Hitz egin dezagun zure errezeta perfektuan sare sozialetako marketin-planerako falta ezin diren ezinbesteko sei osagaiez.
Sare sozialak tresna boteretsuak izan daitezke autonomoek, ekintzaileek, entrenatzaileek eta aholkulariek beren negozioa hazteko erabil dezaten.
6 osagai horiek sartzean, oinarri masibo eta egonkorra izango duzu online marketineko ahaleginetarako.
Baina kontuz! Izan ere, bat alde batera uzten baduzu, aurkituko duzu errezetak huts egingo duela eta ez duela ondorio bera izango.
Ezinbesteko sei osagai sare sozialetako zure marketin-planerako
Banan-banan ikus ditzagun.
1. Finkatu zure helburua
Esaten da nora iritsi nahi duzun ez badakizu ez duzula aurkituko hori lortzeko biderik.
Gauza bera gertatzen da sare sozialetako marketinarekin. Lehenik eta behin, lortu nahi duzun emaitza ulertu behar duzu.
Hau da autonomoen, ekintzaileen, entrenatzaileen eta aholkularien gehiengoak galtzen duen pieza. – Ez dute ideia argirik non amaitu nahi duten jakiteko. – Kasurik onenean, gehienek uste dute jarraitzaile gehiago edo agian salmenta gehiago lortu nahi dituztela. – Baina nozio lauso honek ez du ematen estrategia serio bat martxan jartzeko behar duen bultzada.
Plan hobe eta espezifikoago batek, oro har, datu eta informazio gehigarriak eskatzen ditu. – Beraz, 2. urratsarekin jarraitu behar duzu.
2. Identifikatu zure entzuleak eta haien zergatia
Kontuan izan behar duzu zure helburua zure entzuleria dela, zure sare sozialetako marketin-planak harentzat izan behar duela.
Jarraian, eraiki nahi duzun entzuleriaren ezaugarriak identifikatu behar dituzu. Â Hau garrantzitsua da hainbat arrazoirengatik.
Lehenik eta behin, audientzia desberdinek behar eta ahulgune desberdinak dituzte.
Adibidez, maila korporatiboan igotzen diren exekutibo bihurtu nahi duten pertsonen beharrak eta ahulguneak oso desberdinak dira seme-alabekin etxean denbora gehiago pasatzeko aukera emango dien diru-sarrera bat izan nahi duten pertsonen beharrizan eta ahulguneetatik. `Eta oso desberdinak dira nomada digitalak izan eta munduan zehar bidaiatzen duten bitartean bizimodu eramangarria bizi nahi duten pertsonen beharrak eta ahulguneak ere.
Bigarrenik, publiko bakoitzak zergati desberdin bat izango du.
Zergati handi bat da etengailuak aktibatuko duen bakarra zure entzuleentzako, bilatzen ari diren aldaketa masiboa egin ahal izan dezaten. – Exekutibo korporatiboen zergati nagusia ez da etxean geratzen diren gurasoen zergati handia, ezta nomada digitalen zergatia ere.
Hirugarrenik, entzule bakoitzak bere mezu-mota izango du.
Ez duzu interesa piztuko exekutibo korporatiboentzako mezuak dituen ikus-entzule nomada digital batengan. Zure mezuek bat etorri behar dute zure audientziarekin.
Identifikatu zure entzuleak galdera batzuk eginez:
- Zenbat urte dituzte?
- Non egiten dute lan?
- Zein da haien diru-sarreren maila?
- Zer interes mota dute? Pertsonala eta enpresariala?
- Zein dira zure borroka edo ahulgune batzuk?
- Zer oztopo edo eragozpen mota izan ditzakete?
- Zer ohitura, gustu eta abertsio ditu?
- Zerk motibatzen ditu?
Zure xede-publikoa identifikatzean, arreta jar ezazu NAHI DUTENEAN, eta ez BEHAR DUTENEAN.
Gauza bakar hori: zergati nagusia
Behin galdera horien erantzunak jakiten dituzunean, zure zergati handia identifika dezakezu. Galde iezaiozu zeure buruari: “Zein gauzak emango luke diferentzia positiborik handiena, nire audientziak benetan nahi duenarekiko aldaketa masiboa egin dezan?”
Behin Zergati Handia ezagututa, zure produktu-lerro osoa Zergati Handia eraistean oinarritu behar da.
Domeinuak jartzen patroi bat sortzen duzunean bezala da. Ba al dago domino bat, eraisten duzunean patroi osoa sekuentzia batean iraultzen dena?
Eta zure mezu guztiek fokatuta egon behar dute eta bat etorri behar dute zure zerbitzua ERANTZUN BAKARRA dela erakusteko; zure entzuleei aukera emango diena domino handi hori beren bizitzetan eraisteko.
3. Aukeratu zure sare sozialetako kanalak
Zure entzuleak identifikatu eta definitu ondoren, non biltzen eta erlazionatzen diren ulertu behar duzu.
Gaur egungo munduan, sare sozialak izaten dira hasteko lekurik onena.
Sare sozialetako plataforma bat aukeratu behar duzu, eta 90 egun igaro plataforma horretan aditu bihurtzen. 90 egun igaro ondoren, bigarren plataforma batera hedatzea pentsatu beharko zenuke, eta 90 egun igaro beharko zenituzke berriz ere, plataforma horretan aditua ere bazara.
Oro har, gehienez hiru sare sozialetako plataformatan parte hartzeko asmoa izan behar duzu. Sare sozialetako hiru plataforma baino gehiago izugarriegiak izan daitezke egunean behar bezala mantentzeko.
Zure sare sozialetako plataformen aukeraketa hiru gauzaren konbinazioan oinarritu behar da:
- Sare sozialetako zein plataformatan da probableena zure entzuleek denbora pasatzea?
- Zein sare sozialetako plataforma egokitzen da hobekien zure nortasun-motara?
- Sare sozialen zein plataforma da egokiena zure audientzia publiko eta irekia baimenetan oinarritutako marketineko zure audientzia pribatu bihurtzeko?
Non dago zure audientzia?
Sare sozialetako plataforma bakoitzak talde demografiko ezberdin bat erakartzen du. Aurkituko duzu, zure publiko partikularrarentzat, sare sozialetako plataforma bat edo bi izango direla idealenak.
Baina sare sozialen zein plataformatan sentituko zaren erosoen ere kontuan hartu behar duzu. Adibidez…
- Facebook leku handia da eztabaida eta elkarrizketa askotarako.
- Twitter leku boteretsua da mota guztietako edukiak partekatzeko, baina ez da hain ahaltsua eztabaidarako.
- Instagram leku handia da ikusizko bitartekoetan zentratzen den konpromisoarentzat, baina are gutxiago beste edozein eduki motarentzat.
(Ohar gisa, Facebook, Twitter eta Instagram ari naiz bideratzen istorio hau laburra izan dadin. Baina kontuan izan behar duzu YouTube, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Facebook Messenger, WhatsApp eta beste batzuk ere kontuan hartu beharreko aukerak direla.)
Bat dator zure nortasun-motarekin
Zure nortasun-motak erabakiko du hauetako zeinekin sentituko zaren erosoen. Sare sozialetako zure marketin-planak zu zarena islatu behar du.
Orain, bada gauza giltzarriago bat ulertzeko…
Sare sozialak sozializatzera bideratuta daude, ez saltzera. Zure sare sozialen planak eduki baliotsua ematea, autoritate gisa markatzea eta zure audientzia publikoa marketin-foro pribatu batera mugitzeko baimena lortzea izan behar du ardatz.
Sare sozialetan egiten duzu, elkarrizketa publiko batean modu esanguratsuan lagunduz eta parte hartuz, koktel batean egingo zenukeen bezala.
Elkarrizketarako egokia denean, eduki baliotsua ematen diozu zure entzuleei sare sozialetan. – Hau da zuk sortzen duzun edukia eta zure entzuleek aurre egin behar dioten arazo bat konpontzen duena. – Arlo tematiko honetako autoritate gisa ere jarriko zaitu.
Eta noizean behin (zure argitalpenen % 20 baino gehiago ez), gonbidatzen ditu pertsonak zure barne-santutegira. Audientzia pribatua da, normalean zure posta elektronikoko zerrenda, eta bertan merkaturatzeko baimena eman dizute, inplizituki edo esplizituki.
Bihurtu baimenetan oinarritutako zure entzuleria
Horregatik, sare sozialen zure lehen plataformaren hirugarren ezaugarriak plataforma horretako pertsonak zure posta elektronikoko zerrenda bihurtzeko erraztasunarekin du zerikusia.
Adibidez, Twitter Twitterreko zure jarraitzaileak Interneteko beste toki batzuetara bidaltzean datza. Eta nahiko erraza da Twitterren jarraitzaile kopuru handi bat sortzea. – Baina esaten da Twitterren 10.000 jarraitzaile behar dituzula Facebooken 1.000 jarraitzaile onengandik lor ditzakezun emaitza berberak lortzeko.
Bestalde, Facebook elkarrizketa luze eta konprometituetarako bikaina den bitartean, Facebookek ez du gustuko jendeak plataformatik alde egitea webgunearen beste toki batzuetara joateko.
Eta Instagramek leku bakarra du non pertsona gehienek esteka bat jar dezaketen eta bertan klik egin daitekeen (zure profilaren biografian), ez edozein argitalpenetan.
Hiru ezaugarrien konbinazioak definitu behar du sare sozialen zein plataformarekin hasi.
Arau orokor bat eman beharko bazenu, honako hau litzateke: sozializatzea eta elkarrizketak izatea maite duen pertsona arrotza bazara, jo Facebook hasierako sare sozialen plataformatzat. Zure karakterea barnerakoiagoa bada, ziurrenik gusturago egongo zara tona sinestezin bat emanez, eta horretarako Twitterrekin hasten zara.
Baina erabaki zure helburu publikoaren datu demografikoak egiaztatu ondoren.
4. Garatu sare sozialen eduki-plana
Aurreratu dezagun pixka bat sare sozialetako zure marketin-planean.
Hasierako sare sozialen plataforma aukeratu ondoren, eduki-plan bat sortu behar duzu. Hori egiteko, sare sozialetan zer lortu nahi duzun ulertu behar duzu. “Errealitatea nahiko sinplea da:
- Eraiki zure audientzia
- Elkarreragin zure entzuleekin
- Bihurtu zure audientzia zure posta elektronikoko zerrenda
Izan ere, hiru gauza horiek egin ditzakezu edukia emanez. Eta edukia ematea da zure entzuleek zu ezagutzea, gustuko izatea eta zugan konfiantza izatea lortzeko modua.
Dena da edukia
Edukia formatu askotan egon daiteke:
- Zuzenean transmititutako bideoa
- Aurrez grabatutako bideoa
- Argazkiak
- Memeak
- Testu-argitalpenak
- Messengerren mezuak
- …
Kontuan izan eduki mota batzuek irismen handiagoa dutela sare sozialetako plataforma batzuetan. Esate baterako, zuzenean transmititutako bideoak gaur egun Facebooken du irismenik handiena. Bigarrena aurrez grabatutako bideo natiboa da. Facebookek, kasu batzuetan, Facebooketik kanpo edukiarekiko lotura duten argitalpenak zigortzen ditu (adibidez, blogeko argitalpen bat edo webgune bat edo YouTuberen bideo bat).
Baina bideoak azkar eta erraz sortzeko eta argitaratzeko egin dezakezun edozein urratsek merezi du.
5. Finkatu zure estrategia
Hau da sare sozialetako zure marketin-planaren zati garrantzitsu bat.
Sare sozialetako gauzarik garrantzitsuenetako bat konstantea izan behar duzula da.
Horrek esan nahi du edukiak ere koherenteak izan behar dutela. Eduki berriak egunero sortu beharko zenituzke, baina baliteke eduki kopuru handiak astean behin bakarrik egitea.
Profesional askok gomendatzen dutena astero edukiak sortzeko eredu bat izatea da.
Ideia: astea hasteko, egun bat emango zaio batez ere edukia sortzeari. Honek edukiari buruzko funtsezko pieza bat izango du, hala nola blog argitalpen garrantzitsu bat, bideo bat edo zuzeneko transmisio bat, meme txikiagoekin, testu-argitalpenekin, bideo laburrekin eta abarrekin, zure edukiaren funtsezko piezarekin bat datozenak.
Gero, argitaratu eta sustatu zure edukia asteko gainerako orduetan.
Bestela, egunero sor dezakezu edukizko pieza bat. Kasu honetan, asteko plan bat izan nahi duzu, astean zehar zure edukia kongruentea izan dadin.
Baliagarria izan dakizuke programazio-tresna bat erabiltzea zure edukia sare sozialetan noiz argitaratuko den programatzeko.
Hau bereziki erabilgarria da zure edukiaren argitalpena sare sozialetako hainbat plataformatan administratzen duzunean. Tresna batzuek zure argitalpen guztiak programatzeko aukera emango dizute zure sare sozialetako plataforma guztietan.
6. Konpromisoa hartzea, konpromisoa hartzea, konpromisoa hartzea
Edukia sortzeko plan antolatu bat egiten duzunean, kontuz ibili behar duzu arrisku handi batekin…
Edukia sortzea, argitaratzea eta sustatzea oso norabide bakarrekoa izan daiteke… Komunikatzen hasten zara, baina ez duzu beste norabidean komunikaziorik jasotzen.
Gogoratu, sare sozialetan agertzearen helburua sozializatzea da. «Harremanak dira .» Eta horren funtsezko zati bat elkarrizketa sendoak dira.
Zenbat eta gehiago planifikatu, programatu, estrategiak sortu eta zure edukiaren sorrera automatizatu, orduan eta arreta handiagoa jarri beharko duzu zure entzuleak eztabaida esanguratsu batean parte hartzeko.
Zure entzuleekin konektatzeko gakoak
Eduki motari buruzko ideia asko daude zure entzuleekin konektatzen eta elkarreragiten lagunduko dizutenak:
- Jendeak ezagutzen zaituela sentitu nahi du. Orduan, zenbat eta gehiago ekarri zure mundura, orduan eta gehiago konektatuko dira zurekin.
- Jendea identifikatzeko moduko norbait sentitzen da. Ondo dago zure borroka txikiak ukitzea modu eraikitzaile edo hezitzailean egin badezakezu.
- Partekatu zure blogeko argitalpenak. – Blog bat baduzu, partekatu zure blogeko argitalpenak entzuleekin. – Formatu luzeagoko plataforma bat eskaintzen dizu, zure entzuleek ezagut zaitzaten.
- Modu inpartzial eta apolitikoan egin badezakezu, ospetsu eta sare sozialen egunerekoei buruzko albisteak argitaratzen ditu noizbehinka.
- Laguntza behar dut! Laguntza eta gomendioak eskatu zure entzuleei. Hau izan daiteke hain sinplea… bihar gauean XYZen egongo naiz. Gomendatzen didazu jatetxe on bat afaltzeko?
- Aholkuak eta prozedurak. “Eskain dezakezun edozein balio hezitzailek beti jarriko zaitu autoritate postuan eta zure arloa menderatzen duen jendeari erakutsiko dio. Partekatu infografia bat, bideo bat edo meme azkar bat urratsekin.” Hala ere, ziurtatu interesgarria dela zure irakurleentzat, ez nahitaez idazteko aholkuak.
- Nabarmendu besteei. Partekatu beste pertsona batzuen arrakasta. Ázles jakitea pozik zaudela irabazten ikusteaz.
- Motibazio-/inspirazio-aipuak. Zure edukiak sortzen ditu zentzu horretan, eta zure markaren logotipoa barne hartzen du.
- Zer duzu buruan? Zure perspektiba eta pentsamenduak argigarriak izan daitezke eta beste batzuk inspiratu beren balio bakarrarekin.
- Idatzi irakurtzen ari zaren liburu bat edo galdetu zure entzuleei zer ari diren irakurtzen gaur egun.
- Noizean behin, selfie bat egin. “Bereziki dibertigarriak badira eta goian zure entzuleei buruz hitz egin dugun Porque Handiarekin erlazionatzen badira”. Zure entzuleei zurekin harremanetan jartzen laguntzen diete.
- Partekatu egitea gustatzen zaizkizun gauzak. – Ezin duzu honetan gainditu. – Ireki zure bizitzaren oihala eta utzi zure entzuleei zer gustatzen zaizun jakiten.
- Denboran atzera egin, zure entzuleekin bat egin, eta 1986an (edo dena delakoan) egun horretan zer egiten ari zinen ikus iezaiezu.
- Emaiezu zer pentsatua. Estimulatu emozioak eta lagundu entzuleei ideiak eta hausnarketak sortzen. – Harreman ona sortzen du honek. – Baina ziurtatu hau modu inpartzial, sotil eta apolitikoan egiten duzula.
Eta, azkenean, bi noranzkoko elkarrizketa horrek laguntzen die zure entzuleei zu ezagutzen, atsegin ematen, zutaz fidatzen eta, azkenik, zu erosi nahi izaten.
Dagoeneko badituzu sare sozialetako zure marketin-planaren errezetarako osagaiak. Orain, funtzionatu!