razones para la redefinición de marca - blog Amaia Ocerin

Noiz planteatu beharko zenuke zure markak birdefinizio bat behar duela?

Hausnartu zure markari buruz. Aurpegia garbitzea edo birdefinitzea behar du? Zure markak rebranding bat egin behar duen erabakitzeko azter ditzakezun hainbat puntu azalduko dizkizut.

Asko dira aste hauetan beren estrategiari buruzko aholku eske nirekin harremanetan jarri diren profesionalak.

Bizitzen ari garen zalantzazko garaiak, merkatua jasaten ari den batailarekin eta COVID-19ak eragin duen osasun-krisiaren ondorioz, guztiok, neurri handiagoan edo txikiagoan, egoera honetatik nola aterako garen hausnartzeko estrategia berriak birpentsatu behar ditugu.

Sorkuntza-jarduerekin lotutako kultura eta lanbideen kasuan, zer esanik ez: ekoizpen geldituak, emanaldi etenak, jaialdi baliogabetuak edo atzeratuak, jada egingo ez diren aurkezpenak…

Kezka handia da. Eta kultura- eta sormen-jarduerak ez dira hortik aterako laguntza publikorik jasotzen ez badute. Argi dago.

Baina, ba al dago gutako bakoitzak egin dezakegun zerbait egoera hori gainditzen saiatzeko?

Kontsulta asko ildo honetatik bideratu dira: Zer egin dezaket egoera berrian kokatzeko? Nola lortu bezeroek/ekoizleek/sustatzaileek (hemen bakoitzak dagokion terminoa jartzea) ni aukeratzea?

Egun hauetan landu dezakezun gaietako bat zure marka da. Aztertu, hausnartu. Agian birplanteamendua edo aurpegi-garbiketa behar du?

Hau da gaur aztertuko dudan gaia.

Zure markari buruz egin ditzakezun zazpi galderari buruz hitz egingo dizut, birplanteatu behar duzun zehazteko. Marketinean, birplanteamendu horri rebranding esaten zaio.

Markaren birplanteamendua edo rebrandinga

Hainbat arrazoi daude marka batek rebrandinga planteatzeko

Baina kutsu kulturaleko eta/edo sortzaileko jarduerak inplika ditzaketen gaietan jarriko dut arreta, hori baita nirea.

Eta horien barruan, oso maila desberdinekoak daude, jakina. Baina handiek badute (edo beharko lukete) ondo ezarrita nola jokatu eta nola detektatu beren marka berriro orientatzeko beharrari buruzko alerta-seinale gisa balio diezaieketen puntuak.

Erakunde kultural eta sortzaile txikien kasuan, prozesu hau konplexuagoa da: askotan ez dakite nola identifikatu behar hori, ezta nola aurre egin ere.

Horregatik, gaur gai honi helduko diot.

Hasteko, marka baten rebrandinga prozesu zirraragarria eta nekagarria dela esango dizut, neurri berean. Horregatik, askotan, markek beldur eta mesfidantzaz egiten diote aurre, edo ez dute egiten beste erremediorik ez dutenera arte.

Rebrandinga marka gaztetzeko eta hautsa kentzeko aukera gisa ikus daiteke.

Noiz galdetu behar diozu zeure buruari zure markak aldaketarik behar duen?

Ikus dezagun zergatik pentsa dezakezun zure markak aldaketa behar duela.

Berdin dio antzerki-konpainia, idazle, aktore edo musikaria bazara. Arrazoiak berdin aplika diezazkizukete.

Planteatu galdera horien erantzunak.

1. Zure irudia konpetentziarenaren oso antzekoa da

Marka guztiek eboluzionatzen dute, guztiek. Denborak, proiektuek, esperientziek… eragiten dute bilakaera hori gertatzea. Eta aldaketa hori onartzen eta egokitzen ikasi behar dugu.

Lan egiten duzun sektorea ere aldatu egin da, ezta? Ez dezagun esan, gainera, eraldaketa digitala profesional eta marka guztioi eragiten digun gertakaria denetik.

Puntu honetan sortzen den arazoa da, hain zuzen ere, askotan gure jardueran sustraitzen garela eta gure markaren irudiak uniformatzeko joera duela. Eta modu horretan homogeneizazioan erortzen gara.

Kultura- eta sormen-proiektuen kasuan, beti azpimarratzen dudan maxima bat errepikatzen dut: horrelako jarduerek sormena daramate beren DNAn. Beraz, gure markaren definiziotik bertatik ere azken tantaraino estutu behar dugu.

Hausnartu honi buruz: ziur aski zure publikoa ez da duela urte batzuk bezalakoa. Gizartea eta gure bizimodua aldatu egin dira. Zure marka egoera horretara lerrokatuta dago?

2. Pentsatu zure markak audientzia berri batekin konektatu behar duen

Une erabakigarri batean gaude. Eta kulturaren eta sormenaren sektoreko marka askoren irteerak publiko berrietara edo desberdinetara bideratuko dira.

Hala bada, zure markaren irudia zuzendu nahi duzun publiko horrekin lerrokatuta dagoen aztertu beharko duzu. Erakarri nahi duzun publikoaren interesa piztuko duen irudia eman behar duzu.

3. Zure irudiak ez ditu zure markaren balioak islatzen

Puntu hau oinarrizkoa da: goian esan dudan bezala, zure markak eboluzionatu badu eta artikulatuta zegoen balioak aldatu badira, ebakuntza-gelatik pasarazi beharko duzu, zalantzarik gabe.

Zure markaren irudiak zaren horrekin, zure esentziarekin identifikatu behar zaitu.

4. Zure marka hedatu egin da

Lehen puntuarekin lotuta, zure marka hasi zenean bezalakoa da?

Agian zure jarduera aldatu egin da, edo merkatuak eskatu dizunera egokitu zara.

Ziur aski, eraldaketa digitalaren prozesuan zaude.

Pentsatu: zure marka bat dator bizi zaren urtean erakutsi nahi duzunarekin?

5. Zure marka zaharkitu egin da

Aurreko puntuetan azaldu dudanaren ondorioz, baliteke zure markaren irudia, besterik gabe, zaharkituta geratzea.

Ez da gauza bera zaharra edo zaharkitua. Marka batzuek ondo eusten diote urteen joanari; eta badira aldaketa egiten eta modernizatzen saiatzen direnak ere, eta atzera egiten dute, irudi berriak ez dituelako beren balioekin identifikatzen.

Puntu honetan garrantzi handia du marka eraikitzeko prozesuak: sortu zenetik etxeko lanak ondo egin baziren eta markaren esentzia eta balioak islatzen zituen irudi bat landu bazen, puntu honetan ez da hainbesteko zalantzarik izango.

6. Ospe krisi bat izan duzu

Marka bat arazo edo eskandalu batek eragindako ospe krisi batean sartu bada, hedabideetara iritsi ahal izan dena edo sare sozialetan gertatu dena, serio planteatu beharko duzu rebranding bat.

Zergatik? Izan ere, ezinbestean garbitu beharko duzu zure irudia, inoiz baino hobeto esanda, eta berriro aurkeztu beharko duzu balio berriekin, beste enfokearekin. Zure markaren irudia ideia berri horren aurkezpen-txartela izango da.

7. Marka beste bati batu zaio

Kasu hau argiagoa da ulertzeko. Zure marka beste batekin elkartu bada, logikoa denez, marka berri bat sortu da.

Zuentzat aro berri bat hasten da, irudi berri bat behar duena.

Zer iruditzen zaizu? Puntu honetan zaude?

Partekatuko duzu?

Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Blogean harpidetu zaitez eta nire ebook-a opari bezala jasoko duzu 

Zure markaren sare sozialetarako estrategia nola garatu ikas ezazu 

SORTU SARE SOZIALETARAKO

ESTRATEGIA ERAGINKOR BAT

7 URRATSETAN

Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera; edukiak helarazi eta hirugarrenen informazioak zabaldu.
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazio hau  hemen osatu ahal duzu

ordenar el plan de social media - Amaia Ocerin
Marketin digitala

6 modu erraz sare sozialetako plana ordenatuta mantentzeko

Gure aktibo digitalak ordenatzea etxea ordenatzea bezain garrantzitsua da. Niretzat behintzat bai.
Eta zer gertatzen da sare sozialekin? Ba antzeko zerbait. Dena botatzen dugun edukiontzi handi bat bihurtzen ari dira (batzuetan txistua botatzen dugu). Eta sare sozialak antolatzea ere garrantzitsua da, gure social media plana optimizatzeko.

Nola egin? Sei urratsetan azalduko dizut.

Irakurtzen jarraitu »

Suscríbete al blog y recibe mi ebook de regalo

Aprende cómo crear una estrategia para tu marca

CREA UNA

ESTRATEGIA EFECTIVA

PARA REDES SOCIALES

EN SÓLO 7 PASOS

Información básica sobre la política de privacidad
Responsable: Amaia Ocerin
Finalidad: ​gestionar el alta a esta suscripción y remitir boletines periódicos con información y oferta prospectiva de productos o servicios propios y de terceros afiliados.
Legitimación: Consentimiento del interesado/a
Destinatarios: Hosting de la web en país de la UE
Derechos: Acceso, rectificación o cancelación
Información adicional: Puedes completar esta información en la página de política de privacidad.

Atsegin duzu? Zabaldu! | ¿Te gusta?¡Compártelo!