Zer da egutegi editoriala eta nola egin dezakezu bat zure blogerako? Gida osoa

qué es y cómo hacer un calendario editorial_Amaia-Ocerin
El calendario editorial es una parte esencial de cualquier estrategia de marketing de contenidos. Y es que tener una planificación y estar organizado es la mejor de las estrategias posible. En esta guía completa te explico qué es y cómo hacerlo. Y pasarás del "escribo cuando puedo y sobre lo que se me va ocurriendo" a saber lo que deberás escribir de antemano. Ahorrarás tiempo y esfuerzos y serás más eficiente.

Edukien zerrenda

Eduki estrategia bat izatearen garrantziaz askotan hitz egin dizut.

Eta orain harira eta taktika konkretura joango naiz: nola egin egutegi editoriala. Eduki profesionaleko estrategia baten funtsezko osagaia da. Gida oso honetan nola eraikitzen den azalduko dizut.

Zure eduki estrategia hobetzea bilatzen duzu?

Egutegi editorialek edukien edozein marketin-estrategiaren funtsezko zati dira.Ahal duguna egiten dugu ahal dugunean, eta batzuetan ez dakigu zer kontatu” estrategia batetik ondo koipeztatutako edukia duen makina batera igarotzen lagunduko dizute.

Oinarrizko kontzeptu hauen bidez bidaia hau egitera animatzen bazara, egutegi editoriala nola eratu azalduko dizut eta dagoeneko has zaitezen tresna batzuei buruz hitz egingo dizut.

Bidaia hasten da!

Zer da egutegi editorial bat?

Denbora-tarte batean sortu eta argitaratuko duzun edukirako plan bat da. Sarritan, hitzez hitz, egutegi bat izaten da, bere edukiarekin. Batzuetan, Excel orri bat besterik ez da. Forma emateko modu asko daude.

Funtsezko ezaugarria argitaratzen duzuna antolatzen duela da.

Argitaratzen duzun edozein motatako edukietarako erabil daiteke egutegi editoriala. Zure sare sozialak, blogak, posta elektronikoko kanpainak, bideoak eta abar sar ditzakezu.

Zergatik erabili egutegi editorial bat?

Baliagarria da, gainera, marketin-talde bateko kide bazara, helburuak eta epeak ezartzen, ideiei eusten, zure edukia zure estrategia orokorrarekin bat datorrela bermatzen eta zure edukia modu eraginkorrean sortzen eta argitaratzen dela bermatzen laguntzen dizulako.

Zure estrategiaren ebaluazioa egiten ere laguntzen dizu.

Egutegi editorialak egokiak dira epe luzerako blog jasangarria izateko asmoa baduzu.

Eduki egutegi batek laguntzen du bermatzen aldizka argitaratuko duzula eta edukia kalitate handikoa dela eta zure audientziari zuzenduta dagoela.

Talde bat antolatzen eta koordinatzen ere laguntzen du, helburu partekatuetarantz elkarrekin lan egingo dutela bermatzeko. Zure eduki-ekoizpena eraginkorragoa eta eraginkorragoa izan dadin lortzeko sistema bat da.

Egutegi editorial baten erabilerak

Erabilera praktikoez ari bagara, hiru nabarmentzen ditut, eta horien arabera, edukizko egutegi bat oso ondo etorriko zaizu.

  • Zure edukiaren ikuspegi orokorra lortzeko. Xehetasunetatik ateratzen eta panorama orokorra ikusten laguntzen dizu. Horrela, zure edukiak marketineko helburu orokorrak betetzen lagunduko dizula ziurta dezakezu.
  • Egun berezirik galtzen ez duzula ziurtatzeko. Eduki-egutegiak zure arloko gertaera garrantzitsuen jarraipena egiten laguntzen dizu. Badator efemeride bat zure proiektuan? Jarri zure egutegian. Zure proiektua behin-behinekotasunari lotuta dago? Datak planean jasotzen ditu. Egutegiak zure audientziarentzat garrantzitsuak diren aldi berezietarako prest zaudela ziurtatzen laguntzen dizu.
  • Zure edukia garaiz prest izaten laguntzeko. Zure publikoarentzat garrantzitsuak diren ekitaldi handietan pentsatzeaz gain, haietarako prest egongo zarela ere ziurtatuko duzu. Eduki-estrategia on batek denbora behar du; zure egutegiak abangoardian mantentzen laguntzen dizu, larritu ez zaitezen eta bururik gabeko oilaskoa bezala joan zaitezen.

Zer jaso behar du egutegi editorial batek?

Oinarrizko egutegi editorial batek zer, nor, noiz, non eta zergatik esan behar dizu.

  • Zer eduki sortuko duzu? Zure egutegiak sortu nahi duzun eduki-zerrenda bat izan behar du, oraindik sortu behar duzun eduki berria edo dagoeneko garatu duzun edukia.
  • Nork sortuko du? Taldean lan egiten baduzu, ziurtatu zure egutegiak argi eta garbi adierazten duela nork duen edukia sortzeko eta argitaratzeko ardura. Pentsatu prozesuan parte hartzen duten guztiak: idazleak, editoreak, diseinatzaile grafikoak, sare sozialetako arduradunak, etab.
  • Noiz dira epeak? Edukia noiz sortuko den eta noiz argitaratuko den ere aipatu du. Eduki handiko eta sofistikatua den operazio bat egiten ari bazara, edo pixka bat gehiago izan nahi baduzu, egitateak egiaztatzea, frogak zuzentzea eta abar sartzen dira.
  • Non argitaratuko da? Zehaztu zein kanal erabiliko dituzun: zure bloga, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, etab.
  • Zergatik eduki hori? Hori ez da nahitaez inon idatzita egongo, baina zure egutegirako eduki bat aukeratzen duzunean, galdera honi erantzun nahi izango diozu. Zure estrategia orokorrean laguntzen ari da? Sortzen eta argitaratzen duzunari buruzko intentzionala izatea da hemen puntua. Zer ekarpen egiten duzu eduki horrekin? Argi izan beti.

Gehiago sakontzen badugu, egutegi editorial batek ere eduki dezake:

  • Ekintzarako deiak Ekintzarako dei argiak zure eduki-estrategiaren zati garrantzitsu bat dira. Zure egutegia erabil dezakezu ekintzarako deiak planifikatzeko, edukirako egokiak direla eta zure eduki-estrategiarekin bat datozela ziurtatzeko.
  • Nola optimizatu zure edukia Zure blogeko argitalpena programatu duzu. Orain, ziurtatu posta bidezko publizitate-kanpaina planifikatzeaz, Twitterreko 7 argitalpenak, Instagrameko argitalpena eta Facebookeko argitalpena, zure komunitateari horren berri emateko. Edo argitalpen hau ebook baten edo eskuliburu baten parte izan daiteke? Kontuan izan hau guztia zure egutegian.
  • Eskaintzak Promozioren bat sartzen ari zara? Kanpainaren baten parte al da? Sar ezazu zure egutegian.
  • Kategoriak Hainbat argitalpen mota dituzu? Agian garrantzitsua da hori kontuan hartzea.
  • Komunikazio baliabideak Zure argitalpenean jarriko duzun edozein medio sar dezakezu, irudiak, audioa, bideoa eta abar barne.
  • Luzapena Artikulu hau laburra al da? Artikulu luzea? Zutabe bat? Kasualitatez eguneratutako argitalpen bat? Hori zure egutegian sar dezakezu.
  • Iturria Zure taldea hau sortzen ari da? Gonbidatuen argitalpena da? Beste batzuen zerrenda bat da? Idatzi zure egutegian.
  • Iragarkiak Denbora-lerrorik baduzu zure edukiaren iragarkietarako? Sartu.

Nola erabakitzen dut zer eduki argitaratu behar dudan?

Ziurtatu zure edukiak marketin-estrategia orokorrerako balio duela.

Kantitatean pentsatu

Zenbat eduki behar duzu zure ziklorako? Pentsatu zure aktibitatean eta estrategian: zure mezuak komunikatzeko eduki kantitatea garrantzitsua da. Adibidez, artista bazara eta aurkezpen bat prestatzen ari bazara, edukiak interesa pizten lagunduko dizu. Argitaratu gutxi gorabehera edukiak zure estrategiarako duen garrantziaren arabera.

Zure audientzian pentsatu

Zure audientzia fikziozko pertsonak dira, zure zerbitzua erabil dezaketenak edo zure proposamenak erakarrita senti daitezkeenak. Pertsona horien irudia eraikitzen duzu zure publiko objektiboa irudikatuz. Zure audientziak bilatzen dutenaz argiago pentsatzen laguntzen dizute.

Ekoizpenean ere pentsatu

Argitalpen hauek sortzen ari zara edo ni bezalako profesional bat azpikontratatzen ari zara, edukiak zuretzat sortzen dituena? Aztertu eskura dituzun baliabideak, zer argitaratu erabakitzen laguntzeko. Planifikatuta duzun gai jakin bati buruz ezer ez badakizu, laguntzarekin argitaratu edo ideia ezetsi erabaki beharko duzu.

Zein maiztasunekin konfiguratu behar duzu zure egutegia?

Depende. Pertsona batzuek asteko egutegiak egiten dituzte, batzuk hilekoak, edo hiruhilekoak, batzuk urte osorako ere bai.

Ziur ez bazaude, abiapuntu ona izango litzateke urtero pentsatzea, hilero planifikatzea:

  1. Eseri eta pentsatu urtea osotasun bat bezala, egin ideia zaparrada bat eta ziurtatu ez duzula data garrantzitsurik galtzen zure audientziarentzat (adibidez, zure sektoreko data gakoak, pasatzen utzi ezin dituzun efemerideak…).
  2. Ideiak hartu denbora pasa ahala. Hartu oharrak urte osoan sormen-eztanda bat duzun bakoitzean.
  3. Gero, eseri hilero eta jarri zure ideiak hileko egutegi batean. Hartu hilean ordu batzuk hurrengo hileko egutegia prestatzeko emateko ohitura.

Egutegi editoriala nola antolatzen den. Horrela egiten dut nik.

Funtsezko puntu batera iritsi gara: antolaketara. Izan ere, eraginkorrak izateko, estrategiarik onena antolamendua eta plangintza dira.

Horrela, une bakoitzean jakingo duzu zein puntutan zauden eta zer egin behar duzun.

Ikus dezagun zer jaso behar duen egutegi editorial batek. Modu askotan egin daiteke, eta gakoa kasu bakoitzari funtzionatzen dion metodoa bilatzea da.

Lagungarri izan daitezkeen tresna asko daude, baina ez duzu tresnekin obsesiorik izan behar. Hauek laguntzeko daude, gogoratu, ez tresna perfektuaren bilaketan galtzeko.

Kontatuko dizut nola egiten dudan nik. Lagungarri izan dakizuke.

Nik bi tresna konbinatzen ditut: Google Sheets eta Trello. Ea beste tresna batzuekin egin daitekeen? Bai horixe! Dena eskuz egin daitekeela? Baita. Baina nik nire metodoa azalduko dizut eta gero zuk nahi duzun bezala egokitu ahal izango duzu.

Nola erabiltzen dut Google Sheets

Google Sheets, Googleren kalkulu-orriak, hiru hilabeteko kronograma bat mantentzeko eta bururatzen zaizkidan argitalpen berrietarako ideien jarraipena egiteko erabiltzen ditut.

Googleren tresnaren alde egin dut, nik dena online egiten dudalako lan Driven bitartez, eta horrela dokumentuak beti eta edonon ditut eskuragarri.

Dokumentua zutabetan antolatzen dut, eta bertan honako hauek islatzen dira:

  • Izenburua
  • Deskribapena: ideia bat bururatzen zaidanean edukiaren gaia eta helburu orokorrak apuntatzen ditut
  • Helburua: eduki horren helburua: zein publiko motarentzat, bezeroaren bidaiaren prozesuaren zein unetan…
  • Baliabideak: irudiak, bideoak, estekak eta abar badaude.
  • Irudia: edukian testuarekin batera joango den irudiaren izena apuntatzen dut
  • Kategoria: artikuluaren eduki-kategoria edo -siloa.
  • Hitz gakoak.
  • Erredakzio data: batzuetan artikulu batzuk aldi berean hasita ditudanez eta, gainera, nire argitalpen-prozesua luzea eta fase desberdinetakoa denez, lehen bertsioa noiz uzten dudan idatzita zehazten dut.
  • Itzulpen data: nik artikulu guztiak bi hizkuntzatan argitaratzen ditut, euskaraz eta gaztelaniaz. Horregatik apuntatzen dut lehenengo idazketa amaitzen dudanean.
  • Argitaratze data: artikulua behin betiko argitaratzea aurreikusita dagoen eguna.
  • Hedapen data: argitaratu ondoren eduki hori sarean dinamizatzeko asmoa dudanean ere idazten dut.

Trello

Trellon, blogaren edukirako taula espezifiko bat daukat.

Trello nire eguneroko plangintza eta kontrolerako tresna da, eta hemen edukitzeak kudeaketa errazten dit. Duela gutxi arte Asana erabiltzen nuen, eta ia gauza bera egiteko aukera ematen du.

Trelloko taula horretan multzo bakoitzeko zerrenda bat daukat aktibatuta: idatzi, itzuli, argitaratu eta zabaldu. Eta txartelekin batera, eduki bakoitzaren zeregin zehatzak sortzen ditut.

Zereginak ixten ari naizen heinean, tresna honek txartelak zerrenda batetik bestera arrastatzeko eta prozesu osoan aurrera egiteko aukera ematen dit.

Horrela jarraipen osoa egin dezaket.

Gainera, ikusmen-mota aldatuz gero eta zerrendatik lan-fluxura pasatuz gero, argitalpen bakoitzaren egoeraren jarraipena egin dezaket.

Azken aholkuak

Honaino iritsi bazara, oinarrizko ideia on bat izan beharko zenuke: zer den egutegi editoriala, zer sartuko zenukeen egutegi horretan eta zer tresna erabil zenitzakeen egutegi hori sortzeko.

Hauek dira, antolatu ahala, azken aholku batzuk:

  • Malgua izan eta egokitu ideia edo aukera berriak sortu ahala.
  • Egizu zure egutegia eskuragarri izan dadin behar duten guztientzat.
  • Ekipo bat izanez gero, fase edo zeregin bakoitzaz nor arduratu behar den ere erregistra dezakezu.
  • Zure egutegi editorialean beste norbaitek lan egiten badu, ezarri dokumentu horiek eguneratzeko prozedura bat.
  • Aldizka hausnartu, ebaluatu eta berrikusi zure egutegia.

Ikusten duzunez, egutegi editorialak lagungarri izan behar du. Ez duzu aparteko lan bat bezala begiratu behar. Egutegiak antolatua eta produktiboa izaten lagunduko dizu. Eta, gainera, edukiaren estrategia-lan guztia leku bakar batean bateratuta edukitzeko aukera emango dizu, eduki horiek sortzean bakarrik kontzentratu behar izateko.

Baduzu beste aholkurik egutegi editorialari buruz?

Partekatu nahi duzu?

Azken artikuluak

Harpidetu zaitez eta informazioa jaso

Pribatutasun politikaren gaineko oinarrizko informazioa
Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazioa hemen osatu ahal duzu