sitio web proyecto artístico consejos desarrollo blog Amaia Ocerin

Zure proiektu artistikoaren webgunea sortzeko oinarrizko zazpi aholku

Artikulu honetan zure kultura- edo sormen-proiekturako webgune bat garatzea erabaki baduzu, kontuan hartu beharreko oinarrizko aholku batzuk ematen dizkizut. Jarraitu eta izango duzu nondik hasi. Beldurrik gabe!

Aurreko artikulu batean kultura- eta arte-proiektuek Interneten beren lekua izateko beharraz hitz egin nizun, beren webgunearen bidez. Web orri horiek sortzea justifikatzen duten arrazoiak aurreratzen dizkizu.

Asko dira gaiaren inguruan heldu zaizkidan kontsultak, eta badirudi zerbait piztu dudala zuetako jende askorengan. Baina gehienek nolabaiteko kezka helarazi didazue, ez dakizuelako nondik hasi.

Beraz, oraingo honetan, zure proiekturako web-orriaren garapenari aurre egitean zer izan behar duzun kontuan azalduko dizut.

Dagoeneko erabaki baduzu eta garapenarekin hasiko bazara, hemen utziko dizkizut oinarrizko aholku batzuk, proiektu artistiko edo kultural baten ezaugarrietara berariaz bideratuak.

Zure proiektuaren webgunea garatzeko aholkuak

1 Gutxiago hobe da. Ez kargatu orrialdea gehiegi

Horrelako proiektuak DNAn jaiotzen dira dagoeneko, sormen osagai indartsu batekin. Baina kontuan hartu beharko duzu zure publikoak zure edukietara modu arin eta errazean iritsi ahal izatea erraztu beharko duzula, eta edukia ikusi eta irakurri ahal izango dutela, ahaleginik egin gabe.

Zergatik diot hau? Kultura- eta sormen-sektoreko profesionalei laguntzen diedanean mundu digitalera abiatzeko estrategiak garatzen eta webguneak garatzen hasten garenean, askotan aurkitzen dut webgunea efektu eta baliabide ugarirekin kargatu nahi dutela, sormen-gaitasun handia dutela erakusteko modurik onena balitz bezala.

Gutxiago gehiago da araua aplikatzea gomendatzen dizut: web-orria zenbat eta garbiagoa eta errazagoa izan, orduan eta errazagoa izango da edukietara sartzea, nabigatzea eta eskaintzen duenaz gozatzea.

Pentsa ezazu zure webgunean lurreratzen den erabiltzaileak erraz nabigatu beharko duela, eta esperientzia hori ahalik eta atseginena izan dadin saiatu behar duzu. Testuak irakurtzeko ahalegin handia egin behar baduzu, utzi lekua.

2 Hautatu kolore egokiak eta hautaketa txikia izan dadila

Ortzadarraren kolore guztiak erabiltzen dituen web orri bat ez da politagoa izango, eta ez ditu hobeto konponduko haren beharrak.

Aukeratu zure proiektura gehien egokitzen diren koloreak, hainbat irizpideren arabera:

  • Zure lehentasuna eta gustuak.
  • Zure irudi korporatiboa edo proiektuarena.
  • Proiektuaren estetika globala.

Aukeratu hobeto koloretako paleta bat, bi edo hirura mugatuta. Kolore bakoitzaren tonalitate desberdinekin ere jolas zaitezke.

Web orriaren funtsa zuria izatea gomendatzen dizut, salbu eta proiektuak izaera estetiko sendoa badu, beste tonu bat nagusitzen bada eta baldintzatzen bazaitu. Zuriak edukiaren pisu bisuala arinduko du, eta errazagoa izango da testuak irakurtzea. Testuen, titularren, elementu nabarmenen eta abarren zuriaren gainean kontrastatzen duten koloreak hautatzen ditu.

3 Tipografia mota gutxi, erraz irakurtzeko eta ulertzeko modukoak

Aukeratu zure proiektuarekin estetikoki lotura duten letra-iturriak. Baina, beste behin ere, hobe da bi edo hiru tipografiatara mugatzea, titularrentzat eta testu-gorputzentzat.

Gomendagarriagoak dira, irakurketa errazteko, sans serif tipografiak, errematerik gabekoak. Apaingarriagoa, serif bidezkoa, aukeratzen baduzu, unean uneko elementuetarako izan dadila, adibidez, izenburuak.

4 Eduki-elementuak, neurriz erabili

Webgunea leiho, animazio, alerta eta abarrekin kargatzeak ez du esan nahi bisitarien esperientziak hobera egingo duenik. Alderantziz.

Gogoratu webguneak kontsumo digital baterako sortuta daudela, pantailetan. Eta, beraz, honako hauek eman behar dituzu:

  • Edukiak ondo ikustea
  • Orrialdea eta elementuak azkar kargatzea
  • Begiratu azkar batetik gunearen egitura hautematea

Beraz, irudi astunak saihesten ditu, irudi fitxategien tamaina mugatzen du.

Eta, bideoei dagokienez, hobe kanpoko iturrietatik integratzea, YouTube edo Vimeo bezalako kanal propio batetik, webgunean zuzenean kargatzea baino. Horrek zerbitzarian espezializatuko zaitu, baliabideak kontsumituko dizkizu eta webgunearen karga-denbora moteldu egingo da.

5 Edukia oso garrantzitsua da

Alderdi hori asko lantzen dut parte hartzen dudan proiektuetan.

Lehen esan dizudan bezala, zure webgunea sortzea erabakitzen baduzu, hura aktibo mantentzeko eta edukiz hornitzeko konpromisoa hartu beharko duzu.

Edukia da zure publikoarengana iristeko gakoa eta tresna estrategikoa.

Har ezazu edukia sortzeko lana, zure proiektua identifikatuko duena eta proiektuari buruzko informazioa emango duena.

Kontua ez da testuen kilometro-orriak sortzea: helburua da adieraztea bisitariek zer nahi duten hautematea eta kontatzen zaiena hain interesgarria izatea, non berriro itzultzea komeni zaien.

Pentsa ezazu zure webgunearen edukia dela zure proiekturako bilatzen duzun irismena, ikusgarritasuna eta posizionamendua lortzea ahalbidetuko dizun giltza.

Ia ezer ez, ezta?

Eduki motari dagokionez, pentsa ezazu aukera ugari dituzula, neurriz konbinatuta, zure webgunea baliabide interesgarri bihur dezaketenak: testuak, irudiak, bideoak, audioak …

Erabil itzazu arreta handiz eta ikusiko duzu nola pizten duzun zure irakurleen interesa.

Beraz, gorde denbora zure webguneko edukiak sortzeko eta eguneratzeko.

6 Anima zaitez blog bat sortzera

Beste artikulu batean ere aipatu nizun, webgune batek jaso behar dituen edukien harira.

Zati bat zuri buruzko espezifikoak izango dira, eta proiektua, zurekin harremanetan jartzeko modua eta abar.

Baina beste zati bat, oso garrantzitsua, etengabe aldatu eta eguneratu beharko da. Zure webgunea bizirik dagoen zerbait bezala ikusi behar duzu, zure publikoari etengabe irekiko diozun atea, ezagutu dezaten nor zaren, zer egiten duzun, zein den zure proposamena, zer eskaintzen duzun eta abar.

Beraz, kontuan izan zure webgunean blog bat sortzea erabakitzen baduzu, denbora eskaini beharko diozula artikuluak idazteari.

7 Lagundu zaitzaketen profesionalak kontuan hartu

Puntu honetara iristen zarenean, webgune bat edukitzeak dakartzan zeregin guztiengatik beldurtuta eta asaldatuta egongo zara.

Baina ez ikaratu. Ez duzu zuk dena egin behar.

Nire aholkua da zereginak banatzea, eta, hobe lehenago, geroago baino, arlo bakoitzean espezializatutako profesionalak izatea, lagun diezazuten.

Ezin duzu lan guztia zuk egin.

Eta, gainera, zu beharrezkoagoa zara zure jardueran, sorkuntzan, webgune bat kudeatzeak dakartzan zereginak egiten baino.

Nondik hasi? Hiru arlo nagusi bete beharko dituzu:

Diseinua eta garapena

Diseinatzaile baten eta programatzaile baten profil profesionalak ez badituzu, eta gaur egun WordPress bezalako tresnak, web-diseinurako sortutako beste tresna espezifiko batzuekin konbinatuta, oso emaitza onak lortzen dituzte, bi inguruneak fusionatuz.

Edukiak sortzea eta zabaltzea

Profesional espezializatu baten laguntza bila ezazu, webguneko edukiak sortzen eta eguneratuta mantentzen eta zure blogerako edukiak ere idazten lagunduko dizuna.

Zure webgunea kokatzeko modurik onena da, ikusgarritasuna lortuz eta zure webgunearekin publikoarengana iristeko lan eginez.

Eta hurrengo urratsa eduki horiek beste kanal batzuen bidez zabaltzea da, hala nola sare sozialen bidez. Community Management delakoaren zereginak eduki horiek bisitatzea lortzea dira.

Hau da nire lan eremua.

Webgunearen mantentze teknikoa

Hau da ekuazioaren hirugarren hanka: zure webguneak mantentze-lan tekniko bat beharko du, eta ezin duzu alde batera utzi.

Informatikako enpresa oso bat ez bazara, profesional bat izan beharko zenuke gunea beti baldintza onenetan egoteaz arduratuko dena.

Kontua ez da bakarrik ondo eta azkar kargatzea; segurtasun-hutsegiteei, hackeoei eta abarrei ere erne egon behar da, eta webgunea osatzen duten baliabideak eguneratuta eduki behar dira, hala nola pluginak, gaiak eta abar.

Gaur egun, bada sherpa teknologikoaren figura, urrutiko zeregin horietan aritzen den profesional bat, zure webgunetik zaintzen duena.

Argiago duzu orain? Gogoratu sortu zaizkizun zalantzak kontsultatu ditzakezula. Eta idatzi diezadakezula gai berriak proposatzeko.

Partekatuko duzu?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Crea una estrategia efectiva para redes sociales en sólo 7 pasos - Amaia Ocerin

Blogean harpidetu zaitez eta nire ebook-a opari bezala jasoko duzu 

Zure markaren sare sozialetarako estrategia nola garatu ikas ezazu 

SORTU SARE SOZIALETARAKO

ESTRATEGIA ERAGINKOR BAT

7 URRATSETAN

Arduraduna: Amaia Ocerin
Helburua: Nire zerbitzuen gaineko gaineko informazioa ematea erabiltzaile bakoitzaren beharren arabera; edukiak helarazi eta hirugarrenen informazioak zabaldu.
Legitimazioa: Egokitzen zaien pertsonen baimena
Hartzaileak: Webgunea ostatatu EBko herrialde batean
Eskubideak: Iristea, zuzentzea edo ezabatzea
Informazio gehigarria: Informazio hau  hemen osatu ahal duzu

Eraldaketa digitala - Amaia Ocerin
Marketin digitala

Zure jarduera erori bada, bultzatu digitala

Blog honen helburua pertsonei komunikazio- eta marketin-lanetan laguntzea da. Eta hala izaten jarraituko du, orain inoiz baino gehiago nirekin konta dezakezulako.
Galdetu, kontsultatu, behar duzunari buruzko laguntza edo aholkua eskatu. Nik lagunduko dizut.

Irakurtzen jarraitu »

Suscríbete al blog y recibe mi ebook de regalo

Aprende cómo crear una estrategia para tu marca

CREA UNA

ESTRATEGIA EFECTIVA

PARA REDES SOCIALES

EN SÓLO 7 PASOS

Información básica sobre la política de privacidad
Responsable: Amaia Ocerin
Finalidad: ​gestionar el alta a esta suscripción y remitir boletines periódicos con información y oferta prospectiva de productos o servicios propios y de terceros afiliados.
Legitimación: Consentimiento del interesado/a
Destinatarios: Hosting de la web en país de la UE
Derechos: Acceso, rectificación o cancelación
Información adicional: Puedes completar esta información en la página de política de privacidad.