Kontsumitzaileak etengabe informazioarekin bonbardatzen dituzten mundu honetan, gero eta zailagoa da markentzat nabarmentzea eta entzuleekin konektatzea. Ohiko marketin-taktikak, hala nola produktuen deskribapenak eta iragarkiak, jada ez dira nahikoak kontsumitzaileen arreta eta leialtasuna bereganatzeko. Hemen sartzen da narrazioa, istorioak kontatzea.
Narrazioa mendeetan zehar izan da, eta arrazoi on batengatik: adin, kultura eta jatorri guztietako pertsonengan entzuten den hizkuntza unibertsala da. Umetan entzuten ditugun lotarako ipuinetatik hasi eta helduetan irakurtzen ditugun eleberri zoragarrietara arte, narrazioak emozioak gogora ekartzeko, ekintza eragiteko eta gure bizitzetan eragin iraunkorra izateko ahalmena du.
Marketinaren munduan, istorioak kontatzea taktika hutsa baino gehiago da: pentsamolde horrek edukia sortzeko modua alda dezake.
Bere marketin-mezuetan narratibak ehuntzen dituenez, marka-esperientzia identifikagarriagoa, benetakoagoa eta gogoangarriagoa sor dezake, entzuleekin maila sakonagoan entzuten dena.
Narrazioaren botereak ere garrantzi handia du edukien marketinean, kanpaina arrakastatsuetarako osagai sekretua baita.
Azter dezagun zein den narratibaren boterea; horiek dira istorioak kontatzeak sortzen dituen onurak.
Istorioak kontatzearen boterea eta onurak
Narrazioak lotura emozionala sortzen du zure entzuleekin
Narrazioaren bihotzean emozioa dago.
Zure marketin-mezuetan istorioak ehuntzean, zure entzuleen emozioak eta esperientziak balia ditzakezu, lotura sakonago bat sortuz, transakzio-harreman soil batetik haratago doana.
Pentsa ezazu ikusi dituzun iragarki gogoangarrienetako batzuetan; litekeena da zure emozioak nolabait aprobetxatu izana. “Agian barre eragin zizuten, nostalgia sentitu edo malko bat isuri.” Emozioa edozein dela ere, litekeena da inpaktu iraunkorra utzi izana eta marka edo produktua gogoratzen lagundu izana.
Narrazioa hain eraginkorra da lotura emozionalak sortzeko, zure mezua erakusteko aukera ematen baitizu, ez kontatzeko. Zure produktu edo zerbitzuaren onurak aitortu beharrean, narratiba bat sor dezakezu, zure eskaintzak arazo bat nola konpontzen duen, behar bat nola asetzen duen edo norbaiten bizitza nola hobetzen duen erakusteko.
Adibidez, Coca-Colaren istorio ospetsuenak kontatzeko kanpainetako bat ““Share a Coke” kanpaina da. Kanpaina honetan, markak Coca-Colaren logoa ordezkatu zuen izen eta esaldi herrikoiak zituzten botiletan eta latetan, hala nola, Coca-Cola bat partekatu Sarahrekin edo Coca-Cola bat partekatu lagun batekin. Helburua zen kontsumitzaileak animatzea Coca-Cola produktuak erostera, beste batzuekin konektatzeko eta zoriontasun-une bat partekatzeko modu gisa.
Istorioen narrazioa edukiari buruzko marketin-estrategian txertatzean, garrantzitsua da entzuleak eta bultzatzen duten emozioak ulertzea. Zeintzuk dira zure ahulguneak, beldurrak, itxaropenak eta asmoak? Nola konekta daiteke zure istorioa emozio horiekin benetako modu esanguratsuan? Galdera horiei erantzutean eta zure entzuleen emozioei buruz hitz egiten duen narratiba bat osatzean, maila sakonagoan entzuten den marketin-mezu indartsu bat sor dezakezu.
Narrazioak marka bat identifikagarriagoa egiten du
Zure markaren balioak, nortasuna eta misioa erakusten dituzten istorioak partekatzean, marka gizatiartu dezakezu eta zure ikusleentzat errazagoa izan daiteke marka horrekin konektatzea.
Adibidez, aire zabaleko jardueretarako arropa eta ekipoaren marka hartzen du, Patagonia. Ezagunak dira ingurumen-iraunkortasunarekin eta fabrikazio-praktika etikoekin duten konpromisoagatik. Balio horiek beren webgunean adierazi beharrean, istorioen narrazioa erabiltzen dute beren markak balio horiek beren ekintzetan eta erabakietan nola bizi dituen erakusteko.
Istorioak kontatzeko kanpainarik ospetsuenetako bat “Worn Wear” kanpaina da. Kanpaina honetan, bezeroak animatu zituzten Patagonia arropa konpondu eta berrerabiltzera, artikulu berriak erosi beharrean. Urteetan Patagonia taldea izan eta erabili zuten pertsonen istorioak partekatu zituzten, produktuen iraunkortasuna eta biziraupena erakutsiz. Historiak kontatuz iraunkortasunarekiko konpromisoa nabarmentzeko, Patagoniak benetako marka-mezu identifikagarri bat sortu ahal izan zuen, bere ikusleengan ingurumenaz jabetuta entzun zena.
Zure marketin-estrategian istorioen narrazioa erabiltzean, zure markaren balioak, nortasuna eta misioa modu hurbilean eta benetakoan erakuts ditzakezu.
Narrazioak zure mezua nabarmentzen laguntzen du
Istorio bat kontatzen duzunean, narratiba bat sortzen ari zara, zure entzuleak tartean sartu eta erakartzen dituena. Hori bereziki eraginkorra izan daiteke marketinean, arreta-aldiak laburrak baitira eta pertsonak etengabe bonbardatzen baitituzte iragarkiekin eta mezuekin. Narrazioa mezu sinesgarri eta gogoangarri bat sortzeko erabiltzean, zure entzuleen arreta bereganatu eta inpresio iraunkorra eragin dezakezu.
Adibide bat bidaia-konpainian ikusten dugu, Airbnb. Beren marketin-kanpainetan istorioen narrazioa erabiltzen dute beren plataformak eskaintzen dituen esperientziak eta helmuga paregabeak erakusteko. Kanpaina batean, Japoniara bidaiatu eta Japoniako etxe tradizional batean geratu zen familia baten historia partekatu zuten, bertako kultura eta tradizioetan murgilduz; edo itsaspeko hori batean ostatu har dezakezula ere esaten dizute. Istorio horiek partekatzean, Airbnb-k mezu gogoangarri bat sortu ahal izan zuen, bidaia generikoen iragarkien itsasotik nabarmendu zena.
Narrazioak ekintza bultzatzen du
Zure marketin-estrategian istorioen narrazioa erabiltzeak eragin nabarmena izan dezake zure enpresaren emaitzetan. Istorioak kontatzeak lotura emozionalak sor ditzake, zure marka identifika daiteke, zure mezua nabarmentzen eta ekintzan inspiratzen lagun dezake, istorioak kontatzeak, azken batean, bihurketak eta diru-sarrerak sor ditzake.
Istorio bat kontatzean, zure markaren balioak, misioa eta helburuak jakinaraz ditzakezu, entzuleengan durundi eginez. Lotura emozional horrek markaren kontzientzia handiagoa, bezeroarekiko leialtasuna eta, azken batean, salmenta handiagoak ekar ditzake.
Zergatik behar duzu narratzaile bat?
Zure markak markarekiko konpromiso-maila handia lortzeaz goza dezake narratzaile batean inbertitzen baduzu. Marketing narratiboan aditua den batek bere marka zure xede-publikoarekin erlazionatzen du eta emozionalki haiekin konektatzen da. Bezeroek produktuak bakarrik saltzen dituzten marka aspergarriak ahazteko joera dute.
Hala ere, bezeroek beti gogoratzen dute marka bat emozionalki beraiekin konektatzen duena eta beren arazoei benetako konponbidea ematen diena.
Gogoan izan, beti, istorioak gertaerak eta zifra anodinoak baino hobeto saltzen direla.