen aurretik, eteten baitu.
Edukien marketinaren bidez, markek benetako harremanak eraikitzen dituzte audientziarekin, eta horiek bezero bihur ditzakete.
Batez beste, prospektoek 3-5 harreman-puntu behar dituzte bezero bihurtzeko. Hau iragarkiak edo beste marketin mota batzuk baino askoz ere altuagoa da
2. Hazkundea/bizitza-luzera
Edukien marketina etsigarria izan daiteke mendiaren oinean zaudenean.
Funtsean, badirudi edukien marketina estrategia geldoa eta segurua dela.
Modu asko daude egon nahi duzun lekura azkarrago iristeko. Estrategia horietako bat ordainpeko publizitatearen bidezkoa da. Eta bai, ez dizut ukatuko estrategia azkarra eta eraginkorra ez denik.
Baina kontuan hartu behar dira joko honetan sartzen diren beste faktore batzuk: kostua eta lehia, zuzenean lotuta daudenak gainera.
Eta hor sartzen da edukien marketina. Ordainpeko publizitatea mendi hori igotzeko modurik azkarrena dela dirudien arren, ezin dugu hodeien gainetik ikusi.
Hodeien gainetik, ordainpeko marketinaren gabeziak ikusten hasten gara.
Begiratu horrela: zure negozioa hazten den heinean, marketin-aurrekontua handitu beharko duzu esponentzialki hazten jarraitzeko, edo, bestela, gelditu egingo zara. Eta lehiak aurrea hartuko dizu.
Hala ere, edukien marketinaren boterea dela eta, azkar hazten jarrai dezakezu, marketinaren aurrekontua hain modu oldarkorrean handitu beharrik gabe.
Edukien marketinean aditu handienetako batek, Gary Veek, ez du asko gastatzen marketinean.
Bideoak grabatzen ditu telefonoarekin, kamerari hitz eginez. Edukia hainbat plataformatarako berrerabiltzen du eta argitaratu egiten du.
Bai, ordaindu behar duen ekipo handi bat du atzean, baina ez dira marketineko dolarrak gastatzen Facebookeko iragarkietan edo Googleko iragarkietan: trafiko hori guztia modu naturalean sortzen da.
Duela urtebete argitaratu zuen edukia lagungarria da gaur egun ere negozioaren hazkunderako.
Bihar sortuko duzun edukia zure hazkundearen erantzule izango da urtebete barru. Horrela funtzionatzen du.
Edukien marketina efektu konposatuaren printzipiotik elikatzen da.
Edukien marketinarekin eskalan azkarrago hazteaz gain, bizitza osorako jarraitzaileak sortuko dituzu, zugan eta zure edukian konfiantza izango dutenak.
Bizitza-luzera da kontua.
3. Marka-agintaritza
Imajinatu merkataritza elektronikoari buruz ikasi nahi duzula. Baliteke dropshipping negozio bat dirurik gabe hasteko artikulu baten bila ibiltzea.
Googlera joan eta artikuluaren bila zabiltza. Lehenengo gauza Shopify da. Hurrengo gauza, ziurrenik Shopify izango da.
Googleren lehen orritik mugitzen zara eta Shopify askotan agertzen dela konturatzen zara.
Zergatik gertatzen da hori? Eredukoa bezalako markak, Shopify, marka autoritate handia duelako. Bere industrian informazio eta autoritate iturri izateagatik da ezaguna. Ziur ezagutzen dituzula beste batzuk zentzu honetan, edozein arlo eta sektoretan.
Hori guztia edukien marketinaren ahalmenari esker da.
Shopifyk, arrakasta handia izan duten beste enpresa askorekin batera, SEO eta blogen boterea baliatzen ditu marka-autoritatea sortzeko, eta horrek erreferentzia-iturri bihurtzen ditu beren industriarekin zerikusia duen guztirako
Google munduko bilatzaile handiena eta ezagunena da, % 92ko merkatu-partaidetzarekin.
Enpresak Googleren bilaketa-emaitzen gailurrera iristeko borrokan ari dira, jendeak hor bilatzen baitu zerbait aurkitu nahi duenean: munduko moneta baliotsuena jendearen arreta da, eta hori guztia Googleren lehen orrian dago.
SEO (bilaketa-motorren optimizazioa) zure webgunearen ikusgarritasuna hobetzeko prozesua da, bilaketa-motorren sailkapen altuago baten bidez.
Hori lortzeko modurik onenetako bat edukia sortzea da, blog moduan, eta argitalpen horietara atzera egiteko loturak lortzea.
Eta ona da denok egin dezakegula hau, baita zuk ere.
Oraindik ez bazara konbentzitu blog bat sortu behar duzula edukiak argitaratu ahal izateko eta horrela posizionatzeko, artikulu batzuk utziko ditut, bai ala bai berrikusi behar dituzunak:
- Blog bat izateko sei arrazoi.
- 21 aholku zure bloga hasiberri gisa hasteko.
- Bost teknika zure blogera bisitak erakartzeko.
- Zure blogerako eduki-ideiak sortzeko 12 estrategia nagusiak
4. Merkatu-kostuak
Edukien marketina ordainpeko marketina edo beste marketin mota batzuk baino % 62 merkeagoa da. Ondo irakurri duzu, % 62 merkeagoa.
Are gehiago, edukien marketina ordainpeko marketina baino % 100 merkeagoa izan daiteke, ez duzulako euro bakar bat ere gastatu behar. Edukiak kosturik gabe sor ditzakezu.
Nahiz eta ordaintzeko publizitateak marketinaren aurrekontua modu oldarkorrean eskalatzea eskatzen duen negozioa hazi ahala, beti da askoz merkeagoa edukiaren marketina eskalatzea hazten den heinean.
Eta eduki bera hainbat formatu eta plataforma desberdinetan erakuts daiteke. Adibidez, blog bat baduzu, artikuluen edukiak txio labur bihur ditzakezu edo Youtubeko bideo gisa berregin ditzakezu; edo podcast baten atal gisa; edo Instagramerako irudien karrusel gisa.
Ikusten duzu zenbat aplikazio dituen eduki bakoitzak?
Konbinazioari plataforma gehiago eransteak ez du kostua handitzen; edukia sortzeak daraman denbora bakarrik.
Hori da edukien marketinaren alde ona: diru askoz gehiago aurreztu dezakezu epe luzera, eta horrek zure emaitzak handitu ditzake edo zure negozioaren hainbat zatitan irabazi gehiago inbertitzen lagun diezazuke.
Zer gertatuko litzateke zure energia gehiena produktu sinestezina egitera eta zure produktuak marketin-estresetik zerbait kentzen uztera irauliko bazenu?
Hori guztia posible da edukien marketinarekin!