2020a sare sozialak denok serio hartzen ditugun urtea bezala gogoratuko da. Hobe esanda, baietz uste genuen, etxean eta COVID19aren pandemia gaiztoaren erruz maite ditugun pertsona eta lekuetatik urrun geratzera behartuta egon ginen arte.
Sare sozialak, orain, gure eguneroko bizitza eta errutinen zati integral bihurtu dira, eta pertsona batzuek mendekotasuna agertu dute; beste batzuek, berriz, denbora pasatzeko egiten dute.
Pertsonek gero eta denbora gehiago ematen zuten sare sozialetako plataformetan, eta horren ondoren, erabiltzaileek, sortzaile digitalek, marketineko espezialistek eta markek partekatzen duten eduki-kopurua handitu egin zen. Hori dela eta, funtzionatzen duen ideia argi eta estrategia bakarra izan ezean, erronka oso handia da marka eta enpresentzat,
Oraingo honetan, joan den urtean zabaldu ziren sare sozialetako joera batzuk aztertuko ditut. Joera horiek indarrean jarraituko dute, markei bezero berriak erakartzen eta daudenak hobeto inplikatzen lagunduz.
Ikus ditzagun erabilera handitu duten bost joerak sare sozialetan, eta artista edo sortzailea bazara, nola atera diezaiekezu etekina.
5 joera sare sozialetan
- Eduki iragankorra
Eduki iragankorrekin, argitaratu zirenetik denbora bat igaro ondoren profiletatik desagertzen direnei buruz ari naiz.
Instagrameko historiak eduki iragankorraren adibide perfektuak dira. Eduki iragankorra bizitza erabilgarri mugatua duen edozein eduki da. Aplikazio gehienetan, desagertu aurretik 24 ordu irauten dute gehienez.
Eduki mota hau Snapchatek zabaldu zuen lehen aldiz, eta “mamu aplikazioan” soilik erabiltzen zen, Instagramek ustez formula sekretua “lapurtu” zuen arte, bere ahizpa-aplikazioen bidez (Facebook eta WhatsApp) masan ekoiztu zuen, eta, ondoren, galdu egin zuen bizilagunekin (Youtube, Twitter eta LinkedIn).
Zergatik jarraituko dute istorioek irabazten
- Desagertzen diren argitalpenek FOMO efektua sortzen dute, eta horrek eduki hori lehenestera bultzatzen ditu erabiltzaileak. FOMO efektua zerbait galtzeko beldurra da.
- Orain, edukiz eta informazioz gainezka dagoen aro batean bizi gara.
- Gizakien arretarako gaitasuna ere oso laburra da orain.
- Gainera, inork ez du 15 minutuko blog bat irakurri edo 34 minutuko bideo bat ikusi nahi irudi bat mozten ikasteko.
Horregatik bihurtu dira ezagunak Stories bezalako eduki-formatuak. Laburrak eta gozoak dira, gehienak erakargarriak eta adiktiboak, eta, beraz, pertsonek orduak eman ditzakete historia batetik bestera, harik eta konturatzen diren arte 34 minutu horiek berak eman dituztela hainbat istorio ikusten.
Zuri ere gertatu zaizu?
Nola balia ditzakezu istorioak artista bazara?
Hasteko, esan behar dizut alderdi honetan abantaila izan dezakeen pertsona zarela. Edozein motatako artista zarelako, musikan, dantzan, idazketan, konposizioan, artista plastikoan aritzen zarelako… berdin zait!
Aukera handia duzu zure alde: sormena zurekin doa eta zure egunerokotasuna sorkuntzan oinarritzen da. Beraz, begira ea zure egunerokoan horrelako formatuetan ekarpenik egin behar duzun…
Nola egin istorio atseginak
Hemen doaz aholku batzuk
Sortzailea izan: istorio onenak ez dira perfektuak, humanoak dira. Marka gehienek istorioak erabiltzen dituzte beren jendearen eta erakundearen atzean dagoen eszena partekatzeko.
Meme-orri bat ez bazara, ez argitaratu ezer ausaz. Horren ordez, zure eguneko istorio labur konektatuak kontatu, pertsonek diapositiba bakoitza nahita ikusten jarrai dezaten.
Erabili etiketa autoitsaskorrak ahal duzunean. Litekeena da pertsonek berriro argitaratzea etiketatuta dauden istorio bat, kontu handiz “ondutako” feed-eko argitalpen bat baino.
Revisa tu estrategia en redes sociales y piensa cómo puedes utilizar este tipo de contenidos efímeros.
2 Bideo-edukiak Internet menderatzen jarraituko du
Bideo-edukiaren kontsumoa erritmo super azkarrean ari da hazten; plataformak ere erregulartasunez optimizatzen dira, kalitate hobeko bideo-edukira egokitzeko.
Gogoratzen al duzu Instagramen 15 segundoko bideoak bakarrik izaten genituela, eta gero 60 segundokoak? Orain IGTVk eta Reelsek bideo-edukirako jokoa aldatu dute aplikazioan. Azkar hazten ari da bideoa plataforma bakar batean.
Duela urte pare batekin alderatuta, Internet orain azkarragoa eta nahiko merkeagoa da, telefono adimendunak ere hobeto optimizatuta daude bideoetarako. Gainera, errazagoa eta azkarragoa da 5 minutuko tutorial bat ikustea edozein gairi buruz, hari buruz irakurtzea baino.
Bideoak entretenigarriak eta gogoangarriak dira eta kontsumitzaileei idatzizko edukiarekin alderatuta esperientzia sakonagoa eskaintzen diete. Eta litekeena da bezeroek produktu edo zerbitzu bat ekintzan ikustea, artikulu bat irakurri edo irudi bat begiratu beharrean.
Bideo bat begiratzean arreta galtzea ere zailagoa da, gure zentzu ia guztiak tartean sartzen baitira.
Ikusleek mezu baten %95a barneratzen dute bideo bat ikusten dutenean. Testu formatuan irakurtzen dutenean, aldiz, mezuaren %10a baino ez dute barneratzen.
Ciscoren txosten baten arabera, 2022rako, bideo-edukiak Interneteko trafikoaren % 82 osatuko du, eta Youtube, TikTok eta Thriller bezalako nitxo-plataformen arrakastak bideoa edukiaren etorkizuna dela frogatzen du.
Bideoarekin hasten…
Bideoak sortzea lan etsigarria izan daiteke, baina mahaigaineko eta mugikorrerako aplikazioek hasiberri bat rock izar gisa ikustea eragin dezakete.
TikToken ezpainak sinkronizatzeko bideo laburrek ere oso erraza egin zuten markentzat bideoak sortzea ia ahaleginik egin gabe. Egin zuten bakarra izan zen joera biralenaren gainean jauzi egin eta ezpainak sinkronizatu, salto egin, dantza egin edo beste edozer egin.
Badira lehendik dauden eta laster plataforma sozialetan ikus ditzakegun eduki mota sakonagoak ere: errealitate Birtuala eta Aumentatua.
Utziko dizkizut Sprout Sozialean argitaratu zituzten sare sozialetako aholku eta bideo-estrategia hauek, oso erabilgarriak, bai hasiberrientzat, bai beren ikuspegia bideo-edukitik birdefinitu nahi duen edonorentzat. Begiratu bat eman beharko zenieke.
3 Zuzeneko transmisioak gu konektatzen jarraituko du
Denok dakigu nola COVID19ren blokeo globalak enpresak teknologia erabilgarrira azkar egokitzera behartu zituen.
Zuzeneko transmisioaren industriak hazkunde masiboa izan zuen. Zoom bezalako enpresak enpresa handientzako enpresa-softwarea izatetik online eskolak dituzten haurrentzako baliagarri izatera igaro ziren, baita lan-bileren tresna eta lana lortzeko plataforma ere.
Daily Esporten txosten baten arabera, zuzeneko bideo-transmisioaren industria % 99 hazi da 2020an.
99Firms-en beste txosten interesgarri batek erakusten du kontsumitzaileen % 80k nahiago dituztela zuzeneko bideoak blogeko argitalpenak baino. Estatistika hau irakurtzea beldurgarria da, batez ere blogger bat bazara…
Ia sare sozialetako plataforma guztiek orain erabiltzaileei zuzenean egoteko aukera ematen diete. Marka askok funtzio hori baliatu dute beren komunitatea inplikatzeko eta beren marka humanizatzeko, sare sozialen zuzeneko transmisioek ez baitute ekoizpen profesionaleko kit bakar bat ere behar. – Telefono adimenduna eta mikrofono merke batekin lana egin dezake.
Sortzailea izan zuzeneko transmisioarekin…
Aurrekontu txikiko zuzeneko TED hitzaldiak antolatzeaz gain, zure komunitatea ezagutzeko aukera aprobetxa dezakezu, zure zuzeneko transmisiora ekarrita.
Adibide on bat zure entzuleak zuzeneko bira batera eramatea litzateke, eta zurea arte plastikoak edo piktorikoak badira, aukera bat duzu horrelako plataformak erabiltzeko zure sorkuntza berriak transmititzeko edo zure lan batzuk sortzeko prozesua erakusteko.
Zure egungo bezero potentzialak zure markaren inguruan inplikatzeko aukera paregabea da.
4 Erabiltzaileak sortutako eduki gehiago ikusiko dugu (CGU)
Erabiltzaileak sortutako edukia markak sortu beharrean pertsonek sortu zuten edozein eduki mota da.
Markek benetakotasuna erakusteko, konfiantza sortzeko eta erosketa-erabakiak bultzatzeko estrategia indartsua da, benetako bezeroak beren produktuekin duten esperientziari buruz hitz egitera animatzen baititu.
Onura asko datoz UGCrekin, baina guztiek diote garrantzitsuena dela eragin handia duela kontsumitzaileen erosketa-erabakietan. Adweek-en txosten baten arabera, kontsumitzaileen % 85ak uste du UGC-k eragin handiagoa duela, markaren beste edozein eduki-formak baino.
Estrategia egokiarekin, zure bezeroak inspiratu ditzakezu edukia sortzera eta haien esperientziak zure produktuekin partekatzera. Horrek ere zure eduki-liburutegia eraikitzen lagunduko dizu, partekatzeko material garrantzitsua izan dezazun beti.
UGC-rekin hasten…
- Lehenik eta behin, argi izan zer eduki mota bilatzen ari zaren eta zure bezeroak edo jarraitzaileak eduki hori partekatzera animatu.
- Parte-hartzea bultzatu, trukean eskaintzaren balioa aldatuz
- Sortu marka-traola bat zure bezeroentzat. Etiketatuta ez zauden argitalpenen jarraipena egiten lagunduko dizu horrek.
- Eskatu baimena sortzaileei partekatu aurretik. Zure marka aurkezteak ez dizu edukirako eskubiderik ematen.
Sortzaile edo artista gisa, berriz ere, aukera asko dituzu zukutzeko.
5 Sare sozialetako komunitateen gorakada
Azken urteotan, Interneteko erabiltzaileak transmisioen estilotik komunitatearen estilora igarotzen hasi dira, eduki esanguratsua partekatu eta kontsumitu dezaketen komunitatera. Baina garrantzitsuena da komunitate horretan kidetasun-zentzua senti dezaketela, antzeko ideietako pertsonekin konektatzen direlako, eta pertsona horiek gauza berberak eztabaidatu nahi dituztelako.
Tendentzian berria bazara, online komunitateak zure markarekin eta/edo beren artean lotura duten pertsona-taldeak dira. Komunitateak giro beroa eskaintzen du, zure produktuei buruz zurekin komunikatzeko eta, askotan, marka-esperientziak partekatzeko.
Horrek lotura sakona sortzen du markaren eta bezeroaren artean, eta harreman hori elikatzen denean, haren defendatzaile indartsuenak eta aktibo handienak bihurtzen dira.
Markak eta marketineko espezialistak, orain, hori baliatzen ari dira, gizarte-bitartekoen komunitateak sortuz, bezeroentzako sare-plataforma bat eskaintzeko eta eduki baliotsua partekatzeko.
- Online komunitateek markei eta marketineko espezialistei laguntzen diete kontsumitzaileen itxaropen aldakorren jarraipen organikoa egiten, kontsumitzaileei inplikatuta sentitzen laguntzen eta, azken finean, markaren eta kontsumitzailearen arteko harremana sakontzen.
- Markek beren sare sozialetako komunitateak ere erabil ditzakete produktu berriak merkaturatzeko, bezeroen iruzkinak lortzeko eta bezeroak beren markarekiko sentitzen dutenari buruzko informazio baliotsua lortzeko.
Online komunitateak dituzten marka irabazleak
Peloton arrakasta handiko enpresa estatubatuarra da, eta bere estrategiaren erdigunean sare sozialen komunitate bat duten marketako bat.
Konpainiako komunitateko presidenteorde Jayvee Navak esan zuen Taldeko kideen kopurua hazi egin zela 2015ean 1.300 izatetik 2018an 116.000 izatera. Argitalpen honen unean, 380.000 kide baino gehiago dituzte.
Taldeko kideek txirrindularitzako istorio pertsonalak, pisua galtzeko bidaiak eta elkarri aholkuak ematen dizkiote, eta konpromisoa hain da indartsua, ezen argitaratutako galdera gehienak azkar erantzuten baitituzte orain markaren defendatzaile gisa diharduten beste kide batzuek.
Jayvee Navaren arabera,
“Taldeko kidetasunaren hazkundeak nabarmen gainditu ditu bizikleten salmentak; izan ere, dauden kideek komunitate positibo eta solidario horretara batzeko gonbita egiten diete senideei, lagunei eta lankideei”.
Nola ikusten duzu? Sare sozialetako joera hauetako zeinekin geratzen zara eta zein uste duzu egokitu dezakezula zure markara?