Agian, ez duzu oso ondo ulertzen zergatik ez duzun emaitza hoberik lortzen, nahiz eta gizarte-estrategia ertaina izan. Zure kasua bada, ez kezkatu, gaur sare sozialen estrategietan egiten diren akats ohikoenetako batzuk ikusiko dituzu.
Sare sozialetako estrategiek porrot egiteko arrazoi ohikoenak
1. Sare sozialak eta social media nahasten dituzu?
Ez dago estrategia txarrik, behar bezala egiten ez diren estrategiak baino ez. Akats ohikoenetako bat da ez dela ezagutzen sare sozialen eta social media arteko aldea, eta horrek akats batzuk egitera eramaten du.
Social mediak gizarte-komunikabideei egiten die erreferentzia, erabiltzaile talde batek ezagutzak, baliabideak edo informazioa trukatzen baititu. Horien artean daude: bloga, txatak, foroak, egunkari digitalak, sare sozialak eta multimedia plataformak, YouTube kasu.
Sare sozialak dira pertsonek zaletasunak, interesak, gustuak edo bizitza partekatzen dituzten bitartekoak. Biralizatzeko gaitasun handiagoa dute eta informazioa partekatzen denean berehalako erantzuna ematen dute. Hemen, edukiak hainbat iturritatik datoz, eta blog batean, berriz, informazioa iturri bakar batetik dator.
2. Konstantea zara?
Social mediako edozein estrategia-motak epe ertain eta luzera funtziona dezan, konstantea izan behar duzu. Definitu zure estrategia eta eraman ezazu aurrera. Ekintzaile askok estrategia batekin ekiten dute, baina utzi edo aldatu egiten dute fruituak eman baino lehen, eta hori behin eta berriz gertatzen zaie.
Hori saihesteko, lehenik eta behin jakin behar duzu estrategiak ez duela epe laburrean funtzionatuko eta hilabete batzuk beharko dituzula emaitzak ikusteko. Horretarako, konstantea eta markatutako estrategiarekiko leiala izan behar duzu.
Ikusten baduzu zentzuzko denbora bat igarota ez duela funtzionatzen edo feedback negatibo bat jasotzen baduzu, aldatu beharrezkoa dena.
3. Ordu egokietan argitaratzen duzu?
Jende askok egiten ditu argitalpenak bururatzen zaienean. Hala ere, Facebookeko post bat ordu egokian argitaratu behar da, mezua oharkabean pasa ez dadin eta elkarrekintza- eta partaidetza-aukerak gal ez daitezen.
Horretarako, aztertu zure komunitatea zein ordutan dagoen aktibo eta aprobetxatu.
4. Zure buyer pertsona ezagutzen duzu ?
Oso garrantzitsua da norenkin hitz egiten zauden jakitea. Buyer pertsona zure bezero ideala da, hau da, zure produktuak edo zerbitzuak erosiko dituen pertsona.
Nola definitzen duzu? Galdera batzuk egin behar dizkiozu zeure buruari: gizona edo emakumea da, zer adin duen, non bizi den, zer helburu dituen, zertan diharduen, zer estatus sozial duen eta zer behar, kezka edo motibazio dituen.
Behin zehaztuta, badakizu nori zuzendu zure argitalpenekin.
5. Aurrera egin ahala ebaluatzen duzu egoera?
Gizartea etengabe garatzen ari da, eta sare sozialak ere bai; horregatik, funtsezkoa da zure kanpaina guztiak neurtzea eta aztertzea. Datuak ondo aztertzen badituzu, erabakiak hartu ahal izango dituzu, eta zure komunitatearen beharrei eta portaerei aurrea hartu.
Badakizu zergatik ez dabilen zure sare sozialen estrategia? Ez kezkatu eta konpondu.