reputación online - blog Amaia Ocerin

Ospe digitala: kontuan izateko ezinbesteko faktorea

Marka edo profesional baten erreputazio edo ospe digitala modu egokian kudeatzea ezinbesteko lana eta faktorea bilakatu da. Artikulu honetan, gai honen inguruan zenbait komentario eta aholku partekatuko ditut.

Onlineko ospeak edo erreputazio digitala deritzogunaz asko mintzatzen da azkenaldian, gero eta gehiago.

Ingurune digitalak gure eguneroko bizitzan hartu duen garrantziaz eraginda, erreputazioaren faktoreak ere gero eta maila handiagoan baldintzatzen gaitu.

Egun, erreputazio edo ospe digitalaren krisialdi baten ondorioak oso kaltegarriak izan daitezke marka edota profesional batentzako.
Adibide bat jartzearren, zenbait aktore euskaldunek duela hilabete batzuk jasandako egoera latza: begirada atzera bota behar besterik ez dugu gertatutakoa gogoratu eta sarean izan zuen eraginaz hausnartzeko; eta saretik salto egin zuen arazo horrek.

Hau hurbil daukagun eta oihartzun handia izan zuen kasua da, baina guztiok egoeraz kontzientziatu behar gaituena.

Azken hilabetetan kasu zehatz honekin lanean ibili naiz eta horregatik gaiaren inguruan komentario batzuk egin nahiko nituzke.

Krisialdi bat sortzea eta gure ospe digitala kolokan jartzea erraza bada ere, ondoren hau gainditu eta hobetzeko egin behar den ahalegina izugarrizkoa da, luzea, nekeza eta gogorra.

Egun, eta zalantzarik gabe gero eta gehiago, pertsona baten onlineko ospeak lana lortzeko aukerak baldintzatuko ditu, arlo profesionaleko igoerak, ikasketa zentrotarako sarbidea, etxebizitza lortzeko aukerak… Harrigarria bada ere, horrela da, gertatzen ari da.

 

Hiru datu besterik aipatzearren:

  • Forbesen ikerketa baten arabera, egun kontsumitzaileon %90ak negozio batera joan aurretik honen iruzkin eta balorazio digitalak begiratzen ditugu.
  • Enpresa batek sarean lau eduki negatibo jaso izan dituenean, ondorioz bere negozioaren %70a kinka larrian jartzen du.
  • Erabiltzaileon %64a negozio baten inguruko interneteko bilatzaileetan lortutako emaitzan sinisten dugu (Edelmanek egindako inkesta baten ondorioa).

 

Garrantzitsua bada, beraz, ezta?

 

Ondorioz, norberari edo marka propioari buruzko eduki positiboak landu eta nabarmentzea erabakigarria bilakatzen da.
Zelan egin? Edukiak izan daitezke lan honetan gakoa. Eduki propioak sortuz eta beste batzuek sortutakoak aprobetxatuz, entzutetsuak bilakatu eta nabaritasuna lortzeko.

 

Ospe digitala hobetzeko edukiak erabiltzeko lau gomendio

 

Sarean zuri edo zure markari buruz eduki positiboak baldin badaude, zorionak! baduzu ezinbesteko tresna bat.
Hurrengo urratsa hauek aprobetxatzea izango da, zure alde egin dezaten.

 

Eta zelan lortu hau? Hemen lau aholku.

 

1 Bideoa erabiltzen duzu? Balio erantsia eskaini zure ikus-entzunezko edukien bitartez

 

Zure arloan jakituria eta eskarmentua baduzu eta ikus-entzunezko edukiak sortu badituzu noizbait edo sortzeko aukerarik baduzu, baliabide paregabea daukazu esku artean; formatu honetako edukiak ikusienak dira gaur egun, berehala kontsumitu daitezke, erakargarriak dira ikusleentzat eta modu erraz eta arinean biralizatzeko eta partekatzeko aukera eskaintzen dute.

Tartea hartu sortutako eduki horiek berrikusi eta aztertzeko; bilatu hedatu eta etekina ateratzeko moduak: agian formatu ezberdinetan partekatzeko aukera daukazu (saioak, kapituluak, aholkuak…)…
Aukerak anitzak dira eta lor ditzakezun onurak baita ere: ikusgarritasuna, jakitunen artean kokatzea, erabiltzaile eta jarraitzaileen fideltasuna…

 

2 Edukiak leku bakarrean bildu

 

Hau bezeroekin sarritan suertatu zait: marka edo enpresa ez da konziente edukiak jada sortu izan dituela, badituela; baina ez ditu esplotatzen, ez jakintasunagatik, edukiak sakabanatuta daudelako.

 

Markak berak sortzen dituen edukietaz gain, inguruan badaude beste agente ugari eduki sortzaile izan daitezkeenak: langileak, bezeroak, hornitzaileak…

Hauek guztiak, batez ere baliozkoak direnean, aprobetxa daitezke eta etekina atera, nabarmendu, ikustarazteko hedatu.

Zelan? Bloga baten bidez modu erraz eta azkarrean egin daiteke.

 

3 Zutaz hitz egiten da eta modu positiboan gainera? Eduki horiek bildu eta partekatu

 

Hirugarren batek gutaz hitz egiten badu, eta modu positiboan gainera, itzelezko baliabidea da gure erreputazioa sendotu eta hobetzeko.

Baina hau gehienetan ez da modu naturalean ematen; markak berak bultzatu behar du, baliabide eta tresnak eskainiz eta biltzeko lana eginez.

Zorionez badaude honetarako hainbat tresna eta modu: inkestak betetzea, testigantzak biltzeko tresnak…

Mota honetako edukiak bildu eta aldi berean erakutsi eta hedatu.

 

4 Zuri edo zure markari buruzko aipamenak kontrolatu eta kudeatu

 

Badakizu zuri edo zure markari buruzko zein eduki dagoen sarean? Inoiz egin duzu bilaketa eta lortutako emaitzak aztertu?

Enpresa, marka eta profesionalek egun egin behar dugun ezinbesteko lana da hau: gutaz esaten dena bilatu, arakatu, aztertu eta kudeatu. Monitorizazioa eta kudeaketa egin behar da.

Edukia partekatu ondoren horrek sortzen duen erantzuna bildu eta aztertzea da lehen urratsa. Ondoren, horrekin jokatzea: elkarreragin, erantzutea, eskertzea, argitzea…

 

Laburbilduz, erreputazio digitalaren inguruko zenbait ohar

Ez dut beldurra sartu nahi, baina ospe digitalaren garrantziaz kontzientziatu behar dugula azpimarratu nahi dut.

Ohartxo batzuk:

  • Gure erreputazioa krisialdi batean sartzeko arriskua edonork dauka gaur egun, bai markek, enpresek eta profesionalek ere. Ez da soilik izen handiei gerta dakieken zerbait.
  • Beste batek gure profesionaltasunaz, marka edo enpresa krisialdi egoera batera eramatea erraza da, ez dira baliabide handirik behar: klik batzuk eta sareak bozgorailu funtzioa egingo du.
  • Krisialdi baten sortzailea ere ez du zertan esku beltz aditua izan behar: gure inguruko eta hurbilekoenak izaten dira sarritan: langileak, bezeroak, hornitzaileak, konpetentzia… Eta, larriago, ezagutzen ez gaituztenek baina hedatzen laguntzen dutenek, sortzaileek zabaldu duten eduki negatibo eta kaltegarriak hedatuz.
  • Krisialdi bat ekiditeko modurik onena prebentzioa da: gutaz hitz egiten dena monitorizatu eta kontrolatzea eta kudeaketa egokia egitea.
  • Gure ospe eta erreputazioaren kudeaketa eta zainketa egitea ezinbestekotzat hartu behar dugu eta beharrezko lan bezala hartu.

Artikulu hau Sarean.eusen argitaratu zen 2019ko otsailaren 8an.

Partekatuko duzu?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Blogean harpidetu zaitez eta nire ebook-a opari bezala jasoko duzu 

Zure markaren sare sozialetarako estrategia nola garatu ikas ezazu 

SORTU SARE SOZIALETARAKO

ESTRATEGIA ERAGINKOR BAT

7 URRATSETAN

Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera; edukiak helarazi eta hirugarrenen informazioak zabaldu.
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazio hau  hemen osatu ahal duzu

malos hábitos en SEO
Marketin digitala

Zure webguneko SEOa kaltetzen duten bost ohitura desegoki

Zure webgunea bizirik mantentzeko lan egiten duzu, irakurleentzat idatziz eta baita bilatzaileetan agertzeko arauak kontuan izanda ere. Baina, sarritan, badaude ohitura batzuk behin eta berriro errepikatu egiten ditugunak: bai beste blog batzutan ikusi ditugulako; edo konturatzen ez garelako. Eta ondorioa kaltegarria da gure blogaren posizionamendu egokirako.

Irakurtzen jarraitu »
LinkedIn enpresa orria
Sare sozialak

LinkedIneko enpresa-orriak: arlo profesionalean baliabide interesgarria eta, azken berrikuntzekin, onuraduna

LinkedIn enpresa eta profesionalentzako gune nagusia da. Erabiltzaile kopuru aldetik ez dago beste sare sozial handien maila berdinean, Facebookek edo Instagramek lortu dituzten erabiltzaile kopurutan, baina arlo profesionalean lortzen dituen emaitzak kontuan hartzekoak dira.
Beraz, enpresa baten estrategia digitalean gakoa izan daiteke LinkedIn. Zertarako sortu enpresa-orri bat sare sozial honetan? Zein motatako edukiak argitaratu? Eta, zertan datzate aurreko astean iragarritako LinkedIneko enpresa-orrien berrikuntzak?

Irakurtzen jarraitu »
sare sozialen monitorizazioa
Sare sozialak

Marka edo profesionalen monitorizazioaren garrantzia. Badakizu zer esaten den zuri buruz?

Azken urtetan asko hitz egin da marka, profesional eta beste profila batzuek sare sozialetan presentzia izatearen beharrari buruz. Presentzia hori bermatu eta denboran zehar nola gauzatzeko aurreikusi eta prestatzeko plan bat sortzearen beharra azpimarratzen da behin eta berriro.
Baina, sarritan, ahaztu egiten da funtsezko beste atal bat: marka edo profesional horren irudiaren monitorizazioa egitearen beharra, bai plana martxan jarri baino lehen, bai bitartean eta bai ekintza bat amaitutzat ematen denean.

Irakurtzen jarraitu »
Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Suscríbete al blog y recibe mi ebook de regalo

Aprende cómo crear una estrategia para tu marca

CREA UNA

ESTRATEGIA EFECTIVA

PARA REDES SOCIALES

EN SÓLO 7 PASOS

Información básica sobre la política de privacidad
Responsable: Amaia Ocerin
Finalidad: ​gestionar el alta a esta suscripción y remitir boletines periódicos con información y oferta prospectiva de productos o servicios propios y de terceros afiliados.
Legitimación: Consentimiento del interesado/a
Destinatarios: Hosting de la web en país de la UE
Derechos: Acceso, rectificación o cancelación
Información adicional: Puedes completar esta información en la página de política de privacidad.