Enpresa gehienek epe laburreko helburuak lortzera bideratzen dituzte beren marketin-ekintzak, salmentak handitze aldera.
Hasiera batean hori logikoa izan daitekeen arren, estrategia bat eduki gabe marketin-teknika desberdinak ezartzea zure negozioan ondorio katastrofikoak izan ditzakeen akatsa da. Eta, tamalez, askotan gertatzen den kasu bat da; egiteko eta egiteko ahalegin horretan, ahaztu egiten da egin aurretik oinarrizko hainbat gai planteatu behar direla.
Zergatik da beharrezkoa marketin-estrategia bat?
Galdera batzuk egiteak eta jarraitu beharreko bidea hasi aurretik planteatzeak denbora, kostuak eta, batez ere, fokua zentratzen lagun diezaguke.
1. Zure xede-publikoa ezagutzeko aukera ematen dizu
Zure enpresan marketin-estrategia bat ezartzearen funtsezko onuretako bat zure targeta sakon ezagutzeko aukera da.
Zure helburu publikoa ezagutzeko funtsezkoa da zure buyer pertsona edo bezero ideala zein den definitzea. Zure bezero mota zehaztu ondoren, jakingo duzu zein diren haren beharrak edo zein komunikazio-kanal diren egokienak horretara iristeko.
Horri esker, balio-proposamenak eta marketin-kanpainak sortu ahal izango dituzu, zure publikoaren beharrak konpontzeko.
Gainera, prozesu jarraitua da. Botatzen duzun kanpaina bakoitzarekin zure audientziari buruzko zerbait gehiago ezagutuko duzu, eta zure produktuak eta zerbitzuak zure eskakizunetara egokitu ahal izango dituzu.
2. Bezeroak erakartzea eta leial bihurtzea
Aipatu dudan bezala, marketin-ekintza isolatuak produktu baten salmentak handitzera bideratuta daude.
Marketin-estrategia batean, aldiz, bezero berriak erakarri eta fidelizatu nahi dira. Hori lortzeko, hainbat ekintza inplementatzen dira erosketa-prozesuaren etapa bakoitzean.
Bezeroak izatea salmentak izatea baino garrantzitsuagoa da: bezero leial batek produktu bat baino gehiago erosiko du, zure markaren irudia hobetzen lagunduko dizu eta kontsumitzaile berriak erakartzeko ezinbesteko elementua izango da.
3. Zure negozioaren hainbat alderdi hobetzen lagunduko dizu
Ondo garatutako marketin-estrategia bat baliagarria izango zaizu zure bezeroak handitzeko eta, beraz, zure salmentak hobetzeko. Marketin-estrategia batean hainbat helburu mota zehazten dira, eta horiek ez dute salmentekin bakarrik zerikusirik.
Sarean duzun presentzia handitzea, zure marka-irudia hobetzea, bezeroarekiko arreta hobetzeko kanal berriak aurkitzea edo zure marka lehiakideen gainetik jartzea marketin-estrategia orok kontuan hartu behar dituen helburuak dira.
Eta salmentekin zuzenean lotuta ez badaude ere, ondo aztertuz gero, helburu horiek lortzeak epe luzerako emaitzak hobetzea ekarriko du.
4. Errentagarritasun handiagoa
Marketin-estrategia bat definitzen denean, hainbat alderdi aztertzen dira.
1. puntuan azaldu dudan bezala, funtsezko faktoreetako bat zure bezero tipoa ezagutzea da. Baina horretaz gain, funtsezkoa da zure negozio-sektorean merkatuak duen funtzionamenduari eta zure zuzeneko lehiari buruzko datuak biltzea.
Azterketa horri esker, ustiatu gabeko merkatu-nitxoak aurkituko dituzu, edo zure aurkarien ahuleziak ezagutuko dituzu. Horrela, marketin-kanpaina eraginkorragoak eta, aldi berean, askoz errentagarriagoak sortu ahal izango dituzu.
Irakurri ahal izan duzunez, marketin-estrategia bat lantzeak onura ugari ekarriko dizkizu zure negozioari, eta, beraz, lehenbailehen martxan jartzea da nire gomendioa.