contenidos evergreen en un blog cultural - Amaia Ocerin

Kultura arloko blog batean modaz pasatzen ez diren evergreen edukiak

Evergreen edukiak denboragabeak dira. Erakargarri izan daitezke zure blogerako eta bilatzaileetan posizionatzeko. Azalduko dizut zer diren eta nolako eduki-formatuak garatu ditzakezun zure blog kulturalerako.

Kultura arloko blog asko gaurkotasuneko edukietan oinarrituta mantentzen dira. Jakina, blog mota asko daude kultur kategoria dei genezakeenaren barruan, baina gehienek sektorearen gaurkotasunera, efemerideetara edo ekitaldietara bideratzen dituzte edukiak.

Blog bat hobetzen duten hainbat evergreen eduki mota daude. Definizioz, eduki-mota hori denboragabea da, hau da, beti du interesa blogaren audientziarako.

Eta badira irakurleentzat beti garrantzitsuak izango diren gaiak, edo eduki-motak. Eduki horiek gaur, bihar eta beti kontsulta daitezke. Eta, hain zuzen ere, eduki horiek ekar diezaiokete balio erantsia.

Zer ez da evergreen edukia

Evergreen edukia zer den definitzeko, has gaitezke azaltzen zer ez den eduki denboragabea:

  • Albisteak
  • Estadistikak eta datu informeak
  • Efemerideak eta data zehatzak: jaiak, ospakizunak…
  • Egungo joerei buruzko artikuluak
  • Azken joerak

Ikusten duzunez, evergreen motako edukiak ez dira sortzen egungo albisteekin. Aitzitik, ez diote beti aktualitateari erantzuten. Ohiko akats bat da evergreen eduki mota desberdinak sortzea berrikuntzetatik abiatuta.

Adibidez, gertaera puntual batek artikulu ugari eragin ditzake hainbat hedabidetan. Erabiltzaileen gaurko beharrei erantzuten dieten edukiak dira.

Audientziak unean uneko informazio eguneratua jasoko dute. Eta egileak gaiari buruz duen ezagutza erakutsiko du.

Hala ere, horrelako edukiak ezin izango dira beste egun batean edo sei hilabete barru kontsultatu. Seguruenik, ordurako informazio hori zaharkituta geratuko zen. Beraz, hori ez da evergreen edukia.

Evergreen edukien ezaugarriak

Evergreen edukiek hiru ezaugarri nagusi dituzte.

Egitura

Evergreen edukiek egitura jakin bat dute. Ez dira luzeegiak izan behar.

Eduki arina eta irakurtzeko erraza izan dadin, hobe da luzeegia ez izatea. Gainera, atal argitan antolatuta egon behar du.

Galdera orokorrei erantzuten diete

Evergreen edukiek galdera orokorrei erantzuten diete. Erabiltzaileei interesatzen zaizkien galderak jakiteko modu on bat Googleren bilaketa-zerrendak kontsultatzea da.

Evergreen edukiek erabiltzaileen galdera horiei erantzun diezaiekete. Erabiltzaileek dagoeneko nolabaiteko interesa erakutsi duten gaiak dira. Hori dela eta, evergreen eduki-mota bihur litezke.

Audientziarentzat interesgarriak diren gaiak izan daitezke.
Kasu honetan, garrantzitsua da egileak bere entzuleek gehien irakurtzen dituzten gaiak aldez aurretik ikertzea, gehien interesatzen zaizkien edukiak zehazteko.
Horrela, evergreen edukia sortzean zentratu daiteke.

Horrela, gai jakin batzuei buruzko eduki originalak sor daitezke, beste webgune batzuetan begiratu beharrik gabe. Erabiltzaileek jakinarazten diote zeharka evergreen edukietako gaiak zein izan daitezkeen.

Berritzailea

Edukiaren sortzaileek argi izan behar dute berrikuntza ezin dela alde batera utzi. Artikuluaren jatorrizko iturria izatea ere garrantzitsua da.
Hau da, edukiek, oro har, baina batez ere evergreen edukiek, gai originalak jorratu behar dituzte. Gai bat jorratzen lehena bada, hobe. Hori da helburua.

Gainera, egileak ahalik eta osatuena izaten saiatu behar du, eta ez du ezer utzi behar etorkizuneko argitalpenetarako. Gaiak, aurkezten den bezala, perfektua izan behar du zentzu guztietan.

Bestalde, irudi, infografia eta gainerako ikusizko baliabide ugari erabiltzea gomendatzen da. Edukietara jotzen duen irakurleak blogetik kanpo informaziorik bilatu behar ez izatea da helburua.

Zure kultura blogean evergreen edukiak sortzeak dituen abantailak

Nahiz eta a priori ematen duen horrelako edukiak kultur arloko blog batean garatzea asmo handiko helburua dela eta zer lortuko den oso ondo ez dakigula, utz iezadazu nabarmentzen lor ditzakezun onurak.

Luzera begira, ziurtatzen dizut modaz pasatzen ez den eduki-sorta bat izatea abantaila izan daitekeela alderdi askotan.

Posizionamendua hobetzen du

Bisitak etengabe erakartzeak zure webguneak bilatzaileetan duen kokapena hobetzea lortuko du. Eta, gainera, kalitatezkotzat joko dute.

Barne linkbuilding estrategia

Denboraz kanpoko edukiak direnez, zure webguneko beste orri eta atal batzuetarako barne-estekak egin ahal izango dituzu. Barne-linkbuilding estrategia honek ere lagunduko du zure gunearen kokapena hobetzen.

Gainera, zure webgunera egindako bisiten kopurua indartuko du, eta erabiltzaileek zure webgunean emandako denbora luzatuko du, webguneko orrialde batetik bestera eramango baitituzu.

Zure webguneko edukiak modu eraginkorragoan planifikatu ahal izango dituzu

Evergreen edukiak ez daude data edo une jakin bati lotuta. Hori dela eta, landu beharreko gaiak aldez aurretik planifikatu ahal izango dituzu, eta prest izango dituzu zure webgunean argitaratzeko.

Nolakoak izan behar dute zure blogeko evergreen edukiak?

Ondorengo helburuak bete behar dituzte:

Erabilgarriak eta atseginak

Esan dizudan bezala, galdera orokorrei erantzun diezaiekete. Eta gomendagarria da erraz kontsumitzeko modukoak izatea.

Ondo idatzitako eduki errazak

Partekatzeko ideala

Edukia landu, irakurleak beste erabiltzaile batzuekin partekatu dezan. Zure blogean bisita gehiago izango dituzu.

Blog kultural batean parteka daitezkeen evergreen edukien formatuak

Goazen harira eta sar gaitezen gaian. Evergreen motako edukien formatuak asko eta askotarikoak izan daitezke.

Baina, horietatik zein dira egokiak kultura arloko blog baterako?

Edonork balio dezakeela esango nizuke, dena lantzen duzun moduaren eta sormenaren helburuaren eta ikuspegiaren araberakoa baita. Pentsatu zer estrategia garatu nahi duzun eta nola konpon dezakezun.

Sortzailea izan, ikusiko duzu zenbat ideia bururatzen zaizkizun…

Ikus ditzagun batzuk. Hemen evergreen edukien zazpi ideia bildu ditut, formatu desberdinetan.

1 Infografiak

Infografia bat gai bat laburbiltzen duen irudi, grafiko eta testu sinple bilduma bat da, erraz ulertu ahal izateko.

Ziur zure jarduerak edo lan-arloak edukiari buruzko milaka ideia eskaintzen dizkizula, jarraibide hauek jarraituz, denboragabea eta erakargarria izan daitekeena zure publikoarentzat.

Sektoreari buruzko eduki bat izan daiteke, oro har, edo zure marka zehatzaren eduki espezifikoagoa. Adibidez:

  • Txosten edo azterlan, inkesta eta abarren datuen aurkezpena
  • Gai jakinei buruzko bildumak
  • Gai, pertsonaia, istorioaren une eta abarrei buruzko ideien aurkezpena
  • Norberaren datuei buruzko aurkezpena, labur eta eskematikoki.
  • Enpresaren edo markaren mugarriak.
  • Proiektu artistikoen laburpena

2 Artikulu eta post-ak

Evergreen diren blogeko postak edo artikuluak modu zehatz batean sailka daitezke.

Baita haiekin serieak sortu ere, zatika eta aldizka.

3 Gidak

Zerbait nola egiten den jakiteko gidak eta azalpenak edukien baliabidearen funts bikaina dira. Gaiak askotarikoak izan daitezke. Pentsa ezazu formatu horretan zein eduki mota erakar dezakeen zure ikusleak.

Gidaliburuek ere aukera ematen dizute beste eduki-mota bat egokitzeko eta forma hori emateko.

Prozesu edo ekintza bat nola garatu jakiteko gidaliburuek onarpen handia dute irakurleen artean. Bereziki, beste eduki-mota batzuekin konbinatzen badira, adibidez infografiekin.

Eta, gainera, tutoretza moduko gida horiek aukera ugari eskaintzen dituzte. Formatu desberdinetara (bideoak, gifak, irudiak edo testua) egokitu daitezkeen evergreen eduki-motak dira. Aukerak ia infinituak dira, elkar konbinatuz gero.

Adibidez, liburutegi baten bloga bada, liburu baten erreserba digitala egiteko gida bat gara daiteke. Edo antzerki konpainia batek gida bat sor dezake ekoizpen berri baterako lana nola egituratzen duen jakiteko.

4 Ohiko galderak

Hasteko, galdetu zeure buruari zer kontsultatzen dizun gehien zure publikoak. Ondo, hor ideia-sorta handi bat izan dezakezu evergreen edukiak ohiko galderei buruz garatzeko.

Erantzun horiek zure irakurleen jakin-mina edo beharrak asetuko dituzte. Eta fidelizatzeko modu zoragarria dira. Gainera, zure audientziatik gertu zaudela frogatuko duzu, eta entzuten diezula eta badakizula zer eskatzen duten.

Gogoratu zure publikoa eta audientzia sorkuntza berrietarako ideia gehiagoren iturri bikaina izan daitekeela.

5 Hiztegi eta definizioak

Zer iruditzen zaizu hiztegi bat edo definizioen artikuluak sortzea zure nitxoan?

Beste behin ere, zure irakurleentzako interesgarriak diren edukiak eskainiko dituzu, baliagarriak izango zaizkienak eta haien kontsumoa sustatuko dutenak. Eta honekin, zure webgunera bisita gehiago egingo dituzu.
Horrek kokapen hobea ekarriko dizu bilatzaileetan.

Baina badago beste kontu bat Googleren eta beste bilatzaile batzuen posizionamenduaren aldetik: eduki horiek SEOarekiko posizionatuko dute.

6 Ebookak

Evergreen eduki moten artean, irakurleek liburu elektronikoak eta gainerako material didaktikoak kontsultatzen dituzte. Audientziarentzat eduki erabilgarria da, eta edozein unetan eskura daitezke.

Liburu elektronikoak material didaktikoaren kategorian sartzen dira, eta, zenbait alderditan sakontzeaz gain, publikoa fidelizatzen laguntzen du.

Zure jardueraren eduki espezifikoak lantzeko beste nitxo handi bat.

7 Zerrendak

Zerrendak erraz kontsumitzeko moduko edukia dira, eta jendearentzat oso atsegina da.

Era guztietako gaietarako zerrendak sor daitezke eta zure lan-eremu espezifikoarekin gurutzatu: gomendioak, ideiak, zer egin eta zer ez, lekuak, pertsonaiak… Zerrenda amaigabea da.

Hamaika ideia bururatu zaizkizu dagoeneko, baietz?

Horrela ez bada, idatzi eta lagunduko dizut.

Partekatuko duzu?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Blogean harpidetu zaitez eta nire ebook-a opari bezala jasoko duzu 

Zure markaren sare sozialetarako estrategia nola garatu ikas ezazu 

SORTU SARE SOZIALETARAKO

ESTRATEGIA ERAGINKOR BAT

7 URRATSETAN

Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera; edukiak helarazi eta hirugarrenen informazioak zabaldu.
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazio hau  hemen osatu ahal duzu

contenidos orgánicos - Amaia Ocerin
Eduki marketina

Zein edukik dute eragin negatiboa zure blogaren irismen organikoan?

Trafiko organikoa zure webgunean bisitak lortzeko modurik eraginkorrena da.
Horretarako, arreta, teknika eta denbora eskaini behar diezu zure edukiei.
Eta, edukiez ari garela, badira mota batzuk, bisitak erraztu beharrean, uxatu egin ditzaketenak.
Eta Googlek zure tokia ez baloratzea ere eragin dezakete.
Zeintzuk dira zure blogaren edo webgunearen irismen organikoan eragin negatiboa izan dezaketen eduki horiek?
Artikulu honetan azalduko dizut.

Irakurtzen jarraitu »

Suscríbete al blog y recibe mi ebook de regalo

Aprende cómo crear una estrategia para tu marca

CREA UNA

ESTRATEGIA EFECTIVA

PARA REDES SOCIALES

EN SÓLO 7 PASOS

Información básica sobre la política de privacidad
Responsable: Amaia Ocerin
Finalidad: ​gestionar el alta a esta suscripción y remitir boletines periódicos con información y oferta prospectiva de productos o servicios propios y de terceros afiliados.
Legitimación: Consentimiento del interesado/a
Destinatarios: Hosting de la web en país de la UE
Derechos: Acceso, rectificación o cancelación
Información adicional: Puedes completar esta información en la página de política de privacidad.

Atsegin duzu? Zabaldu! | ¿Te gusta?¡Compártelo!