Eduki plana erregistratzen duen informazioaren antolaketan oinarritzen da, eduki-marketin estrategia bat bideratzeko eta zuzentzeko.
Eduki planak, beraz, zein eduki argitaratuko diren, zein helbururekin, zein egunetan argitaratuko diren eta, are gehiago sakondu nahi bada, zein kanaletan banatuko den jasoko du.
Berdin dio zein sektoretan lan egiten duzun, zein publiko daukazu, eta egunero/ astero/hilabetero argitaratzen duzun, eduki plan bat sortu beharko duzu
Zergatia orain azalduko dizut
Gai honek asko ematen du, beraz, hainbat artikulutan azalduko dut, ados?
Hasteko, eduki plan bat sortzea justifikatzen duten arrazoiak ditugu. Beste artikulu batzuetan landuko dut nola landu behar den, zer sartu behar den eta nola egiten den.
Goazen ba!
Eduki planaren garrantzia
Eduki-marketineko estrategia batekin lerrokatutako ekintzak hainbat helburu lortzera bideratuta daude. Zer lortu nahi dugun finkatu behar dugu, sare sozialetako posten edo mezuen izenburuetan pentsatzen hasi aurretik.
Edozein kanaletan argitaratzen direla ere, eduki horrek zer helburu bete behar dituen pentsatu beharko dugu ezer baino lehen. Eta hemen datza eduki planaren funtsa: zehaztutako helburu horiek plangintza eta ordena batekin bat badatoz, errazagoa izango da horiek betetzea.
Planik ez dagoenean, bat-batean, bulkaden, moden eta abarren bidez lan egiten denean, emaitza a posteriori kontrolatzea da alternatiba. Probatu eta esperimentatu. Baina benetan baduzu denborarik eta indarrik bermerik gabe probatzeko? Gainera, besterik gabe argitaratzeko arriskua izango duzu, definitu gabe, fokalizatu gabe.
Eduki plan bat orain sortzeko arrazoiak
Badakit asko tematzen naizela, eta astun jartzen naiz plangintzekin. Kontziente naiz. Baina plan baten bidez, nola goazen egiaztatu dezakegu, aurrerapenak ikusi eta objektiboki neurtu, zuzendu eta doitu.
Edukiekin berdin. Batzuetan, prestakuntza ematen dudanean, denbora behar dela esaten didate. Baina horretan aritzen bazara edo zure bloga ordenatuta egotea nahi baduzu, ohitura hori berehala sortzea gomendatzen dizut.
Produktiboa izatea
Hasiera batean lan aspergarria eta denbora galtzea dirudiena, lana arintzeko modu bat da.
Aldez aurretik zerrendatuta baduzu, adierazi une bakoitzean zer egin behar duzun, unea iristen denean egingo duzu eta kito. Produktiboagoa izango zara eta luzera begira denbora aurreztuko duzu eta alderdi guztiak kontrolpean dituzula sentituko duzu.
Helburuak finkatzea eta definitutako ekintzetan iraultzea
Pentsatu zer helburu dituzun eduki bat argitaratu nahi duzunean. Informazioa ematea izan daiteke, bezero potentzialarengan desio bat piztea, irakurleak ekintzaren bat egitea…
Aldez aurretik helburu horiek zeintzuk izango diren aztertzen baduzu, une oro jakingo duzu zer egin behar duzun.
Bezero ideala ezagutu
Zure bezero ideala, edo buyer pertsona, zure produktu edo zerbitzuen helburu bihur daitekeen pertsona-eredu hori da.
Gai hau aparte aztertzea merezi duen arren, edukiek ondo definitzen lagun diezazukete. Zergatik? Izan ere, zure edukien bisiten eta ekintzen emaitzak ikusita, ondorioak atera ahal izango dituzu. Eta ondorio horiek bezero ideal hori nolakoa den laburbiltzera eramango zaituzte.
Zereginak eta beharrak aurreratzea
Gai bati buruz idazten hasteak eta zehazki zer hitz egin nahi duzun ez dakizula konturatzeak ez du balio. Ez da praktikoa, ezta onargarria ere.
Imajinatu aldez aurretik lan egitea eskatzen dizun gai bati buruzko artikulu bat idatzi nahi duzula. Aurreikusita edukitzeak epeak, zereginen antolaketa eta abar hobeto zehazten lagunduko dizu.
Azkar erantzuteko gaitasuna izatea
Demagun zure blogean bulkadaz lan egin eta edukiak sortzen dituzula, bururatzen zaizunagatik, hortik zer den, joerak…
Zer gertatzen da emaitzek frogatzen badizute ez zoazela ondo bideratuta helburu horietara? Ezer gabe geratzen zarela. Ez dago planik, ez dago irtenbiderik. Fail.
Aldiz, aurrez ezarritako plan bat baduzu, prest egongo zara aldaketaren aurrean erreakzionatzeko. Aldaketak era askotakoak izan daitezke: zure enpresako egiturazko arrazoi batengatik, sektoreko ezusteko albiste batengatik, intzidentzia batengatik…
Erabiltzaileak bezero bihurtzeko prozesua finkatzea
Produktu edo zerbitzu bat saltzen baduzu eta zure edukien helburuak erabiltzaileak erakartzera bideratuta badaude bezero bihur daitezen, helburu handi horrengatik bakarrik da ezinbestekoa eduki plan bat sortzea.
lanak unean-unean zein mezu bidaliko diezun zehazten lagunduko dizu, nondik gidatuko dituzun eta bidean mugarriak ezarri ahal izango dituzu.
Demagun bizikletak saltzen dituzula.
Plan bat ezarrita, saltzen dituzun bizikletan ereduei buruzko edukiak bota ahal izango dizkiezu, zalantza arruntenei erantzuteko beste batzuk, trikimailuei edo ideiei buruzko beste baliagarriren bat, agian ibilbideak proposatu, eredu desberdinak aztertu…
Zerrenda mugagabea izan daiteke, ezta? Baina zerrenda hori ordenatzen baduzu, azken helburuan, bizikletak saltzean, mugarri desberdinak bete ditzakezu.
Nola? Lehenik, informazioa emango diezu, arreta erakarriko diezu, jakin-mina piztuko diezu eta zure bizikletekiko interesa piztuko duzu, bizikleta bat erosteko gogoa sortuko diezu, n artikulutan zehar bizikleta bat izateak dakartzan onurez konbentzitzen joango baitzara. Ikusten?
Prozesu hori modu ordenatuan egiten ez baduzu, zaila izango da helburu hori betetzea.
Zure baliabideak kontrolatzea
Adibide batekin azalduko dizut.
Oso egoera tipikoa: blog baterako gai batean pentsatzen jartzen gara, eta pentsatzen dugu oso ondo legokeela edukia infografia batekin azaltzea.
Baina ez dugu hori diseinatzeko gaitasunik, eta hirugarren bati enkargatu behar diogu, edo lankide bati, edo kanpoko profesional bat kontratatuz.
Zer gertatzen da? Hasteko denbora galduko duzula. Eta, gainera, ustekabeko gastu bati aurre egin beharko diozu, printzipioz.
Eraginkorra? Ez horixe.
Aldiz, horri aurrea hartzen badiozu eta egun bat ematen baduzu honako eduki hauek planifikatzen, une horretan detektatuko duzu infografia bat egin nahi duzula, eta denbora nahikoa izango duzu epeak betetzeko eta baliabideen eta aurrekontuaren aurreikuspena egiteko.
Plan bat zure edukien estrategiaren barruan hainbat lekutara iristea ahalbidetzen dizun zubi gisa ikus daiteke, eta finkatuta dagoenez, marketin digitaleko zure estrategiarekin batera hazten lagunduko dizu.
Edukiak arrazoi zehatzik gabe sortzea eta argitaratzea, eskaintzen dizkiozun publikoa ezagutu gabe eta espero den emaitza zein den jakin gabe, kaltegarria izan daiteke.
Plan bat edukitzea, hasieran, ahalegin handia eskatzen duen zerbait bezala ikus daiteke, baina uste du lan gehiago eman diezazukeela galdutako denbora berreskuratzeak, aurretik planifikatu ez duzulako.