Benchmarking en Instagram - Amaia Ocerin

Nola aztertu zure instagrameko lehiakortasuna Benchmarking eginez

Zure lehiakideek garatzen duten ekintzak aztertzea ohiko zeregina da sektore guztietan. Benchmarking deitzen zaio. Eta ingurune sortzaile eta kulturalera ere iritsi da. Sare sozialen kasuan, Instagramen benchmarking-a egiteak onura handiak ekarriko dizkizu. Azalduko dizut zeintzuk eta nola egin. Animatzen zara?

Enpresa testuinguruan garrantzitsua da enpresen eta lehiakideen produktuen analisia egitea, zein puntutan dauden ezagutzeko, eta horren arabera jokatzeko.

Mundu artistiko eta sortzailean ere nabaritu da horren beharra, eta gero eta gehiago erabiltzen da estrategia hori.

Artikulu honetan, lehiakideen analisiarekin harremana duen guztia aztertuko dugu.

Zergatik da garrantzitsua zure konpetentzia ezagutzea

Konpetentziak zertan diharduen jakitea ezinbestekoa da. Bere estrategian ondo, erregulartasunez edo gaizki zerk funtzionatzen dion aztertzeak zure estrategia definitzen lagunduko dizu.

Pentsa zenezakeena baino askoz gehiago.

Instagramen kasuan, azken bi urteetan merkatu-kuota handiena lortu duen sare soziala izanik, eta hori egiten duen erritmoan haziz, ezinbestekoa da plataforma horretan nork eta zer egiten duen kontrolatzea.

Eta hori zure konpetentziaren benchmarking bat eginez exekutatu dezakezu.

Zer da benchmarkinga?

Zelako hitza, egongo zara pentsatzen…

Benchmarkinga zure konpetentziaren analisi bat da, zure estrategia hobetu ahal izateko egiten duzuna.

Kontua da Instagramen duzun eskumenari buruzko informazioa biltzea eta egiten dutenaren jarraipena eta azterketa egitea. Horrela, ondorioak atera eta zure estrategia digitala nola bereizi eta bideratu pentsatu ahal izango duzu.

Adi, informazioa jaso esan dut. Kontua ez da kopiatzea; azterketa-, interpretazio- eta balorazio-lana da.
Eta, agian, inspirazioa izan dezala ondorio.

Kultura- eta sormen-sektorean ere konpetentzia aztertzen da

Hori egitea museo eta kultura-enpresa handien kontua dela iruditzen bazaizu, esan behar dizut pixka bat atzean geratu zarela.

Sareak dena menderatzen duen eta ingurune fisikoan ere eragina izatea lortu duen testuinguru batean, eragin hori aztertzea bihurtu da kontratatzaileek profesional baten edo bestearen alde egiten duten jardueretako bat.

Adibidez, jarduera kultural bat eskaintzeko artistak hautatzeko unean; iragarki, telesail edo film bat grabatzea; artista jakin bat jaialdi bateko agendan sartzea, etab.

Hau gertatzen ari da. Nik interpretazio eszenikoaren arloko bezeroak ditut. Duela bi urte kontatu zidaten castingeko arduradunek beren jarduera digitalari buruz galdetzen dietela, eta sare sozialetako profiletan zenbat jarraitzaile dituzten, blog bat duten, zer egiten duten… interesatzen zaiela.

Beraz, gero eta garrantzitsuagoa da zure konpetentziaren benchmarking bat egitea. Beste batzuk zer egiten ari diren jakiteak lagunduko dizu zer puntutan zauden zehazten eta ekintza egiten.

Zure konpetentziaren benchmarkinga egiteko arrazoiak

Oraindik ez baduzu argi ikusten zeregin honek onurak ekarriko dizkizula, hona hemen arrazoi batzuk.

Xede-publiko berarengana iristeko bide berriak aurkitzea

Zure konpetentziaz ari gara, zuk egiten duzun gauza bera edo antzeko jarduera bat egiten duten beste profesional eta enpresa batzuez.

Beraz, zuen xede-publikoa ere antzekoa izango da, berdina ez bada.

Besteek zer eta nola egiten duten begiratzeak aukera ematen dizu aztertzeko planteatzea bururatu ez ere zitzaizun zure estrategiaren puntuak.

Adi mantenduoko zaitu

Ikusiko duzu mugitu egin behar zarela, konpetentzia handia duzulako. Ez zaitez eroso jarri eta atera zaitez zure erosotasun-eremutik.

Funtzionatzen duela jakingo duzu

Zure lehiakideek zure bezero-profil berarekin lan egiten dute. Egiten ari direna jarraitzea zure nortasunari, tonuari, estiloari eta abarri egokitutako zure ekintzak abiarazteko inspirazioa izan daiteke.

Eta, era berean, zerbait bururatzen bazaizu eta beste profesional bat hori egiten ari bada, zer eragin duen edo zertan huts egin duen egiaztatu ahal izango duzu.

Zure audientziaren interesak hobeto ezagutzea

Entzute aktiboa deitzen zaio, eta zure publikoak esaten duenari, eskatzen duenari, partekatzen duenari eta komentatzen duenari adi egotea dakar.

Adi egoteak eta beste batzuek egiten dutena ikusteak oso informazio aberatsa eta probetxugarria emango dizu publikoaren erreakzioagatik. Aprobetxatu beharreko ezagutza-iturri handia da.

Irakurri iruzkinak, berrikusi berrikusketak, kontsultatu iruzkinak eta iritziak.

Funtzionatzen ez duten estrategiak saihestea

Lehen esan dizudan bezala, benchmarking-a egitea taktika ona da lehiako beste profesional batzuei zer ari zaien funtzionatzen jakiteko.

Baina baita teknikak probatu ditzaten ere, eta zuk aukera ikaragarria izan dezazun funtzionatzen duten egiaztatzeko eta gehiegi ez arriskatzeko.

Kontuz, honek ez du esan nahi geldirik geratu behar zarenik eta ez duzunik ezer egin behar. Iniziatiba ere izan behar duzu, eta probatu.

Zer aztertu Benchmarkinga instagramen egiten denean

Oso garrantzitsua da instagrameko algoritmoa

Horrek ikusgarritasuna ematen die garrantzi eta engagement handiena lortzen duten argitalpen eta kontuei. Hau da dakiguna.

Instagrameko lehiakideen benchmark bat eginez informazio asko lortuko duzu sare sozial honetan posizionamendua errazten duten bi faktoreak areagotzeko:

  • Zure konpetentziaren jarraitzaileak
  • Storien eta publizitatearen erabilera edo erabilera eza.
  • Marketing estrategia instagramen. Partekatzen duten eduki kopurua, eduki mota, eta abar.

Nola egin benchmarkinga instagramen

Ados, konbentzitu zaitut. Baina orain martxan jartzeko unea da. Nola egiten da benchmarking Instagramen? Non aurkitu konpetentzia ohiko erreferentzietatik haratago?

Hemen bi modu dituzu profilak eta intereseko gaiak bilatzeko.

1 Etiketak edo traolak bilatu

Gai edo termino zehatzen arabera bilatzea modu arina da Instagramen zer hitz egiten ari den egiaztatzeko.

Hainbat onura ditu:

  • Joerako traolak zeintzuk diren jakingo duzu, eta edukiak partekatzeko estrategiari gehitu ahal izango dizkiozu.
  • Horiek erabiliz, sarean pil-pilean dagoenaren berri duzula frogatuko duzu.
  • Lehiakide berriak ezagutuko dituzu eta egiten dutena jarraitu ahal izango duzu.
  • Jarraitu ahal izateko erabiltzaile berriak ezagutuko dituzu.

2 Traolak monitorizatu

Sare sozialetan gauza askori buruz hitz egiten da eta asko erabiltzen dira traolak. Gai bati buruzko elkarrizketa jarrai dezakezu eta informazio asko lor dezakezu. Instagramen traolak jarrai ditzakezu.

Gai horiek biltzeko modu azkarra da, eta, ondoren, noizean behin besterik ez dituzu berrikusi behar.

3 Zure jarraitzaileak entzun

Berriro esango dizut oso garrantzitsua delako

Uste baino informazio gehiago ematen dizute. Esaten dutena behatzea, entzutea eta hitz egiten duten beste marka edo profesionalei buruz ikertzea da gakoa.

Horrela, konpetentzia aurkitu dezakezu zure merkatuan.

4 Zure konpetentzia zure trafiko organikotik bilatu

Benchmarking egiteko modu klasiko eta errazena da.

Sar itzazu Googlen aurkitu nahi dituzun gako-hitzak, hobeto ezezagun-leihoan. Begiratu zein erabiltzaile agertzen diren lehen postuetan eta hartu kontuan.

Gero, bere sare sozialetan sartu.

Zein datu jaso eta nola aztertu

Bilaketa sakon bat egin eta bila zenbiltzan lehiakideak aurkitu ondoren, horietako bakoitza aztertzen hasteko garaia da, ahalik eta informazio gehien lortzeko.

Beharbada, aurkitu dituzun lehiakide guztiak ez dira zerrendan egongo; izan ere, baliteke horietako batzuek Instagram oraindik ez erabiltzea beren estrategia sozialean.

Datu garrantzitsuak

Zure lehiakideen zerrenda daukazunean, lagunduko dizuten datuak ateratzeko eta Instagramen dituzun estrategia digitalak bideratzeko behar duzun informazioa emateko garaia da.

Zein datu ezagutu behar duzu:

  • Jarraitzaile kopurua: jakingo duzu zenbat jendek jarraitzen dion zure lehiakideari eta kopuru hori zurearen ezberdina den. 

  • Hileko argitalpenak: hileko argitalpen-kopuruan oinarritutako estrategiak daude. Zure lehiakideek zenbat argitalpen igotzen dituzten eta nola funtzionatzen duten ikus dezakezu.

  • “Atsegin dut” kopurua: interakzio garrantzitsuenetako bat da, engagementa definitzen baitu. “Atsegin dut” asko badituzu esan nahi du pertsonek zure argazkia ikusi dutela eta, gainera, harekin elkarreragin dutela. Edukia gustatu zaie.

  • Iruzkin kopurua: beste elkarreragin garrantzitsua da. Islatzen du zenbat pertsonek egiten dituzten iruzkinak zure argitalpenetan.

  • Engagementa: Engagement ratioa lortutako 1.000 pertsonako jasotako elkarreraginen kopurua da.

Datuak jaso behar dituzunean, egokiena da denbora-tarte espezifiko bat ezartzea gutxienez hilabete bat aztertzeko.

Instagramen lehiakideak aztertzeko tresnak

Prozesu hau errazten laguntzen dizuten hainbat tresna daude. Hona hemen garrantzitsuenak:

Metricoola: lehiakideen analisia Instagramen

Metricoolek aukera ematen dizu aurkitu dituzun lehiakideak gehitzeko, eta automatikoki kalkulatzen ditu nahi duzun denbora-tartean analisirako datu garrantzitsuenak.

Gainera, gehien interesatzen zaizun balioaren arabera antola ditzakezu lehiakideak (engagement, argitalpen kopurua, atsegin dut, iruzkinak, etab.).

Datu hauekin, Instagramen zein konturi ondo doakion jakin dezakezu.

Instagramen lehiakideen azterketa orokorra egin ondoren, kontu zehatz bati begiratu eta sakon azter dezakezu (zurearen antz handiagoa duelako, lehiakide zuzena delako, oso ondo doakiolako, eta abar).

Keyhole: Lehiaren traolak monitorizatzea

Keyholek ez du lehiakideen jarraipena egiten uzten, baina Instagramen traolak monitorizatzeko prozesuan laguntzen du. Lehenengo urratsa azterketari dagokio.

  • Denbora-grafikoa traolaren interakzioekin Instagramen.
  • Elkarreragin handiena lortu duten argitalpenak.
  • Aztertutako traolarekin lotura duten hitz gakoak
  • Traola horretan parte hartu duen jendea
  • Traola horren influencerren datu demografikoak
  • Partekatutako eduki motak (bideoa, irudia, argazkia, eta abar)
  • Audientzian eragindako sentimenduak (positiboa, neutroa ala negatiboa)

Ink361.com

Ink361 Instagrameko tresna bat da, eta aukera ematen dizu:

  • Zure kontua kudeatzeko
  • Zure konpetentzia aztertzeko
  • Zirkuluak sortzeko eta kontu espezifikoen edukia monitorizatzeko.
  • Zure audientzia eta engagementa aztertzeko.

Hasi gaur bertan zure lehiakideak aztertzen, Instagramen estrategia bat sortzen hasi aurretik, benetako daturik izan gabe.

Aldez aurretik azterketa bat egiteak marka handien moduko plan bat sortzen lagunduko dizu, eta zure sektorean estrategia horri erantzuten.

Analisi hori arrakastaren oinarria izan daiteke Instagramen, eta denbora asko aurreztuko dizu zuhurtasun-akats gisa. Hau da, daturik gabe hasten bazara, baliteke egin beharreko akatsak eta aldaketak garestiagoak izatea, denbora gehiago inbertitzea eta zure behin betiko estrategia hainbat aldiz ardatz izatera behartzea.

Izan azkarra eta ez ahaztu zure Benchmark propioa egitea.

Zalantzarik gabe, Instagramen hazi, zure ikusgaitasuna eta irismena handitu eta komunitatea sortu nahi baduzu, lehiakideen analisia izango da gakoa bereizteko. Gogoratu!

Partekatuko duzu?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Blogean harpidetu zaitez eta nire ebook-a opari bezala jasoko duzu 

Zure markaren sare sozialetarako estrategia nola garatu ikas ezazu 

SORTU SARE SOZIALETARAKO

ESTRATEGIA ERAGINKOR BAT

7 URRATSETAN

Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera; edukiak helarazi eta hirugarrenen informazioak zabaldu.
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazio hau  hemen osatu ahal duzu

campañas de email marketing - Amaia Ocerin
Marketin digitala

Marketin emaila: nola hasi teknika hauetan

Posta elektroniko bidezko email marketinean hastea estrategia onenetako bat izan daiteke. Arrazoia da denok erabiltzen dugula posta elektronikoa eta inbertsioaren itzulera-indizeak altuak direla.
Gida bat partekatzen dut zurekin, teknika horietan hasteko.

Irakurtzen jarraitu »

Suscríbete al blog y recibe mi ebook de regalo

Aprende cómo crear una estrategia para tu marca

CREA UNA

ESTRATEGIA EFECTIVA

PARA REDES SOCIALES

EN SÓLO 7 PASOS

Información básica sobre la política de privacidad
Responsable: Amaia Ocerin
Finalidad: ​gestionar el alta a esta suscripción y remitir boletines periódicos con información y oferta prospectiva de productos o servicios propios y de terceros afiliados.
Legitimación: Consentimiento del interesado/a
Destinatarios: Hosting de la web en país de la UE
Derechos: Acceso, rectificación o cancelación
Información adicional: Puedes completar esta información en la página de política de privacidad.