Sare sozialetan pertsona gehiagorengana iritsi nahi duzu? Haien sare sozialen edukia inklusiboagoa eta pertsona guztientzat irisgarriagoa izan dadin gida bat bilatzen duzu, haien gaitasunak edozein direla ere?
Artikulu honetan, sare sozialetako edukietarako irisgarriak diren azpitituluak, bideoak, irudiak eta iragarkiak nola ekoitzi ikasiko duzu, pertsona gehiagorengana iritsi ahal izateko.
Marketineko espezialistek zergatik priorizatu beharko lituzkete sare sozial irisgarriak?
Noizbehinkako barne-txantxaz edo meme de nicho-z gain, erraza da zure entzuleek zure erakundeko sare sozialen edukia irakurri, ikusi eta uler dezaketela onartzea. Egia esan, ordea, zure edukiak oharkabean bazter dezake bere xede-publikoa.
Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, mundu osoko 6 pertsonatik 1, gutxi gorabehera, desgaitasunen batekin bizi da. Ezgaitasun ohikoenetako batzuk kognizioarekin eta ikuspegiarekin lotzen dira, eta horiek eragina dute pertsonek eduki digitala hautemateko eta prozesatzeko duten moduan, sare sozialak barne.
Zure xede-publikoak modu fidagarrian elkarreragin dezakeen sare sozialen edukia argitaratzeko, funtsezkoa da irisgarritasuna lehenestea. Horrela, zure marka ahalik eta publiko objektibo zabalenera iritsi ahal izango da, eta horrek metrikak hobe ditzake, hala nola parte-hartzea eta trafikoa, bezero potentzialak eta salmentak. Bestela esanda, eduki erabilerrazak eragin handia izan dezake zure emaitzetan.
Kasu gehienetan, irisgarritasuna hobetu dezakezu, zure sare sozialetako lan-fluxuari urrats sinple batzuk gehituz. Erabili aholku hauek gida eta kontsulta bezala.
1 Nola idatzi sare sozialetarako azpititulu inklusiboak
Nolako erraza da bezero potentzialentzat zure sare sozialen azpitituluak irakurtzea? Erabili aipatuko ditudan jarraibideak zure entzuleek laguntza-gailuekin edo gabe irakur ditzaketen azpitituluak idazteko.
Aukeratu iturri irisgarriak
Zure sare sozialen edukia feed-ean nabarmentzea nahi baduzu, baliteke iturri pertsonalizatuak erabiltzea zure argitalpenen izenburuetan. Iturri bereziek arreta erakar dezaketen arren, pertsona askori zaila gerta dakieke irakurtzea.
Iturri horiek letra estandarren ordez karaktere bereziak izaten dituztenez, laguntza-gailuek, pantaila-irakurgailuek adibidez, ezin dituzte behar bezala prozesatu. Horrek esan nahi du litekeena dela pantaila-irakurgailuen erabiltzaileek beren izenburu edo azpititulu osoak ezin irakurtzea, hurrengo adibidean bezala.
Zalantzarik izanez gero, ez kopiatu eta itsatsi webguneetako edo kanpoko aplikazioetako iturri bereziak. Horren ordez, aplikazioan integratutako iturriak erabili. Izenburu luze bat idazten ari bazara eta elementu batzuk nabarmentzea nahi baduzu, kontuan hartu lerro-jauziak gehitzea irakurketa errazteko.
Helburua inklusioa denean, kontuan izan hobe dela letra larri ez-estandarrak ez erabiltzea. Adibidez, ez erabili letra larririk perpaus baten hasieran edo izen propioetan ez dauden hitzetan.
Sinplifikatu hashtagak
Markako eta kanpainako hashtag-etatik hasi eta testuinguruan oinarritutako terminoetara arte, hashtag-ek balioa gehitu diezaiokete zure sare sozialen edukiari. Normalean hitz baten hashtag laburrak erabiltzen badituzu, orduan irakurterrazak izan beharko lirateke pertsonentzat eta laguntza-gailuentzat.
Baina zure hashtag-ek konplexuagoak izateko joera badute eta hainbat hitz badituzte, litekeena da pantaila-irakurleek ezin identifikatzea non hasten den hitz bat eta non hasten den beste bat. Ondorioz, baliteke traolak behar bezala ez irakurtzea.
Traolak eskuragarri egon daitezen, ez sortu letra xehez idatzitako etiketa luze bat. Horren ordez, idatzi maiuskulaz hitz bakoitza, hurrengo adibidean bezala. Taktika horrek traolak deszifratzen laguntzeaz gain, gaizki ulertutako traolak saihesten ere lagun diezaioke pantaila-irakurleari.
#edukieskuragarriaksaresozialak >> #EdukiEskuragarriakSareSozialak
Kontuan izan Meta Business Suite edo Instagram bezalako plataformetan hashtag-ak erabiltzen dituzunean, baliteke zure traola minuskulazko termino luze bihurtzen duen auto osatze-mezu bat ikustea. Ez erabili auto osatzerik eta, horren ordez, idatzi traola eskuz.
Emojiak erabili hobetzeko, ez hitzak ordezkatzeko
Emojiek testuingurua gehi diezaiekete sare sozialen azpitituluei eta feed-ean nabarmentzen lagun diezaiekete. Baina emojiak erabiltzen badituzu hitzen ordez edo espazio egokia gehitzen ez baduzu, baliteke zure entzuleek ez ulertzea bere azpitituluak.
Lehenik eta behin, saiatu emojiak erabiltzen bere azpitituluen osagarri bezala, hitzak ordezkatu beharrean. Zure sare sozialen azpitituluak inklusiboagoak izan daitezen, saihestu emojiak testuan tartekatzea edo zerrendetan bineta gisa erabiltzea. Horren ordez, jar itzazu tituluaren amaieran, irakurleentzat edo laguntza-gailuentzat nahasmendurik sor ez dezaten.
Bi emoji edo gehiagoko kate bat sartu nahi duzu argitalpen baten amaieran? Ziurtatu emoji bakoitzaren artean tarte bat uzten duzula, bata bestearen atzetik txertatu beharrean. Espazioak uzteak argitasun handiagoa sortzen du laguntza-gailuak erabiltzen dituzten jarraitzaileentzat.
Emojiak sinboloekin edo emotikonoekin ordezkatzea pentsatzen ari zara? Aurreko jarraibideak jarraituz gero, emojiak hobeak dira irisgarritasunerako. Emojiek esanahi definituak dituzte, pantaila-irakurleek interpreta ditzaketenak. Bestalde, asistentzia gailuek emotikonoak sinbolo bezala irakurtzen dituzte (“puntu eta koma” bezala), esanahi erantsirik gabe, eta hori nahasia izan daiteke entzuleentzat.
2 Nola egin sare sozialetako irudiak eskuragarriagoak izan daitezen
Prospektuek uler al ditzakete zure taldeak sare sozialetan argitaratzen dituen argazkiak, memeak edo grafikoak? Jarraian, oinarrizko kontzeptuei jarraitzen badiezu, sormen inklusiboagoak diseinatu eta argitaratu ahal izango dituzu.
Ordezko testua aplikatzea
Sare sozialetan argazkiak, grafikoak eta GIF argitaratzen dituzun bakoitzean, plataformak automatikoki sortzen du irudiaren deskribapena. Pantaila-irakurgailuak erabiltzen dituzten jarraitzaileek deskribapen horietan konfiantza dute beren irudiak ulertzeko.
Kasu batzuetan, automatikoki sortutako deskribapena oso ondo egon daiteke. Baina beti komeni zaizu deskribapena testu alternatiboarekin pertsonalizatzea. Sare sozialetako argitalpenei ordezko testu deskribatzailea gehitzen diezunean, jendeak zure edukitik zer hartzen duen gehiago kontrolatzen duzu.
Ordezko testu eraginkorra idazteko, azaldu irudiak erakusten duena ahalik eta zehatzen. Irudiaren esanahi nagusirako garrantzitsuak badira soilik sartzen ditu xehetasunak, eta funtsezkoa ez den informazioa eranstea saihesten du.
Sare sozialetan argitalpen organikoak argitaratzen dituzunean, normalean bi aukera dituzu testu alternatiboa gehitzeko. Ikus dezagun nola gehitu testu alternatiboa aplikazioan eta nola idatzi irudien deskribapenak azpitituluetan.
Testu alternatiboa aplikazioan
Sare sozialen plataforma nagusi gehienek irudien argitalpenetarako testu alternatiboa onartzen dute, mahaigainean edo aplikazio mugikorrean testu alternatiboa gehitzeko aukerak barne. Kasu batzuetan, argitalpen-pantailan testu alternatiboa gehitzeko edo editatzeko aukera bat ikusiko duzu. Beste kasu batzuetan, irudiak editatzeko panela ireki beharko duzu ordezko testu-tresnara sartzeko.
Adibidez, Business Suite-ko testu alternatibora sar zaitezke irudi bat kargatuz eta arkatz-ikonoan klik eginez. Edizio-panelean, aukeratu Testu alternatiboa eta idatzi deskribapen labur bat.
Orrialde berrien esperientziara aldatu zen orri bati testu alternatiboa gehitu behar badiozu, antzeko lan-fluxua erabil dezakezu Facebookeko aplikazioan. Sortu argitalpen berri bat, igo irudi bat eta egin klik hiru puntuetan edizio-menua irekitzeko, jo Editatu testu alternatiboa eta idatzi zure testu alternatiboa.
Instagram aplikazioan, lan-fluxua pixka bat desberdina da. Sortu irudi-argitalpen berri bat eta hautatu Ezarpen aurreratua argitalpen-pantailan. Ondoren, Testu alternatiboa idatzi eta deskribapen labur bat idatzi.
Tweet bati irudi bat gehitzen diozunean, ALT botoi bat agertzen ikusiko duzu zuzenean irudian. Twitterreko aplikazioan edo mahaigainean irudi bakoitzari testu alternatiboa gehitzeko jo dezakezu. Twitterrek GIFerako testu alternatiboa ere onartzen du, dela banaka kargatzen dituela, dela multimedia txioetan, irudiekin eta bideoekin.
Irudiaren deskribapena Testu alternatiboa
Plataformaren berezko tresnak erabiltzea testu alternatiboa eransteko, sare sozialen edukia eskuragarriagoa izateko modurik errazena eta eraginkorrena izan ohi da. Baina kasu batzuetan, litekeena da aplikazioaren barruko tresnen erabilera zure lan-fluxura ez egokitzea, batez ere hirugarrenen tresnak erabiltzen badituzu sare sozialetan argitalpenak programatzeko edo argitaratzeko.
Zure argitalpenei ezin badiezu testu alternatiborik gehitu, sar itzazu irudien deskribapenak zure izenburuetan. Jarri deskribapena izenburuaren amaieran, aurretik “Irudia” edo “Irudiaren deskribapena” jarrita. Gero, erantsi ordezko testu-eremuan jarriko zenukeen deskribapen bera.
Kolore-kontrastea kontuan hartu.
Zure markarako sare sozialen grafikoak diseinatzen badituzu, neurri gehigarriak har ditzakezu zure sormenak inklusiboagoak izan daitezen. Testua argazkietan edo grafikoetan jartzean, gainjarritako testuaren atzean atzealde sendo bat gehitzen du, testua errazago irakur dadin.
Testuaren eta atzealdearen koloreak aukeratzean, ahalik eta kontraste handiena bilatzen du. Hondo zuri baten gainean dagoen testu beltzak kontrasterik handiena sortzen badu ere, ez da zure aukera bakarra. Zure markako koloreak erabiltzea nahiago baduzu, adibidez, erabili kolore-kontrastearen egiaztagailu bat kontraste-erlazioa gutxienez 4,5etik 1era bitartekoa dela egiaztatzeko, eduki digital erabilerrazerako estandarra baita.
3 Nola hobetu irisgarritasuna sare sozialetako bideoetan
Elkarrizketa luzerik gabeko bideo laburretarako, bideoaren deskribapen labur bat nahikoa izan daiteke. Baina elkarrizketa edo narratiba konplexuak dituzten bideo luzeagoetarako, azpitituluak eta transkripzioak erabilerrazak dira irisgarritasunerako.
Bideo-azpitituluak
Sare sozialetako plataforma gehienek azpitituluak gehitzen dizkiote automatikoki bideo-edukiari, erabiltzaileek soinurik gabe edo laguntza-gailuekin esperimentatu ahal izan dezaten. Hala ere, azpititulu automatikoek erroreak izateko joera dute, eta, horren ondorioz, zure edukia ulertzen zailagoa izan daiteke, baita zehaztugabetasunak sartzea ere.
Ahal den guztietan, sortu bideo-azpititulu pertsonalizatuak edo editatu bertsio automatizatua argitaratu aurretik. Bideoak partekatzeko plataforma gisa, YouTubek azpititulu-sistema aurreratuena du. YouTube Studiora bideo bat igotzen duzunean, SRT fitxategi bat kargatu dezakezu edo zuzenean sartu azpitituluak panelean. Sinkronizazio automatikoaren funtzioa ere erabil dezakezu transkripzio bat kargatzeko.
Facebook eta Twitter bezalako plataformek azpitituluak eskuz kargatzeko aukera ematen dizute, baina normalean mahaigainean bakarrik. Facebookeko bideo bati azpitituluak gehitzeko, sortu argitalpen berri bat Business Suite-n. Optimizatu pantailan, markatu Azpitituluak laukia. Gero, egin klik konfigurazioa ikusteko.
SRT fitxategi bat kargatu dezakezu azpititulu zehatzekin, edo automatikoki sortu. Sorkuntza automatikoa aukeratzen baduzu, berrikusi azpitituluak publikoarentzat eskuragarri egon aurretik.
LinkedInen bideo bati azpitituluak gehitzeko prozesua antzekoa da. Sortu bideo-argitalpen berri bat eta, ondoren, mugitu beherantz optimizazio-aukerak ikusteko. Gero, kargatu zure SRT fitxategia edo gaitu automatikoki sortutako azpitituluak. Azpitituluak berrikusi ditzakezu bideoan argitaratu aurretik.
Baina kontuan izan aukerak mugatuagoak izaten direla formatu luzeko bideoak edo gailu mugikor bat duten bideo-argitalpen estandarrak kargatzen badituzu. Gehienetan, ezin duzu SRT fitxategi bat kargatu, baina automatikoki edita ditzakezu sortutako azpitituluak.
Zure taldeak formatu laburreko bideoak sortzen baditu, garrantzitsua da jakitea eduki mota horrek, oro har, azpititulu integratuen tresna propioak dituela. Adibidez, formatu laburreko bideo bati azpitituluak gehitu ahal dizkiozu Facebooken, edizio-menuan CC botoia sakatuz.
Instagram aplikazioan, azpitituluak gehi diezazkiekezu, azpitituluen etiketa hautatuz. Aplikazioak azpitituluak automatikoki sortu ondoren, edozein errore editatzeko edo iturria edo kolorea aldatzeko jo dezakezu.
Bideoen transkripzioak
Kasu askotan, sortzen dituzun bideoak sare sozialetarako transkribatzea ere baliagarria da. Transkripzio bat ematean, edukia ulertzeko beste modu bat eskaintzen diezu zure jarraitzaileei, bideoa ikusten ez badute ere.
Plataforma gehienetan, bideoaren deskribapenean zuzenean gehitu ditzakezu transkripzioak. Bideo luzeagoetarako, transkripzioa zure webgunean argitaratu eta ohar hauek bideoaren deskribapenean lotu ditzakezu.
4 Nola sortu iragarki sozial eskuragarriagoak
Testuarekin lotutako aurreko iradokizunak iragarkiei aplikatzen bazaizkie ere (hau da, iturri pertsonalizatuak saihesten ditu eta emojiak arretaz erabiltzen ditu), ordaindutako gizarte-kreatibitateak eskuragarriak izatea zaila izan daiteke. Publizitate-kanpaina inklusiboagoak egiteko, aldaketa batzuk egin beharko dituzu zure lan-fluxuan.
Irudien deskribapenak
Ahal den guztietan, testu alternatiboaren funtzioa erabili, ordainpeko gizarte-kanpainak konfiguratzeko. Adibidez, LinkedIn Campaign Managerrak testu tresna alternatibo bat eskaintzen du iragarki mailan. Kargatu zure sormena eta, ondoren, editatu testu alternatiboko 300 karaktere. Erabili ikuspegi hau zure testu alternatibo laburra mantentzeko.
Hala ere, Twitter Ads Manager eta Meta Ads Manager plataformek ez dute irudietarako testu alternatiborik onartzen. Zure iragarkiaren sormenaren deskribapen zehatza automatikoki sortzeko plataformaren mende egon beharrean, sartu zurea bera iragarkian.
Erabili irudi organikoetarako erabiliko zenukeen enfokatze bera. Gehitu deskribapen bat izenburuaren amaieran, aurretik “Irudia” edo “Irudiaren deskribapena” jarrita. Gero, idatzi irudiaren azalpen labur bat.
Bideo-azpitituluak
Zorionez, publizitate-plataforma gehienek azpititulu-tresna integratuak dituzte bideoen eskuragarritasuna hobetzeko. Baina agian pixka bat ikertu beharko duzu aurkitzeko.
Twitterreko iragarki batera bideo bat igotzen duzunean, adibidez, ezin dituzu azpitituluak zuzenean gehitu edo editatu Twitterreko iragarkien administratzailean. Horren ordez, sormena editatu eta azpitituluak doitu ditzakezu Twitterreko zure multimedia-liburutegian. SRT fitxategi bat kargatzeko asmoa du, Twitterreko zure iragarkiak izenburu zehatzak izan ditzan.
Facebooken eta Instagramen iragartzen duzunean, Meta Ads Managerr-en zuzenean sar zaitezke azpitituluen konfiguraziora. Kargatu bideo-sormena, hautatu Editatu bideoa botoia eta nabigatu Azpitituluak aukeraraino. Gero, SRT fitxategi bat zuzenean iragarkien administratzailean kargatzen du.
Kontuan izan Google Ads-ek ezin duela zuzenean baliabideen liburutegian editatu. YouTubeko formatu luze edo laburreko bideo bati azpitituluak gehitzeko, joan YouTube Studiora edizioak egiteko. YouTube Studion gehitzen duzun edozein azpititulu automatikoki aplikatuko da bideoa YouTubeko iragarki batean erabiltzen duzunean.
Ondorioz
Sare sozialetan eskuragarri dagoen edukia argitaratzeak ahalik eta ikus-entzule gehienekin konektatzen lagun diezaioke zure markari, eta horrek, aldi berean, parte-hartze hobea, trafiko handiagoa eta salmenta handiagoak eragin ditzake. Aurreko ideiekin, zure markaren helburuekin bat datorren lan-fluxu irisgarria gara dezakezu.